De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

IMG_2541.jpeg

Helemaal vant padje. Elke dag opnieuw verrast hij met een nieuw dieptepunt. Nog 1358 dagen te gaan. In het slechtste geval.

Het spijtige is dat zoveel mensen dat kind dat aandacht zoekt nog geloven ook. Ik vind dat persoonlijk erger dan de persoon Trump zelf.

Het is ook gewoon afleiding voor wat er zich achter de schermen afspeelt. Wat er allemaal in de nieuwe executive orders staat, hallucinant. Iedereen die hem en hun policies tegenwerkt zou kunnen opgepakt worden, degenen die meewerken worden beloond.

Dat gaat daar richting burgeroorlog.

Wat mij nog het meeste frappeert is hoeveel mensen hier willingly aan deelnemen. Al die republikeinen, ICE-agenten, politie, leger. Hebben die dan allemaal zoveel haat in zich?

Ik kan er echt niet bij en ik trek het mij veel te hard aan als niet-Amerikaan, maar ik had niet gedacht dit ooit mee te maken in een Westerse democratie, en dat op zo’n korte tijdspanne.

IMG_2549.png

Het is ook gewoon afleiding voor wat er zich achter de schermen afspeelt. Wat er allemaal in de nieuwe executive orders staat, hallucinant. Iedereen die hem en hun policies tegenwerkt zou kunnen opgepakt worden, degenen die meewerken worden beloond.

Dat gaat daar richting burgeroorlog.

Wat mij nog het meeste frappeert is hoeveel mensen hier willingly aan deelnemen. Al die republikeinen, ICE-agenten, politie, leger. Hebben die dan allemaal zoveel haat in zich?

Ik kan er echt niet bij en ik trek het mij veel te hard aan als niet-Amerikaan, maar ik had niet gedacht dit ooit mee te maken in een Westerse democratie, en dat op zo’n korte tijdspanne.

Bekijk bijlage 40502

"Wat mij nog het meeste frappeert is hoeveel mensen hier willingly aan deelnemen. Al die republikeinen, ICE-agenten, politie, leger. Hebben die dan allemaal zoveel haat in zich?"

Omdat immigratie gepoliticiseerd wordt en nu alles beweegt zoals een slinger.Trump 1 -> Biden 1 -> Trump 2.
Terwijl je waarschijnlijk onder Obama een "normaal" beleid had, is nu er geen "normaal" meer.

Ook niet vergeten, er gaan heel veel Amerikanen geen probleem hebben met een heel harde aanpak van immigratie ookal is het een totale aanfluiting van mensen hun rechten. (En dat kan best hier ook ooit gebeuren).

"Wat mij nog het meeste frappeert is hoeveel mensen hier willingly aan deelnemen. Al die republikeinen, ICE-agenten, politie, leger. Hebben die dan allemaal zoveel haat in zich?"

Omdat immigratie gepoliticiseerd wordt en nu alles beweegt zoals een slinger.Trump 1 -> Biden 1 -> Trump 2.
Terwijl je waarschijnlijk onder Obama een "normaal" beleid had, is nu er geen "normaal" meer.

Ook niet vergeten, er gaan heel veel Amerikanen geen probleem hebben met een heel harde aanpak van immigratie ookal is het een totale aanfluiting van mensen hun rechten. (En dat kan best hier ook ooit gebeuren).
Niet ooit, Europa is daar al even mee bezig. We financieren hier groepen die via o.a. mishandeling en verkrachting potentiële migranten weghouden. We doen ook systematisch aan illegale pushbacks die een complete aanfluiting zijn van de rechten van die immigranten. Er werken daar ook talloze mensen aan mee.

En vooral, zeker op uitvoerend niveau, kunnen vemoedelijk een heel groot deel van bijvoorbeel agenten of soldaten het zich gewoonweg niet permiteren.
Ginder kan je van de ene op de andere dag op straat staan zonder inkomen, zonder ziekteverzekering, ...
Velen zitten tot achter hun oren in de schulden met hypotheek een kredietkaarten en moeten eten op tafel toveren.

De checks and balances naar ontslagen toe is volledig verdwenen onder Trump, je kan zonder boe of bah op straat worden gezet.
Langs de andere kant, idem voor wanneer je het te bont maakt in het volgen van Trumps ideologie, zelfs al moest een rechter je het lastig maken, Trump pardonneert je wel...

Er is daar nu een defacto systeem dat je maar beter de grote leider volgt, of je carriere is naar de filistijnen.
Rechters die niet naar zijn pijpen dansen worden gearresteerd, de voorzitter van de federale reserve wordt gekleineerd en bedreigd met buitengesmeten te worden omdat hij niet danst naar de pijpen van Trump, het kan niet op daar!

Waarom denk je dat onder de reps niemand tegen Trump ingaat? Denk je dat die allemaal denken dat al zijn beslissingen goddelijk goed zijn?

En er werd toen ook al gevraagd of er meer recentere bronnen beschikbaar waren want dit is een artikel uit begin 2020 en de artikels waarnaar het verwijst die @beryl's claim onderstrepen, al van 2017-2019 dateren.
Als je meer up to date bronnen heb je bvb dit artikel van Le Monde. https://www.lemonde.fr/en/le-monde-...und-migrants-into-the-desert_6672115_124.html

Maar ik denk niet dat dat tijdstip echt relevant is. Zelfs als het enkel van 2020 is bewijst dat gewoon dat de EU er extreem dubieuze praktijken op nahield in een heel recent verleden die enkel gestopt zijn omdat ze aan het licht gebracht zijn. Als het dan over een vergelijking gaat over hoe zoveel Amerikanen hieraan durven meewerken, dan doet dat tijdstip er toch niet echt toe, da's niet het werk van een vorige generatie ofzo, da's een paar jaar geleden. Alleen al het feit van hoe weinig mensen dit weten en hoe weinig deining dit veroorzaakt heeft toont al aan dat we ons op dit vlak niet beter moeten voelen dan Amerikanen.

't is ook makkelijker dan dat: we steunen oa Libië en Turkije met forse sommen om migranten (moedwillig) in hun landen te houden. Da's op zich ook al een verfoeilijk gebruik, maar bon...

Terug
Bovenaan