De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

De ja-knikkers mogen blijven, degenen die mogelijks kritiek uiten worden ontslagen. Zo brengt men ook het leger beter onder controle. Waar gaat dat heen...

Goh ja, al die ervaring, is dat nodig? En dat is waarschijnlijk ook duur.
Je hebt toch liever een paar groentjes onder je commando die elk bevel uitvoeren?
En dat in combinatie met deze eerdere ontslagen..
Hegseth told reporters Monday that the removals were necessary because he didn't want them to pose any "roadblocks to orders that are given by a commander in chief."
Komt helemaal goed. 👌

En dat in combinatie met deze eerdere ontslagen..
Hegseth told reporters Monday that the removals were necessary because he didn't want them to pose any "roadblocks to orders that are given by a commander in chief."

Komt helemaal goed. 👌
Ik snap het niet, Hegseth zegt toch vrijwel letterlijk: "we willen het zo gemakkelijk mogelijk maken om jullie allemaal te onderdrukken" en geen haan die er naar kraait.

Ik vraag me toch dagelijks af hoe dit zo ver heeft kunnen komen, en wat er al allemaal nu plaatsvindt in de US. Als je dit nieuwsverslag ziet, dan kan het toch alleen maar verkeerd aflopen daar :-(

Er zou een akkoord zijn, de tarieven van US op China zouden verlaagd zijn naar 30% en de Chinese tariffs op US goods naar 10%, voor 90 dagen.

Trump zal het wel weer als een overwinning verkopen maar wat heeft het nu allemaal opgebracht? Distributie keten verstoord maar zonder resultaat. Met de broek op de enkels moeten toegeven dat hij het veel te ver heeft laten komen🤡💩

Er zou een akkoord zijn, de tarieven van US op China zouden verlaagd zijn naar 30% en de Chinese tariffs op US goods naar 10%, voor 90 dagen.

Zou wel grappig zijn als dit zo zou zijn, per direct imploderen dan ook een hoop domestic reshoring business cases want met 30% kan ik me totaal niet inbeelden dat je op LT rendabel zou operaties kunnen opzetten in de US, terwijl die 30% toch gewoon wordt doorgerekend anyway.

Kan eigenlijk niet wachten om Lutnick zijn dwaze kop op tv te zien, met de aankondiging dat dit weer een grandioze WIN is en dit nogmaals een art of the deal voorbeeld is van de grootmeester :laugh::laugh:

Los van het feit dat het sowieso een domme beslissing is maar hoe corrupt is dit weeral niet? Een cadeau van bijna een half miljard waar hij belastingsgeld gaat gebruiken om het te reviseren om het dan op het einde van zijn termijn aan zijn eigen stichting te doneren. :eek:

Los van het feit dat het sowieso een domme beslissing is maar hoe corrupt is dit weeral niet? Een cadeau van bijna een half miljard waar hij belastingsgeld gaat gebruiken om het te reviseren om het dan op het einde van zijn termijn aan zijn eigen stichting te doneren. :eek:

En veel Republikeinen verdedigen dit ook nog en vallen criticasters aan met het argument dat dit beter is dan er belastingsgeld aan te verspillen... :oink:

Nog een rondje de eigen brakke Amerikaans gezondheidszorg/obsceen capitalisme projecteren op andere landen.

Ik gok dat ie in een volgend maatregel de rest van de wereld gaat verwijten dat de US bedrijven teveel conversie kosten hebben (en dus extra trade barrier) om hun producten aan de man te brengen buiten de US, louter en alleen omdat de ganse wereld metric system & Celcius gebruikt ipv imperial en fahrenheit.

Deze leugens kan de EU toch niet laten passeren? Trade war 2.0 incoming!

Wat doe je natuurlijk tegen deze economische blackmail, zonder je eigen EU economie in de vernieling te rijden.
Je zou bijna hopen dat de US terug naar de middeleeuwen wordt gekatapulteerd, degoutant gedrag!

Dat gezegd zijnde, denk ik wel dat er een groot risico is dat bepaalde landen zoals België, die voor pharma spelers zoals J&J en Pfizer momenteel grote R&D Hubs hebben in-country, R&D tewerkstelling op termijn (misschien zelf korte) volledig wordt weggehaald, ten voordele van India of US bv.

Laatst bewerkt:
Dat gezegd zijnde, denk ik wel dat er een groot risico is dat bepaalde landen zoals België, die voor pharma spelers zoals J&J en Pfizer momenteel grote R&D Hubs hebben in-country, R&D tewerkstelling op termijn (misschien zelf korte) volledig wordt weggehaald, ten voordele van India of US bv.
Wat is korte termijn dan? 5j? Tegen dan is trump geen president meer.

Terug
Bovenaan