De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Dus dankzij Trump zijn invalletje gaan 'onze' schepen daar nu een miljoen 'tol' kunnen betalen en blijven onze brandstoffen, energie en alles wat daar aan vasthangt of via daar binnen komt nu permanent duurder.
Permanent is veel gezegd. Er zijn wel workarounds mogelijk (nieuwe pijpleidingen leggen over land, meer elektricificatie, ...) maar dat kost vele jaren tijd.
Tegen dan zakt dat miljoentje ook wel. Vraag en aanbod.

Maar op korte tot middellange termijn. Worst case? Ja.

Dus dankzij Trump zijn invalletje gaan 'onze' schepen daar nu een miljoen 'tol' kunnen betalen en blijven onze brandstoffen, energie en alles wat daar aan vasthangt of via daar binnen komt nu permanent duurder.
Tja, een oorlog maakt alles duurder. Altijd.
Hetgeen Trump ook vaak vergeet. Belooft dan het leven van de Amerikaan goedkoper te maken maar probeert om dat te bereiken alles en iedereen (economisch, militair en diplomatiek) aan te vallen. Zo werkt de wereldhandel niet. Zo werkt de geglobaliseerde wereld niet.
Ambras maken zorgt ervoor dat je zelf ook gaat mogen betalen.

Dus ja, het leven kan duurder worden. Maar beter dat, dan dat het leven hier binnenkort helemaal zou stilvallen, denk ik.

Anderzijds ook wel lekker getroll van Iran eigenlijk.

Ik word echt Trump-moe eerlijk gezegd. Elk bericht op zijn sociale media wordt door de kranten omgezet in een ‘nieuwsartikel’, zijn kinderachtige gedrag vol beledigingen, vaker wisselen van mening of visie dan destijds mijn baby’s van pamper (dat was 8x/dag)..

Ik ben bij wijze van spreken ‘s avonds mentaal uitgeput door de actualiteit te volgen.

Nooit gedacht dat er nog iets vermoeiender zou zijn dan 2 peuters in huis.

Please make it stop. Trump, ga naar uw rusthuis. Het is hoog tijd.

Ik word echt Trump-moe eerlijk gezegd. Elk bericht op zijn sociale media wordt door de kranten omgezet in een ‘nieuwsartikel’, zijn kinderachtige gedrag vol beledigingen, vaker wisselen van mening of visie dan destijds mijn baby’s van pamper (dat was 8x/dag)..

Ik ben bij wijze van spreken ‘s avonds mentaal uitgeput door de actualiteit te volgen.

Nooit gedacht dat er nog iets vermoeiender zou zijn dan 2 peuters in huis.

Please make it stop. Trump, ga naar uw rusthuis. Het is hoog tijd.
Hij doet er alles aan om elke dag relevant te zijn: Uitspraken, invallen, bedreigingen, land claimen, beledigingen, tarrifs, ... .
Omdat we er ook last van (kunnen) ondervinden is het moeilijk te negeren.

Morgen is het weer vrijdag. Daarna het paasweekend. Benieuwd wat hij uit zijn mouw gaat schudden. Geen paaseieren zeker?

Treffende cover van The Economist:
k0wcatggqrsg1.jpeg

Laatst bewerkt:

Bondi out als attorney general en Blanche in. Niet dat het voor de Epstein slachtoffers enig verschil gaat maken

Je krijgt er toch veel voor terug, he. Om hem te verdedigen.

En als het hem niet aanstaat, mes in de rug. Toffe pee.

edit crew: taalgebruik aangepast

Laatst bewerkt door een moderator:
Je krijgt er toch veel voor terug, he. Om hem te verdedigen.

En als het hem niet aanstaat, mes in de rug. Toffe pee.
Denk dat die hearing van 14 april er wel voor iets tussen zit.

https://americanoversight.org/ameri...l-to-bondis-congressional-epstein-deposition/

The release of these records regarding instructions and training given to FBI and other personnel reviewing Epstein-related investigative materials are urgently needed ahead of Attorney General Pam Bondi’s closed-door deposition before Congress, currently scheduled for April 14. Immediate access to the records will facilitate Bondi’s fulsome testimony and provide the public and Congress with critical information to assess her truthfulness and whether she complied with federal law requiring transparency in the Epstein investigation. We initially filed suit last year seeking these records

Benieuwd of dat nu nog doorgaat?

Laatst bewerkt door een moderator:

Bondi out als attorney general en Blanche in. Niet dat het voor de Epstein slachtoffers enig verschil gaat maken
Zal inderdaad niet veel veranderen want is gewoon de volgende vervangbare pion die bevelen opvolgt en Trump moet beschermen. Net als Bondi een van zijn personal attorneys die hij gewoon heeft meegebracht naar het witte huis. Ook de man die 2 dagen Maxwell is gaan interviewen waarna ze alvast een mooie upgrade naar een minimum-security gevangenis kreeg.

Volgens de Dems die de subpoena hebben geregeld ontsnapt ze er alleszins niet aan. Ben vooral curieus of ze Trump gaat beschermen nu die haar eigenlijk als een baksteen heeft laten vallen.
Zou me verbazen als dat niet allemaal afgesproken en rijkelijk gecompenseerd werd tbh.

Zal inderdaad niet veel veranderen want is gewoon de volgende vervangbare pion die bevelen opvolgt en Trump moet beschermen. Net als Bondi een van zijn personal attorneys die hij gewoon heeft meegebracht naar het witte huis. Ook de man die 2 dagen Maxwell is gaan interviewen waarna ze alvast een mooie upgrade naar een minimum-security gevangenis kreeg.

Zou me verbazen als dat niet allemaal afgesproken en rijkelijk gecompenseerd is tbh.
Het feit dat Trump verwijst naar een job in de privésector en dat ze blijkbaar gesmeekt heeft om te mogen blijven doet toch vermoeden dat ze niet bepaald blij was met haar ontslag.

Het feit dat Trump verwijst naar een job in de privésector en dat ze blijkbaar gesmeekt heeft om te mogen blijven doet toch vermoeden dat ze niet bepaald blij was met haar ontslag.
Wat moet dat dan voorstellen?
De wc's kuisen in de Trump Tower?

Natuurlijk is het desastreus afhandelen van Epstein maar een uitvlucht. Hij wou Bondi en Gabbard gebruiken om fraude te vinden bij de verkiezingen in 2020 en dat hebben ze nog steeds niet kunnen fixen. Dus moeten ze eruit en zullen hun vervangers opnieuw hun best moeten doen om dat 'bewijs' (dat er niet is) te fixen voor hun baas. Want dat is de enige reden dat Bondi op die stoel zat. 2020 voter fraud opduiken.

Ze doen daar allemaal hun werk niet zo goed precies.
Seffens moeten Trump en Hegseth nog zelf Kharg Island gaan innemen.

De stafchef van het Amerikaanse leger Randy George treedt met onmiddellijke ingang af. Dat meldt een woordvoerder van het Pentagon donderdag op X. Een officiële verklaring voor zijn plotselinge vertrek is niet bekend. Randy George zou door de minister van Defensie Pete Hegseth zijn gevraagd om af te treden en met pensioen te gaan, zo hebben bronnen die op de hoogte zijn van de zaak aan CBS News gemeld.
Volgens CBS News is Hegseth op zoek naar iemand die zijn visie – en die van president Donald Trump – op het Amerikaanse leger kan uitvoeren.

Terug
Bovenaan