De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik moet het hem nageven. Hij heeft Ruben Van Gucht verdrongen van de eerste plaats op de hoofdpagina van de kranten. Dat is niet gemakkelijk maar hij doet het toch wel zeker!

We gaan als wereld wel collectief in een zwart mediagat vallen als die vent ooit zijn kaars laat of er iemand normaal weer aan de macht komt in de States.
Weg dagelijkse dosis drama.

We gaan als wereld wel collectief in een zwart mediagat vallen als die vent ooit zijn kaars laat of er iemand normaal weer aan de macht komt in de States.
Weg dagelijkse dosis drama.
Ik verlang naar de dag dat Trump verdwenen is (en het maakt me eigenlijk niet uit hoe) en dat het nieuws (en de wereld) niet meer worden gedomineerd door zijn idiote gedrag en uitspraken.

Holy shit, de manager van het land die zich niets aantrekt van het managen van zijn land.
Ik zeg ook maar wat, maar is in België kinderopvang ook geen gewestelijke bevoegdheid? Buiten het financiële aspect (belastingsvermindering) dat via het land gaat?

De organisatie en het beleid rond kinderopvang in een land als Amerika lijkt me toch iets beter dat lokaal wordt opgevolgd?
Het merendeel van de staten van Amerika in groter dan België, en een kleine 7-tal zijn qua inwonersaantal ook al groter.

Trump: "De straat van Hormuz? Niet mijn probleem. Toon moed en zoek zelf naar een oplossing"

Reactie Iran (vandaag): "De straat van Hormuz is gesloten voor Amerikaanse en Israëlische schepen.
Europa? Azië? Onze Arabische partners? Geen probleem. Kom af en sluit een deal met ons!

Trump? Die praat nonsense. Wij controleren de straat van Hormuz niet de VS."

Ik zeg ook maar wat, maar is in België kinderopvang ook geen gewestelijke bevoegdheid? Buiten het financiële aspect (belastingsvermindering) dat via het land gaat?

De organisatie en het beleid rond kinderopvang in een land als Amerika lijkt me toch iets beter dat lokaal wordt opgevolgd?
Het merendeel van de staten van Amerika in groter dan België, en een kleine 7-tal zijn qua inwonersaantal ook al groter.

Wel een U-turn van heb-je-me-daar t.o.v. de campagne die hij voerde rond America First en de 'president moet zich bezighouden met de eigen mensen en niet meer met de rest van de wereld' en wat braakte hij nog allemaal uit toen hij zieltjes en stemmen moest winnen?

sommige zaken zoals kinderopvang, ja... maar medicare... allez, dat treft heel wat mensen en was federaal (Obamacare). En zoals anderen al opmerkten: Make America Great Again draaide o.a. om niet meer bezig te zijn met oorlogen en nu verkondigt meneer doodleuk dat hij het te druk heeft met oorlogje voeren en ze dus allemaal kunnen stikken in hun persoonlijk leven.
Bovendien heeft T. in het verleden maar al te graag zich bemoeit in zaken die eigenlijk per staat worden beslist als ze niet deden wat ze wilden. Langs de ene kant wil hij volledige controle en dan nu geeft hij aan dat zich te goed voelt om met zaken bezig te zjin die het dagdagelijkse leven van de Amerikanen kan beïnvloeden. Ik zou dat nu niet direct als goed leiderschap beschrijven. Zwijg dan gewoon (wat hij natuurlijk niet kan)

Trump: "De straat van Hormuz? Niet mijn probleem. Toon moed en zoek zelf naar een oplossing"

Reactie Iran (vandaag): "De straat van Hormuz is gesloten voor Amerikaanse en Israëlische schepen.
Europa? Azië? Onze Arabische partners? Geen probleem. Kom af en sluit een deal met ons!

Trump? Die praat nonsense. Wij controleren de straat van Hormuz niet de VS."
Dus dankzij Trump zijn invalletje gaan 'onze' schepen daar nu een miljoen 'tol' kunnen betalen en blijven onze brandstoffen, energie en alles wat daar aan vasthangt of via daar binnen komt nu permanent duurder.

Terug
Bovenaan