Ik begin er wat aan te twijfelen.Dat gezegd zijnde, denk ik wel dat er een groot risico is dat bepaalde landen zoals België, die voor pharma spelers zoals J&J en Pfizer momenteel grote R&D Hubs hebben in-country, R&D tewerkstelling op termijn (misschien zelf korte) volledig wordt weggehaald, ten voordele van India of US bv.
Dit is voor die bedrijven gokken hé, zwaar investeren in US omdat dat wegens tarifs en andere maatregelen interessant is, maar dan wat later (bij Trump is dat in weken of maanden uitgedrukt) worden die tarifs en/of maatregelen dan weer geheel of gedeeltelijk teruggedraaid waardoor die investering plots niet rendabel is of zelfs een stevige verliespost.
Probleem met Trump is dat je gewoon niet weet wat hij wil en gaat doen, daar kan je geen megainvesteringen op baseren, wat schuiven binnen bestaande capaciteit wel natuurlijk.
Ik denk dat vandaag zowat elke, met grote fanfare op "Liberation day" aangekondigde maatregel/tarrif, is teruggedraaid of zwaar afgezwakt, omdat wat de economen voorspelden waarheid leek te worden, en niet wat Trump dacht of wou als resultaat te zien.