Général Zantas
Well-known member
Dat systeem is ook ver van ideaal, klopt.
Momenteel is het moeilijk werken in de 'kleinere' zelfstandige apotheek. Geneesmiddelen die moeilijk beschikbaar zijn stuurt de groothandel prioritair naar hun apotheken, of de apotheken met de grootste omzet. Ik heb deze manier van werken enkele maanden geleden zelf mogen ervaren door de beschikbaarheid van X te controleren via hun app, die in onze verkoopprogramma's zit ingewerkt. Deze app checkt de beschikbaarheid bij de groothandel. Bij een collega was X beschikbaar in vestiging Y, bij mij niet. Ik bel onmiddellijk naar de groothandel, die zonder blozen liegt over het op stock zijn van X. Wat voor de éne apotheek 'op stock' is, is dat soms 'niet' voor de andere apotheek. De telefonisten krijgen de opdracht om te liegen over de stock als er geen grote apotheek aan de lijn komt. Tot dit is het dus gekomen.
De restjes zijn voor ons, waardoor kleinere apotheken het nog moeilijker hebben en patiënten vertrekken. We gaan versneld naar een landschap van enkel ketenapotheken door dit 'systeem'.
En wat is 'dit systeem' juist en hoe meen je dat de recente beslissing van Trump dit gaat beinvloeden? Wordt het nog erger voor een zelfstandige apotheek?