De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Je hebt sowieso de tariffs enerzijds.

Maar tevens de wurggreep waarin Europa zich economisch in bevindt, die tariffs kunnen gewoon de extra push zijn.

Al eens aangehaald in een andere thread (jij hebt het al gelezen :p) :

Ineos gelooft niet in EU-actieplan: ‘240 miljoen euro meer kwijt aan Duitse fabriek dan in VS’

Hij wijst op de vestiging van Ineos in Keulen. ‘Het is een van de meest geavanceerde geïntegreerde petrochemische sites van Europa. Maar vergeleken met de VS betalen we hier 100 miljoen euro per jaar meer aan gas. De elektriciteitsrekening ligt 40 miljoen euro hoger. En de kosten voor CO₂-emissies lopen jaarlijks op tot 100 miljoen euro.’
...
Hij waarschuwt dat Europa afstevent op een versnelde de-industrialisatie, verlies van vakmanschap, verzwakking van ketens en een verschuiving van uitstoot en banen naar het buitenland.

Chemiegroep Dow sluit drie vestigingen in Europa door 'structurele uitdagingen regio'​

De Europese chemiesector kampt onder meer met hoge energiekosten, sterke concurrentie, een zwakke lokale economie en een zwaar regelgevend kader.

--
Het zijn en-en-verhalen. En het slechte investeringsklimaat hier, en de tarrifs, en ...

Eender hoe, Europa mag ferm gaan oppassen. Overduidelijk.

Dat is het grote geld dat ons wel eens vaarwel kan zeggen.
Grappig dat juist Ineos steen en been klaagt maar ondertussen wel gewoon zwaar investeert in Europa. Zou het kunnen dat men in die verschil berekeningen waarmee men naar de media trekt alle downsides inrekend maar geen van de upsides?
De voordelen van producten te produceren daar waar ze gebruikt worden...

Het moment dat de politiek stopt met de markt te reguleren zijn het de multinationals die de regels zelf gaan bepalen en dat is iets wat op elke mogelijke manier nog veel slechter is dan gelijk welk alternatief.

Het geld gaat ál-tijd klagen over elk regeltje dat hen geld kost. Net zoals Voka wekelijks wel klaagt over een of andere politieke beslissing, zelfs als de kans klein is dat de impact meer dan nihil is.

Dat ze dan vertrekken he, met hunne zever altijd. Honderden miljoenen euro's tot zelfs miljarden euro's aan winsten opstrijken elk jaar, maar eerlijk de schouders onder de lasten zetten, ho maar? Wat is de grootste barriere? Torenhoge energiekosten. Waarom zijn die zo hoog, wegens de oorlog van Rusland tegen Oekraine.
Is het dan zo moeilijk om even paar jaren op de tanden te bijten? Afin, bedrijven als BASF en Ineos hadden alsnog honderden miljoenen euro's winst. Dus reformulering: kunt ge niet een paar jaar accepteren dat de winst ietsie pietsie lager zal liggen omwille van onze continentale veiligheid?

Nu gaat Duitsland tegen de 30 miljard euro aan energiesubsidies toekennen aan die zagers, geld dat die volgens hun jaarrekeningen eigenlijk echt niet nodig hebben om te overleven, maar wel geld dat de rest van de maatschappij misloopt.
Bende egoisten met hun vervuilende industrie, waar de maatschappij nog eens extra voor mag betalen.

Vlug, vlug, een afleiding!!! Dat de familie niet akkoord is, who cares!

De president van Amerika dames en heren.
Je vergeet er onderstaande nog bij te zetten

NmIyMjFlMzM0MTU4YWM5MDUxZGUvZGlvLzI2MDI4ODk5MS9maWxsLzg4NC8yOTY

da's ne kleuter met een smartphone in zijn handen. En ongetwijfeld dat er mensen zijn die elke keer lachen met sleepy joe, crooked Hillary, Newscum en de andere koosnaampjes die hij telkens verzint, maar hoe je wil dat zo iemand u vertegenwoordigt gaat er bij mij niet in.

hij spreekt gewoon de taal van de mensen, allez, zijn soort van mensen. Toogpraat en de zatte racistische nonkel van op het familiefeest praat. Eindelijk iemand die dat durft en eindelijk iemand die hen vertegenwoordigt.

Je vergeet er onderstaande nog bij te zetten

NmIyMjFlMzM0MTU4YWM5MDUxZGUvZGlvLzI2MDI4ODk5MS9maWxsLzg4NC8yOTY

da's ne kleuter met een smartphone in zijn handen. En ongetwijfeld dat er mensen zijn die elke keer lachen met sleepy joe, crooked Hillary, Newscum en de andere koosnaampjes die hij telkens verzint, maar hoe je wil dat zo iemand u vertegenwoordigt gaat er bij mij niet in.
Het is niet voor niks dat psychologen en psychiaters vragen stelden bij zijn geestestoestand bij zijn eerste termijn. En ze hebben toch redelijk gelijk gekregen:

Ze leiden uit de uitspraken en het gedrag van de president af dat hij "een diepgeworteld onvermogen tot empathie" heeft. Ze waarschuwen bovendien dat zijn "neiging tot het verdraaien van de werkelijkheid" om "de mythe van zijn grootsheid" te ondersteunen en zijn "uithalen naar wie hem met feiten confronteert" nog zullen toenemen in zijn huidige machtspositie.

een emotionele reactie kan, maar niet slingeren met ongefundeerde beledigingen
Die mens hoort toch echt gewoon thuis in een instelling voor mensen met een mentale beperking.

@TRUMP @Straddle is dat nu jullie grote leider?

amnesie is een medische aandoening, hier is geen diagnose
Die mens hoort toch echt gewoon thuis in een instelling voor mensen met een mentale beperking.

@TRUMP @Straddle is dat nu jullie grote leider?
Ga je nu elke keer als Trump een scheet laat dat hier komen vragen? Zie je mij nu hetzelfde doen wanneer Biden de zoveelste blackout kreeg of zijn amnesia hem parten speelde? Gelieve nog een klein beetje niveau te behouden.

Het is niet voor niks dat psychologen en psychiaters vragen stelden bij zijn geestestoestand bij zijn eerste termijn. En ze hebben toch redelijk gelijk gekregen:
Wanneer genoeg mensen op zo een liegende narcist stemmen dan wordt het gevaarlijk.
Los van die persoon zijn standpunten of partijprogramma zou dat voor mij al een reden zijn om daar niet op te stemmen.

Ga je nu elke keer als Trump een scheet laat dat hier komen vragen? Zie je mij nu hetzelfde doen wanneer Biden de zoveelste blackout kreeg of zijn amnesia hem parten speelde? Gelieve nog een klein beetje niveau te behouden.
Weer een staaltje whataboutisme van @Straddle

Dit is geen scheetje van Trump, dit is gewoon walgelijk gedrag van een walgelijk man.
Jij ziet geen graten in zo'n content?

Los van het feit dat het vergelijken van een mogelijke medische aandoening en een bepaald gedrag behoorlijk bizar is, denk ik niet dat iemand zich zo hard verbonden voelt met een Biden als sommigen met Trump.

Los van het feit dat het vergelijken van een mogelijke medische aandoening en een bepaald gedrag behoorlijk bizar is, denk ik niet dat iemand zich zo hard verbonden voelt met een Biden als sommigen met Trump.
Ik ben een voorstander van Trump zijn rechts (migratie)beleid en zijn economische visie, betekent dat dat ik achter elk standpunt van hem voluit sta? Uiteraard niet. Ik trek diezelfde redenering toch niet door voor de gemiddelde forummer die achter Harris, Clinton of Obama staat? Je kan toch onmogelijk gaan aannemen dat iemand plots alles geweldig vindt van een politcus die hij op enkele vlakken goed vindt?

Ik ben een voorstander van Trump zijn rechts (migratie)beleid en zijn economische visie, betekent dat dat ik achter elk standpunt van hem voluit sta? Uiteraard niet. Ik trek diezelfde redenering toch niet door voor de gemiddelde forummer die achter Harris, Clinton of Obama staat? Je kan toch onmogelijk gaan aannemen dat iemand plots alles geweldig vindt van een politcus die hij op enkele vlakken goed vindt?
Normaal niet neen, maar als je zo hard je best doet om alles wat krom is, recht te praten, is het wel wat meer dan "ik kan me vinden in zijn beleid".

Dan zou het je sieren als je inderdaad af en toe ook je kritische kant toont, als je toch niet achter elk standpunt staat.

Normaal niet neen, maar als je zo hard je best doet om alles wat krom is, recht te praten, is het wel wat meer dan "ik kan me vinden in zijn beleid".
Ik heb toch nergens gezegd dat ik alles wat Trump doet geweldig vindt? Ik ben hierboven ingegaan op enkele conspiracy theories rond Epstein (sommigen gingen hier zo ver om te beweren dat het videomateriaal van Epstein's cel bewerkt is om de daders uit beeld te verwijderen). Ik zie niet goed in hoe je daaruit kan afleiden dat ik elke post/video van Trump geweldig vind ...

Ik heb toch nergens gezegd dat ik alles wat Trump doet geweldig vindt? Ik ben hierboven ingegaan op enkele conspiracy theories rond Epstein (sommigen gingen hier zo ver om te beweren dat het videomateriaal van Epstein's cel bewerkt is om de daders uit beeld te verwijderen). Ik zie niet goed in hoe je daaruit kan afleiden dat ik elke post/video van Trump geweldig vind ...
Als ge het zelf al niet meer ziet zegt dat misschien al genoeg 🤷‍♂️ .

Richtlijn
We merken op dat het de laatste pagina's steeds bitsiger wordt. Stevig discussiëren mag, maar er zijn grenzen.
Persoonlijke aanvallen en scheldpartijen, daar wordt niemand gelukkig van. Ook medische diagnoses laten we het liefst aan de mensen die daarvoor opgeleid zijn.
Laten we het terug gaan naar de (feitelijke) inhoud van de discussie, daar valt al meer dan genoeg over te zeggen. Veel dank!

Terug
Bovenaan