Play4 De Expeditie: Groenland

Verstand op nul en gaan is inderdaad niet voor iedereen even gemakkelijk. :oi22:

Maar eigenlijk is dat nen zalige gast.
Ik vind het toch wat complexer dan dat, je leert toch wat bij over die mensen en bij hem is dat dan bijvoorbeeld dat hij op een gegeven moment toch z'n emoties toont, wat duidelijk moeilijk is voor hem.
 
Ik zou graag eens een expeditie zien waar ze een hoge berg gaan beklimmen. Lijkt me wel moeilijk te realiseren, logistiek alleen al.

Moet wel machtig zijn, Viktor die de K2 temt, en dan de Samsonvlag op de top plant!
 
Ik zou graag eens een expeditie zien waar ze een hoge berg gaan beklimmen. Lijkt me wel moeilijk te realiseren, logistiek alleen al.

Moet wel machtig zijn, Viktor die de K2 temt, en dan de Samsonvlag op de top plant!

Misschien niet de K2, dan, daar sterven 1 op de 4 klimmers die het proberen :unsure:
 
Wat scheelt er eigenlijk met veel moeders van onze generatie?
Ze willen per se kinderen, maar eens het nieuwtje er vanaf is, dan is het al klagen en zagen en depressief zijn dat hun leven zo saai geworden is.
Tine embrechts gisteren ook, en ik zie dat overal: op mijn werk, in onze vriendenkring,... Als je heel je leven vrij wil zijn en uitgaan en doen wat je wil, begin er dan toch gewoon niet aan? Precies of het is een verplichting geweest.

Terwijl dat bij mijn ouders, grootouders, andere famillie van de generaties ouder dan ons nooit het geval was.
 
Je stelt het op zich ook wel extreem voor vind ik.
Niemand spreekt van constant uw eigen goesting te willen doen zonder naar iets te moeten zien.

Niks mis mee om als ouder ook is iets voor uzelf te doen toch?
En vroeger zal dit zeker ook wel het geval geweest zijn.
 
Je stelt het op zich ook wel extreem voor vind ik.
Niemand spreekt van constant uw eigen goesting te willen doen zonder naar iets te moeten zien.

Niks mis mee om als ouder ook is iets voor uzelf te doen toch?
En vroeger zal dit zeker ook wel het geval geweest zijn.
Idd niks mis mee en dat kan gewoon ook nog, dat doen wij ook gewoon. Maar ze zei zelf ook dat ze helemaal diep gezeten heeft omdat ze enkel nog moest koken, huishouden doen en bezig zijn met de kinderen.

En eigenlijk heeft zij dan nog meer vrije tijd dan veel moeders die dan nog een fulltime job hebben. Volgens mij is het probleem gewoon dat die veel te veel willen doen met de kinderen. Wij deden ook niet ieder weekend uitstapjes naar een speeltuin of mijn moeder duwde ook geen uren aan een schommel. Ik speelde buiten met mijn vrienden en we speelden af en toe eens een gezelschapsspel. Dat was bij iedereen zo van mijn vrienden.

Nu willen ze gewoon alles: huishouden doen, me time hebben, iedere dag uren bezig zijn om hun kinderen te entertainen,... En volgens mij speelt social media daar ook een rol in, want iedereen deelt ook altijd maar die zaken.

Nu wel serieus off topic, maar had geen idee waar te posten.
 
@Str8_6 (niet echt offtopic , want het gaat erover in het programma)

Vroeger zullen die dingen ook zeker evenveel hebben meegespeeld hebben, maar dat werd gewoon binnenshuis gehouden.
Nu durven mensen dat gewoon rapper gedeeld met de buitenwereld doordat taboe mentaal welzijn toch al meer doorbroken is dan vroeger.

En social media , zullen die dingen ook wel meer triggeren.
Van oh ik wil dat ook doen , ahjah dat gaat niet want de kinderen...
 
Je stelt het op zich ook wel extreem voor vind ik.
Niemand spreekt van constant uw eigen goesting te willen doen zonder naar iets te moeten zien.

Niks mis mee om als ouder ook is iets voor uzelf te doen toch?
En vroeger zal dit zeker ook wel het geval geweest zijn.
Dit :). Tijden zijn ook veranderd. Vroeger werkte de vrouw vaak niet voltijds, je kon rondkomen op 1(,5) loon. Er was niet die sociale druk om voor elk kind vanaf de leeftijd van 3 jaar een hobby te voorzien waarvoor je uren in de wagen verslijt. Alles gaat via de digitalisering sneller dan ooit, digitalisering heeft de werkdruk alleen maar verhoogt.
Alles tezamen maakt dat het woordje ‘me-time’ (en burnout) vaker valt dan den tijden van onze ouders/grootouders.

Ik vind dat niet verkeerd, integendeel, je bent een beter ouder/partner/werknemer als je soms eens aan uzelf denkt. En laat ons eerlijk zijn, in dit geval hebben ze er waarschijnlijk nog eens een flinke duit aan verdiend en is hun tv-imago weer geboost wat nieuwe opdrachten zal opleveren.
 
In het geval van Tine Embrechts, denk nu ook wel dat het bv-schap ook niet altijd zal helpen in het eens rust zoeken voor jezelf.
Als zo'n bv's bijvoorbeeld gewoon naar de Delhaize gaan, dan is er gegarandeerd wel iemand die haar aanspreekt. Terwijl ik soms ook wel eens gewoon de winkel binnenschiet en een gang durf om lopen als'k iemand zie die ik ken en geen zin heb in praatje. Als je als BV buitenkomt, moet je ook altijd nog wel op je doen en laten letten.
 
In het geval van Tine Embrechts, denk nu ook wel dat het bv-schap ook niet altijd zal helpen in het eens rust zoeken voor jezelf.
Als zo'n bv's bijvoorbeeld gewoon naar de Delhaize gaan, dan is er gegarandeerd wel iemand die haar aanspreekt. Terwijl ik soms ook wel eens gewoon de winkel binnenschiet en een gang durf om lopen als'k iemand zie die ik ken en geen zin heb in praatje. Als je als BV buitenkomt, moet je ook altijd nog wel op je doen en laten letten.
Valt wel mee denk ik. Ze zat samen met Guga en Jelle De Beule op ons vliegtuig van Napels naar Zaventem en werd eigenlijk geen 1 keer aangesproken. Ook niet tijdens het wachten op de bagage in Zaventem zelf. Stonden daar zoals iedereen eigenlijk.
(En Guga helemaal in de stress van hun kinderen die lastig waren 😂. Hij zei dan zelf tegen mij van "ja ik ga best iets mee doen dat ze zich kunnen bezig houden of het zal weer bleiting zijn daarvoor." )
 
Valt wel mee denk ik. Ze zat samen met Guga en Jelle De Beule op ons vliegtuig van Napels naar Zaventem en werd eigenlijk geen 1 keer aangesproken. Ook niet tijdens het wachten op de bagage in Zaventem zelf. Stonden daar zoals iedereen eigenlijk.
(En Guga helemaal in de stress van hun kinderen die lastig waren 😂. Hij zei dan zelf tegen mij van "ja ik ga best iets mee doen dat ze zich kunnen bezig houden of het zal weer bleiting zijn daarvoor." )
Dus je hebt hen heel de vlucht + tijdens het wachten aan de bagage in de gaten gehouden. Dat constant en overal bekeken worden lijkt me ook best stresserend eerlijk gezegd. En niemand heeft hen aangesproken maar je hebt wel een gesprek gehad met Guga.
 
Dus je hebt hen heel de vlucht + tijdens het wachten aan de bagage in de gaten gehouden. Dat constant en overal bekeken worden lijkt me ook best stresserend eerlijk gezegd. En niemand heeft hen aangesproken maar je hebt wel een gesprek gehad met Guga.
Even typical BG moeilijk doen?

Waar zou ik dat gezegd hebben? Ze stonden constant op 3 meter van ons, dus dan zie je ze gewoon zonder hen aan te gapen net zoals ik andere mensen ook zag. Want ik loop niet met paardenkleppen op mijn ogen.

Was het niet van mijn vrouw ik ging ze zelfs nooit herkend hebben.

Euh ja zoals ik zei. Hij begon zelf te praten of eerder te ventileren, net zoals een andere passagier dat ook gewoon soms doet. Misschien juist omdat hij zich wel op zijn gemak voelde en niemand hen lastig viel of stond aan te gapen. Maar blijkbaar was jij er dus ook bij en wist je wie ik was waardoor je dat allemaal gezien hebt.
 
Ik denk dat het aanspreken in Vlaanderen wel nog redelijk zal meevallen voor de meeste BV's hier. Het zal eerder al die blikken van herkenning of "ik ken diene precies van ergens" zijn dat ze meemaken.

Het zal ook wel afhangen van wat voor BV je bent. Een Pommelien of Camille zal andere dingen meemaken dan een Embrechts denk ik.
 
Ooit met Kat Kerkhofs naast mij van Napels terug gekomen op een Brussels Airlines vlucht, heb daar eens naar geknikt als ik ging zitten en dat was het. Ik heb haar niet lastig gevallen of aangegaapt, ze keek wel mee naar de game dat ik speelde op de Ipad, rest was ze aan het slapen en dat trukje hield veel mensen weg had ik de indruk. Knappe madam maar ik denk max 1,60 m.
 
Terug
Bovenaan