De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

When in doubt: gewoon USA USA beginnen scanderen en hopen dat iedereen meedoet :unsure:

Het is angstaanjagend maar dit werkt gewoon bij een deel van het kiespubliek.
Deed me zo hard aan dit denken. Toen was dit overduidelijk satiere, maar het is helaas werkelijkheid geworden.

Al dat budget zou richting Artemis kunnen gaan in plaats van een zinloze oorlog, dat zou pas een legacy zijn voor Trump.
Omdat dictators en tirannen niet gekend zijn voor hun lange termijn plannen? Rusland zou met zijn grondstoffen, ligging en natuur een van de rijkste en meest welvarende landen van de wereld kunnen zijn. Maar zolang je narcistische, egocentrische dictators aan de macht heb kan je dat allemaal vergeten. En de US is nu gewoon van hetzelfde bedje ziek.

Ik hoop zo hard dat hij inderdaad Alcatraz kan heropenen, daaom moet hij daar nog geen zak geld tegen gooien. En de volgende legislatuur vervolgt men dan Trump en zijn kornuiten en stopt men die in Alcatraz achter slot en grendel. De cirkel is dan rond.

Ik hoop zo hard dat hij inderdaa Alcatraz kan heropenen, daaom moet hij daar nog geen zak geld tegen gooien. En de volgende legislatuur vervolgt men dan Trump en zijn kornuiten en stopt men die in Alcatraz achter slot en grendel. De cirkel is dan rond.

Als hij dan als toeristische attractie wordt gebruikt ga ik mss nog es naar de States.

Als hij dan als toeristische attractie wordt gebruikt ga ik mss nog es naar de States.
Ik zou graag Hegseth zijn traantjes willen opslurpen cartmann style.
giphy.gif

Die man verdient gewoon niet beter na wat hij heeft uitgespookt.

1a4ttsufuhsg1.jpeg
de ironie is altijd sterk bij deze regering
Ach, Rubio heeft deze week ook gezegd dat je niet automatisch Amerikaans staatsburger moet zijn als je op US grondgebied geboren bent. Je ouders zouden ook Amerikaanse staatsburgers moeten zijn.
Grappig, want hijzelf is enkel Amerikaans staatsburger omdat zijn Cubaanse ouders naar de US zijn gegaan toen hij geboren werd (maar dus geen staatburgers waren) Iets van ladders achter zichzelf optrekken en zo.

Famous Wartime quotes by US presidents:

“Do what you can, with what you have, where you are." - Washington

“The only thing we have to fear is fear itself." - FDR

"A man may die, nations may rise and fall, but an idea lives on." - Truman

“Mr. Gorbachev, tear down this wall” - Reagan

“Open the fuckin’ Strait, you crazy bastards, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah” - the crazy one

Hebben Musk en Trump terug ambras ofzo? Krijg al heel de dag push-meldingen van X over de vermeende hospitalisatie dan wel dood van Trump.

Musk is al een tijd minder bezig met Trump. Hier ging het echt viraal, paar accounts met veel volgers die iets zagen dat Trump niet kwam opdagen. Dat werd opname in hospitaal en dan zelfs zijn dood. En andere "newsblog" accounts die gewoon het meest voorkomende retweeten deden er dan de nodige verspreiding.

Ik denk dat ze hem de komende jaren nog een aantal keer dood gaan "verklaren" en dan zie je een paar uur later gewoon weer een Truth van hem die de wereld op zijn kop zet. Hij begint echt oud te worden en valt geregeld in slaap, denk dat ze dan minder belangrijke afspraken annuleren maar een slechte verstaander denkt dat Trump dan in het ziekenhuis is ipv dat die gewoon een middagdutje doet.

In De Standaard stond dit weekend een interview over de mentale toestand van Trump met een “analayse van opstand” waarin men concludeert dat er wel degelijk een grote kans is dat hij aan een vorm van dementie leidt. Wat op zich niet zo schokkend zou zijn.

https://www.standaard.be/buitenland...6.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share

Het blijft natuurlijk speculeren, en het is bijna irrelevant gezien de uitkomst van zijn gedrag ongeacht de oorzaak hetzelfde blijft én een afzetting via impeachment zeer onwaarschijnlijk is zelfs als het zou kloppen.

Het blijft natuurlijk speculeren, en het is bijna irrelevant gezien de uitkomst van zijn gedrag ongeacht de oorzaak hetzelfde blijft én een afzetting via impeachment zeer onwaarschijnlijk is zelfs als het zou kloppen.
Ik denk dat Vance enorm zou beginnen pushen voor een impeachment imo.

Sommigen zeggen dat Vance nog slechter zou zijn dan Trump maar ik kan het mij moeilijk voorstellen.
Overigens zie je ook niet zoveel van Vance in het nieuws, houdt zich redelijk uit de media lijkt het.

Sommigen zeggen dat Vance nog slechter zou zijn dan Trump maar ik kan het mij moeilijk voorstellen.
Overigens zie je ook niet zoveel van Vance in het nieuws, houdt zich redelijk uit de media lijkt het.
Die is te druk bezig met te proberen om Orban zijn verkiezingen te redden, dat zegt eigenlijk alles over Vance. Religieuze nationalist en isolationist, haat Europa, oerconservatief. Geen haar beter dus.

Het gevaar in Vance zit hem dat hij veel intelligenter is dan Trump.

Trump schiet constant in zijn eigen voet en rekent zuiver op de entourage die hij rond zich heeft gebouwd met enkel ja-knikkers die amper ervaring hebben in wat ze moeten doen.
Waardoor hij zaken doet die onconstitutioneel zijn en dus vroeg of, spijtig genoeg meestal laat, afgeschoten gaan worden. Zie de tarrifs.

Vance is clever genoeg om te zorgen dat er net voldoende binnen de lijntjes wordt gekleurd of er net op/over, zodat alles wat in de grijze zone van legaliteit kan blijven verder pruttelen.

Vance is ook helemaal niet te vinden voor wat er gebeurd in Iran nu, er is gewoon geen upside, of veel te weinig voor de immense kost en politieke risico's die genomen worden, en zou zoiets nooit hebben gedaan.
Er is een niet onreële kans dat heel dat Iran debacle de GOP hun kop gaat kosten politiek, en uiteindelijk voor wat?
En dan mag Trump nog blij zijn dat ze die neergehaalde officier hebben kunnen recupereren, al die uitspraken van Trump heeft alles uit de kast gehaald voor die militair, nope, Trump heeft alles uit de kast gehaald om zelf niet helemaal bloot met de billen te gaan, dat was 100% eigenbelang, heel die reddingsoperatie!

Gecombineerd met Vance's isolationisme, nationalisme en haat jegens ons sociaal model in Europa (waar de kleine man in de straat véél te veel macht heeft richting "elite") maakt dat hij vooral voor ons gevaarlijk is.

Maar, en een héél grote maar, Vance heeft helemaal die cult status niet die de Trump/Maga beweging heeft, waardoor hij zwaar gekortwiekt zou worden in wat hij van zijn visie zou kunnen realiseren.
Heel die huidige cult draait op het "brulaap" effect van Trump, inclusief dat impulsieve handelen, die vinden dat helemaal fantastisch!

Een koele, berekende politieker zoals Vance ligt hun helemaal niet...

Laatst bewerkt:
Vance is inderdaad wel intelligenter. Zijn boek Hilbilly Elegy vond ik echt wel goed geschreven en ik vind het daarom jammer dat hij zijn karretje zo aan de MAGA-trein heeft gehangen. Het vooruitzicht op macht en geld doet wat met een mens, zeker?

Vance is inderdaad wel intelligenter. Zijn boek Hilbilly Elegy vond ik echt wel goed geschreven en ik vind het daarom jammer dat hij zijn karretje zo aan de MAGA-trein heeft gehangen. Het vooruitzicht op macht en geld doet wat met een mens, zeker?
Gewoon een opportunist. Niet meer niet minder!
Denk maar aan zijn Trump Hitler uitspraak.

Laatst bewerkt:
Intelligenter ja. Maar eveneens een ambetante driftkikker die ook gewoon helemaal losgaat als niemandtegen hem ingaat. Zoals zijn voorbeelden Mamaw en Papaw en andere rondom hem in zijn jeugd. Was hij Usha niet tegengekomen op de unif, hij had nooit gestaan waar hij nu stond.

Terug
Bovenaan