De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Pam Bondi was ook hoofd van de politie tijdens de rechtszaken van Epstein. Het zou me niet verbazen dat zij toen al heel veel onder de mat geveegd heeft.
En zo iemand weet veel te veel om zomaar te dumpen. Ik geloof niet dat zij geen deftige compensatie krijgt om van haar huidige functie af te moeten stappen.

Ze doen daar allemaal hun werk niet zo goed precies.
Seffens moeten Trump en Hegseth nog zelf Kharg Island gaan innemen.

De stafchef van het Amerikaanse leger Randy George treedt met onmiddellijke ingang af. Dat meldt een woordvoerder van het Pentagon donderdag op X. Een officiële verklaring voor zijn plotselinge vertrek is niet bekend. Randy George zou door de minister van Defensie Pete Hegseth zijn gevraagd om af te treden en met pensioen te gaan, zo hebben bronnen die op de hoogte zijn van de zaak aan CBS News gemeld.
Volgens CBS News is Hegseth op zoek naar iemand die zijn visie – en die van president Donald Trump – op het Amerikaanse leger kan uitvoeren.
Een veeg teken. De neen knikkers voor 'boots on the ground' worden nu ontslagen hé. Of dat is nu toch de indruk die ik krijg.

Ik hoop echt dat als ze dit echt gaan doen dat die operatie zwaar mislukt. Er hoeven van mij geen mensen te sterven maar wie zich verbrandt moet op de blaren zitten.

Laatst bewerkt:
Hier is trouwens een onheilspellend artikel dat aangeeft dat het mogelijks zo simpel niet gaat worden
Negentien eilanden vormen de sleutel voor de blokkade van Hormuz: ‘Iran heeft zich decennia voorbereid op dit scenario’

Een paar belangrijke quotes uit het artikel -->

Met negentien eilanden vol tunnels, raketten en drone-installaties houdt Iran de Straat van Hormuz in een wurggreep. Kan een militaire operatie daar iets aan veranderen?

“Iran heeft zich decennia voorbereid op een scenario als dit”, zegt Kevin Rowlands, redacteur bij de Britse militaire denktank RUSI en voormalig kapitein bij de Royal Navy, die zelf patrouilles uitvoerde in de Straat van Hormuz. “Door zoveel radars en wapengeschut op Larak en Qeshm te verzamelen, kan Iran de smalste doorgang van de Straat in een killzone veranderen.”

Een andere cruciale cluster is Abu Musa en de twee Tunb-eilanden, de westelijke toegangspoort tot de Straat. Ook die zijn uitgerust met ondergrondse bunkers, landingsbanen, dronebases en raketinstallaties. Vorig jaar maakte de Iraanse Revolutionaire Garde bekend dat het er zijn militaire infrastructuur nog zou uitbouwen.

Bloedige operatie​

Plannen de VS zo’n aanval? De komst van 2.200 mariniers van de 31st Marine Expeditionary Unit, die specifiek getraind zijn voor eilandoperaties, voedt die speculatie al weken. Intussen is ook een tweede eenheid van 2.500 mariniers onderweg vanuit Californië.
Toch zou een militaire operatie om de scheepvaart te heropenen bijzonder riskant zijn. “Met één eiland innemen ben je er niet, want anders kunnen koopvaardijschepen nog altijd van alle andere eilanden aangevallen worden”, zegt oud-kolonel Roger Housen.

Net als in de Tweede Wereldoorlog tegen Japan zouden de VS dus moeten ‘eilandhoppen’. Daarvoor hebben ze niet alleen enkele duizenden troepen nodig, maar ook heel wat luchtafweer om die te beschermen. Want alleen die eilanden veroveren volstaat niet, je moet ze ook kunnen behouden. “Dat zou een bijzonder bloedige operatie worden, want in Teheran is het besef ten volle doorgedrongen dat hun controle op de Straat van Hormuz hun voornaamste wapen is”, zegt Housen.

----

Housen is al dikwijls fout geweest, maar .. als hij wel juist is, en Hegseth lanceert zijne aanval, dan zou dat wel eens zijn politiek doodvonnis betekenen. (Trump gaat namelijk gegarandeerd dan de schuld bij Hegseth leggen als puntje bij paaltje komt)

Trump zal natuurlijk nooit toegeven dat hij iets verkeerd gedaan heeft.
Toch al verschillende koppen die gerold zijn, Noem, Bondi.
Ik ben benieuwd wie de volgende gaat zijn.

Als de Iran oorlog een compleet debacle wordt dan zal Hegseth zijn kop ook rollen binnenkort. (figuurlijk dan toch)

Hij weert zich als een duivel in een wijwatervat en Iran kan droogjes alle Trump statements blijven ontkennen, z'n imago keldert de dieperik in. Zeg maar nee tegen de invasie, hij zal de nederlaag moeten verkopen als een ceasefire akkoord en onder tafel Khameini Jr. z'n zin geven. Daarna nog ergens een Maduro'tje doen voor de show en hopen dat Bibi het niet verkloot. De spin dokters van de Dems moeten nu slim schaken, figuren als Josh Shapiro en Cory Booker zijn helaas niet flamboyant genoeg om een mediastrijd te winnen.

Laatst bewerkt:
Trump zal natuurlijk nooit toegeven dat hij iets verkeerd gedaan heeft.
Toch al verschillende koppen die gerold zijn, Noem, Bondi.
Ik ben benieuwd wie de volgende gaat zijn.

Als de Iran oorlog een compleet debacle wordt dan zal Hegseth zijn kop ook rollen binnenkort. (figuurlijk dan toch)
Persoonlijk denk ik dat ze daar allemaal mee lachen. Die ontslagen zijn deel van de show, dat weten zij ook, en ze hebben intussen miljoenen verdiend door gewoon een jaar mee te draaien in een incompetent circus. Makkelijker wordt het niet. Tenzij er effectief gevolgen/straffen komen voor hun daden, én geen get out of jail free card van Trump, is dat een uitstekende deal.

Wat hoorde ik daarnet? Ze hebben die brug 2x gebombardeerd. De tweede keer nadat de reddingswerkers gearriveerd waren. Double tapping zoals 'grote voorbeeld' Rusland.
Ik ben niet verbaasd dat ze tegendraadse stafchefs in hun leger vervangen.
Die stafchefs willen geen oorlogsmisdaden op hun naam.

Edit crew: Ongepast stuk verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
De Forrest Service (bosbeheer) moet er ook aan geloven, kwestie van de bossen en natuurreservaten goedkoop te kunnen verkopen aan zijn makkers natuurlijk.
En natuurlijk: bomen compenseren CO2, gaan klimaatverandering tegen en dat is woke, dus mag niet.
Trump is de US aan het plunderen dat het niet meer normaal is. Schade die hij aanricht zal nooit meer gerepareerd kunnen worden.
Vorige maand ook al dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/0...aanse-regering-trump-akkoord-1-miljard-dolla/

Trump is gewoon een ramp voor het klimaat, hernieuwbare energie moet wijken voor fossiele brandstoffen.

De Forrest Service (bosbeheer) moet er ook aan geloven, kwestie van de bossen en natuurreservaten goedkoop te kunnen verkopen aan zijn makkers natuurlijk.
En natuurlijk: bomen compenseren CO2, gaan klimaatverandering tegen en dat is woke, dus mag niet.
Trump is de US aan het plunderen dat het niet meer normaal is. Schade die hij aanricht zal nooit meer gerepareerd kunnen worden.
Om nog maar te zwijgen over het akkoordje met Total Energies van 1 miljard als ze hoop groene maatregelen lieten varen. Het spijtige is dat het niet enkel de US is die de nadelen zal ondervinden, maar de rest van de wereld ook net als met zijn spelletjes in Iran. Klimaat stopt spijtig genoeg niet aan de landsgrenzen.

Ze moeien zich overal:

Defense Secretary Pete Hegseth has taken steps to block or delay promotions for more than a dozen Black and female senior officers across all four branches of the military, some of whom are seen as having been targeted because of their race, gender or perceived affiliation with Biden administration policies or officials, according to nine U.S. officials familiar with the process.
The process within the Army, the Air Force, the Navy and the Marines is structured to ensure the most qualified officers get promoted. Hegseth’s decision to intervene in the process has raised concerns among some officials within those military branches and the White House, the nine U.S. officials familiar with the situation said.

Ipv back to the stone age met Iran zijn ze eigenlijk hun eigen land toch gewoon aan het resetten naar Neandertaler tijden. Alle vooruitgang op vlak van milieu en mensenrechten worden gewoon terug gedraaid terwijl ze zich profileren als alfa mannetjes waarbij luid roepen en constante imitatie en borstgeklop the way to go is. Binnenkort starten ze nog met communicatie in clicks and growls zoals de primitieve mens.

Ipv back to the stone age met Iran zijn ze eigenlijk hun eigen land toch gewoon aan het resetten naar Neandertaler tijden. Alle vooruitgang op vlak van milieu en mensenrechten worden gewoon terug gedraaid terwijl ze zich profileren als alfa mannetjes waarbij luid roepen en constante imitatie en borstgeklop the way to go is. Binnenkort starten ze nog met communicatie in clicks and growls zoals de primitieve mens.
When in doubt: gewoon USA USA beginnen scanderen en hopen dat iedereen meedoet :unsure:

Het is angstaanjagend maar dit werkt gewoon bij een deel van het kiespubliek.

Ze moeien zich overal:

Defense Secretary Pete Hegseth has taken steps to block or delay promotions for more than a dozen Black and female senior officers across all four branches of the military, some of whom are seen as having been targeted because of their race, gender or perceived affiliation with Biden administration policies or officials, according to nine U.S. officials familiar with the process.
The process within the Army, the Air Force, the Navy and the Marines is structured to ensure the most qualified officers get promoted. Hegseth’s decision to intervene in the process has raised concerns among some officials within those military branches and the White House, the nine U.S. officials familiar with the situation said.
Project 2025 moet en zal uitgevoerd worden he.

De schade zowel binnen de USA als op het wereldtoneel gaat niet te overzien zijn na 4 jaar Trump. We zijn nog altijd maar een dik jaar ver.

Project 2025 moet en zal uitgevoerd worden he.

De schade zowel binnen de USA als op het wereldtoneel gaat niet te overzien zijn na 4 jaar Trump. We zijn nog altijd maar een dik jaar ver.
De midterms zijn cruciaal, als deze door de Republikeinen worden gewonnen, of ze gaan niet door zoals ze moeten [onwaarschijnlijk, maar zowat alles tot hiertoe was dat ook] dan wordt het allemaal wel heel somber.

Zoals meermaals in deze thread herhaald door enkelen: ☝️🤓 Hiervoor heeft het volk gestemd!
Ja, elke keer ik me dat bedenk, stel ik me serieuze vragen bij het wereldbeeld of de kritische instelling van de gemiddelde Amerikaan. Vragen die enkel maar groter worden als ik nog eens iets hoor van mijn Trumpminnende schoonzus.

Ik wil best geloven dat je bij ons ook wat speciaal volk hebt rondlopen die een Belgische Trump zouden adoreren, maar ik kan me echt niet inbeelden dat het zo ver zou gaan.

Ik wil best geloven dat je bij ons ook wat speciaal volk hebt rondlopen die een Belgische Trump zouden adoreren, maar ik kan me echt niet inbeelden dat het zo ver zou gaan.
Weet wel dat hele grote mediakanalen ginder in de pocket van Trump zitten. Ik kan het de mensen daar minder kwalijk nemen van in een bubbel te zitten dan hier.

Desinformatie via media is echt een vies beestje. Dat heeft Putin ook al genoeg aangetoond.

Terug
Bovenaan