Play4 De Expeditie: Groenland

Ik irriteerde me vooral aan Sven "Svekke" Mary.

Hoe is het mogelijk dat ge na 3 dagen nog niet eens weet hoe ge zo'n vriesdroog maaltijd maakt, en vooral dat ge niet fatsoenlijk eet onder die omstandigheden. No shit dat ge het dan bv. 's nachts megakoud hebt en dat ge moeite hebt met inspanningen. Ge geeft uw lichaam gewoon geen brandstof.

Dat maakt voor mij ook wel duidelijk dat het best een 'light' expeditie is, anders kan dat gewoon niet. Ik heb al voldoende trekkings gedaan bij normale temperaturen waar ik mij 's avonds echt volprop omdat ik zoveel honger heb na de inspanning. Laat staan dat ge dat bij -25 graden doet.
 
Ik irriteerde me vooral aan Sven "Svekke" Mary.

Hoe is het mogelijk dat ge na 3 dagen nog niet eens weet hoe ge zo'n vriesdroog maaltijd maakt, en vooral dat ge niet fatsoenlijk eet onder die omstandigheden. No shit dat ge het dan bv. 's nachts megakoud hebt en dat ge moeite hebt met inspanningen. Ge geeft uw lichaam gewoon geen brandstof.

Dat maakt voor mij ook wel duidelijk dat het best een 'light' expeditie is, anders kan dat gewoon niet. Ik heb al voldoende trekkings gedaan bij normale temperaturen waar ik mij 's avonds echt volprop omdat ik zoveel honger heb na de inspanning. Laat staan dat ge dat bij -25 graden doet.
Ge zuigt u eigen gewoon leeg. Het is niet voor niks dat ze een rantsoen van 6.000kcal/dag meezeulen. Als je ziet dat u baseline metabolisme in die omstandigheden ~3.000kcal/dag is volgens wat de gids zegt, dan ga je er dus niet komen met een tas soep en wat thee.

In sommige omstandigheden kan ik mij inbeelden dat je vergeet te eten of te weinig eet: marathon, lange fietstocht... maar hier wordt elk uur gestopt specifiek om te eten en te drinken + heb je 's avonds tijd te doden met hopen. Het beste is ook dat ze hem in Noorwegen al in zijn oren geknoopt hadden dat hij ging MOETEN eten en dan nog keikoppen... :crazy:

Maar eerlijk: na het véél te lang uitgerokken afscheid van Jinnih in het openingskwartier was er nog weinig frustratie over voor de rest van de aflevering. :tongue:
 
Ik irriteerde me vooral aan Sven "Svekke" Mary.

Hoe is het mogelijk dat ge na 3 dagen nog niet eens weet hoe ge zo'n vriesdroog maaltijd maakt, en vooral dat ge niet fatsoenlijk eet onder die omstandigheden. No shit dat ge het dan bv. 's nachts megakoud hebt en dat ge moeite hebt met inspanningen. Ge geeft uw lichaam gewoon geen brandstof.

Dat maakt voor mij ook wel duidelijk dat het best een 'light' expeditie is, anders kan dat gewoon niet. Ik heb al voldoende trekkings gedaan bij normale temperaturen waar ik mij 's avonds echt volprop omdat ik zoveel honger heb na de inspanning. Laat staan dat ge dat bij -25 graden doet.
Ja, het is echt idioot dat die daar 3 dagen quasi zonder eten rondloopt en dan klaagt dat het zwaar is.

Also "ik ben geen zager", maar hij is wel al aant het zagen vanaf het begin...
 
Was dat niet vooral omdat hij geen zin om te schijten bij -25?
Nie verstandig, maar kan ik wel begrijpen.
Heeft hem ook ferm zeer gedaan net voor vertrek. Dus dan snap ik wel dat die mens daar fysiek zwaar afziet.

Mij alleszins niet aan Mary geërgerd. Embrechts, Beels en vooral Hessels is een ander verhaal. ;)
 
Ik ga het houden bij 3.5 afleveringen. Ondertussen genoeg sneeuw en tenten gezien en gezaag gehoord. En da mateke van een Hessels werkt ook ferm op mijn zenuwen. Ziet er zo iemand uit die de allemansvriend speelt om dan een mes in de rug te duwen. :unsure:
 
Leuk concept, jammer dat het weer met zichzelf schouderklopjes uitdelende BV's is die blijkbaar ook nooit langer dan 2 dagen op zichzelf aangewezen zijn geweest in de natuur.
 
Het is toch maar saaitjes. Na 3 afleveringen heb ik het toch gehad met het zagen. Dat er niet veel gebeurt buiten slepen en wandelen draagt daar toe bij.
 
Joris Hessels en Viktor Verhulst gaan na Expeditie Groenland zelf een reisprogramma opzetten waar ze ook grenzen willen verleggen:
Tof, kheb nog nooit een stel BV's op reis gezien!
 
Het is toch maar saaitjes. Na 3 afleveringen heb ik het toch gehad met het zagen. Dat er niet veel gebeurt buiten slepen en wandelen draagt daar toe bij.
Is zo tot de laatste aflevering. Ze konden ook maar weinig filmen denk ik, wandelen in de sneeuw en op ijs, met overal hetzelfde zicht. Een zicht die weinig zegt voor de thuiskijker.
 
De sleur begint er toch wat in te komen. Svekke zeurt weer, de iPad komt boven voor ander beeldmateriaal van thuis, Victor is immer optimistisch en de groepsleider hemelt de deelnemers op. Hessels is vervelend (of vrolijk zonnetje, het is maar hoe je het bekijkt).

Het programma haalt blijkbaar telkens meer dan 800.000 kijkers dus velen vinden het toch boeiend (maar mss niet echt voor de trip zelf en meer voor de kandidaten).
 
Het idee vond ik heel intrigerend, het programma zelf is best wel saai.

Over de oceaan was er weinig te zien in de omgeving, maar er was tenminste wat ruimte voor humor en plezier. Groenland is mooi, maar het gezaag steekt snel tegen :p
 
Het idee vond ik heel intrigerend, het programma zelf is best wel saai.

Over de oceaan was er weinig te zien in de omgeving, maar er was tenminste wat ruimte voor humor en plezier. Groenland is mooi, maar het gezaag steekt snel tegen :p
Groenland zal fysiek wel uitputtender zijn. Het zal er ook wel van afhangen welke BV's je meeneemt en waar de focus van de montage ligt. Expeditie Groenland ligt voor mij iets te veel in het veld van feelgoodtv.
 
Ik ben ook wel vrij teleurgesteld in dit programma.

Misschien vrij logisch dat zo'n 'expeditie' saai wordt op tv. Ze proberen dat te counteren met emo momenten, maar het komt allemaal wat flauw over als ze nog maar 3-4 dagen weg zijn en ze u zonder boe of ba komen oppikken met de sneeuwscooter wanneer ge geen goesting meer hebt.
 
Mijn madam wou dit beginnen zien. Normaal zit zij 100% van de tijd met de GSM tv te "kijken" en leg ik de mijne naast mij, maar hier kon ik echt niet geboeid naar kijken. Een van de saaiste programma's die ik afgelopen jaren heb mogen aanschouwen. 3 afleveringen ver en er gebeurt letterlijk niks in.

Ze mag het alleen verder kijken.
 
Ik vind het wel nog een OK programma maar er gebeurt inderdaad niet zoveel. Stoor me niet aan Joris en ik vind Viktor hilarisch. We kijken niet naar de Verhulstjes dus ik kende hem niet echt...

Ben ik wel de enige die het op mijn heupen krijgt iedere keer het woord 'Svekke' valt? 😅 Wat een verschrikkelijk woord/naam
 
Terug
Bovenaan