Play4 De Expeditie: Groenland

Toch grappig, maar zeker ok, hoe iedereen toch een andere ervaring kan hebben met persoonlijkheden en de invulling ervan op basis van wat we ervan zien op tv.
Ja, blijven vooral interpretaties he.

Al af en toe mensen van op tv mogen ontmoeten waarvan ik dacht dat het maar onnozelaars waren, maar uiteindelijk heel fijne mensen waren, en vise versa helaas ook.
 
Denk dat ze gewoon een beetje té Gen Z is voor mij :unsure:
Zo constant doen alsof alles leuk moet zijn, m.a.w. een social media beeld in het echte leven.

Alle afleveringen gezien

Ik denk dat Pommelien wel zo is gewoon ?
Geen enkele keer uit die leuke rol gevallen.
Ondanks dat het niet altijd makkelijk was geweest.

Maar het is ook een goeie actrice natuurlijk.

Ik vind haar liedjes wel leuk , maar anders kende ik ze niet. Met de reeks vind ik ze als tv persoonlijkheid ook top !

Maar er is ook niet echt iemand die negatief uit deze serie komt. Sven vond ik in het begin wat zagerig maar op het einde komt hij er mooi door.
 
Ze is ook nog jong é... Ze is nog maar 22 (en ze was nog 21 met de eerste opnames in de eerste aflevering). Das zo een jonge vogel die bruist van energie :)
 
Vraag me af hoe de camera crew het daar doet, sneeuwscooters? Ook slapen in een tent?
Een tent lijkt mij echt niet haalbaar batterij gewijs in die temperaturen.

S’avonds zijn er ook geen vaste camera beelden meer. Dus ik vermoed dat als het donker word de crew naar een dorp of hut in de buurt gaat.

Making of zou heel interessant zijn lijkt mij.
 
Een tent lijkt mij echt niet haalbaar batterij gewijs in die temperaturen.
De crewleden deden hetzelfde als de deelnemers ( + 1 uur vroeger opstaan en 1 uur later gaan slapen ).

"Als de crewleden dan toch ging slapen namen ze al hun camera- en audiomateriaal en batterijen mee in hun slaapzak om het zo warm mogelijk te houden."

Veel respect voor die gasten (m/v)
 
Die verdoken vakanties, ik begin er mij echt aan dood te ergeren. Het was gewoon een toeristische route die jaarlijks zoveel keer wordt afgelegd. heel veel gedoe om niets eigenlijk; snap niet waarom wij moeten zien hoe 'goed' ze het wel niet doen.

Dan weer zo'n Embrechts in de gazet ' ik moest dit doen - een gezin met 4 kinderen bla bla ...' mens, of een modale werker met zo'n gezin er te pas of onpas tussen uit kan. Heb niet altijd zo'n medelijden met u zelf.
 
Een tent lijkt mij echt niet haalbaar batterij gewijs in die temperaturen.

S’avonds zijn er ook geen vaste camera beelden meer. Dus ik vermoed dat als het donker word de crew naar een dorp of hut in de buurt gaat.

Making of zou heel interessant zijn lijkt mij.

De crewleden deden hetzelfde als de deelnemers ( + 1 uur vroeger opstaan en 1 uur later gaan slapen ).

"Als de crewleden dan toch ging slapen namen ze al hun camera- en audiomateriaal en batterijen mee in hun slaapzak om het zo warm mogelijk te houden."

Veel respect voor die gasten (m/v)

Ik kan straks pas afl 2 bekijken, maar ik neem aan dat er toch ook eens een bevoorrading was onderweg?

Puur technisch: batterijen voor camera's voor 12 dagen lang bij die temperaturen... kan dat? 's Nachts in de slaapzak, ok dan, maar overdag vriest het daar nog altijd stenen uit de grond.
 
Ik kan straks pas afl 2 bekijken, maar ik neem aan dat er toch ook eens een bevoorrading was onderweg?

Puur technisch: batterijen voor camera's voor 12 dagen lang bij die temperaturen... kan dat? 's Nachts in de slaapzak, ok dan, maar overdag vriest het daar nog altijd stenen uit de grond.

Bij andere producties (zoals planet earth) gebruiken ze vaak mobiele zonnepanelen die je kan meenemen dus. (Weet niet of het hier zo is).
 
Ik bedoelde bevoorrading van bv. batterijen ofzo :unsure:
In een interview met Sven Mary stond dat de crew dagelijks met sneeuwscooters pendelde om batterijen te gaan opladen in de bewoonde wereld:
Vervolgens heeft de cameracrew mij een ongelooflijk plezier gedaan. Zij moesten elke dag met een sneeuwscooter heen en weer om de batterijen van de camera’s op te laden. Ik zei hun: ‘Kijk, ik wil voor de rest geen voordelen, maar wel één ding. Ik rook twee sigaretten per dag. We zijn dertien dagen weg. Geef mij één groot pakje.’
 
Bij andere producties (zoals planet earth) gebruiken ze vaak mobiele zonnepanelen die je kan meenemen dus. (Weet niet of het hier zo is).

Denk dat er in die periode van het jaar nogal weinig zonne-energie te vangen is in Groenland.

In een interview met Sven Mary stond dat de crew dagelijks met sneeuwscooters pendelde om batterijen te gaan opladen in de bewoonde wereld:


Merci, dat is idd logisch.
En dat plaatst 'de expeditie' ook in perspectief, natuurlijk: als een BV het niet meer zag zitten dan kon die redelijk snel afgevoerd worden.
 
Merci, dat is idd logisch.
En dat plaatst 'de expeditie' ook in perspectief, natuurlijk: als een BV het niet meer zag zitten dan kon die redelijk snel afgevoerd worden.
Dat was ook wel op voorhand gezegd en lijkt mij ergens ook wel logisch. Dat wil echter niet zeggen dat het de tocht minder zwaar maakt... het grootste levensgevaar is er dan wel af, je wil evengoed niet de 'quiter' zijn voor heel TV kijkend Vlaanderen lijkt mij en sowieso begin je toch niet aan zoiets met het idee van "als het mijn ding niet is, kan ik er na 2 dagen van tussen...". Hoewel, je zag er toch een aantal serieus twijfelen na die 2 dagen in Noorwegen precies :tongue:
 
In een interview met Sven Mary stond dat de crew dagelijks met sneeuwscooters pendelde om batterijen te gaan opladen in de bewoonde wereld:

Dat ziet er idd al een pak realistischer uit. Wil niet weten hoeveel batterijen ge anders moet meenemen en warm houden.

Komaan mannen van Play, een making of zou ideaal en heel interessant zijn.
 
Ik was een beetje sceptisch maar het zit echt wel goed in elkaar vind ik en ik kan vooral (bijna) niet stoppen met telkens de volgende aflevering op te zetten. Wat een (fysiek) beest is die Viktor :biglaugh:.
 
Ik was een beetje sceptisch maar het zit echt wel goed in elkaar vind ik en ik kan vooral (bijna) niet stoppen met telkens de volgende aflevering op te zetten. Wat een (fysiek) beest is die Viktor :biglaugh:.
Verstand op nul en gaan is inderdaad niet voor iedereen even gemakkelijk. :oi22:

Maar eigenlijk is dat nen zalige gast.
 
Terug
Bovenaan