De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Precies alsof hij gewoon isolatie van de VS probeert uit te lokken. Ik probeer het te volgen, maar het wordt met de dag gewoon moeilijker. R.I.P. correspondenten die altijd maar moeten contexutaliseren en verklaren.

Hij denkt dat hij de president is van alle landen.
Dit zal ooit als een slag terugkomen in z'n gezicht.
Vree arrogant

bron?

En waarom? Omdat hij gemerkt heeft dat de grens niet recht getrokken is op zijn kaarten, maar een kromming heeft?

waarom = de verdragen die de grens regelen zijn niet faaaaiiiirrrr en lijken voor hem makkelijk opzegbaar.

Ik vraag mij af of de reden voor zijn acties met de Russen is omdat hij gewoon eenzelfde actie van plan is uit te voeren. Landjegrab bij Mexico en Canada...
Dan heeft hij zijn 51ste colonie. Ook als het maar een stuk is van Canada dat hij binnenhaalt.

Precies alsof hij gewoon isolatie van de VS probeert uit te lokken. Ik probeer het te volgen, maar het wordt met de dag gewoon moeilijker. R.I.P. correspondenten die altijd maar moeten contexutaliseren en verklaren.
Die zullen toch ook binnen korte termijn uitvallen met een burn out. Maar wat hadden we ook verwacht met een president die precies borderline heeft.

waarom = de verdragen die de grens regelen zijn niet faaaaiiiirrrr en lijken voor hem makkelijk opzegbaar.

Ik vraag mij af of de reden voor zijn acties met de Russen is omdat hij gewoon eenzelfde actie van plan is uit te voeren. Landjegrab bij Mexico en Canada...
Dan heeft hij zijn 51ste colonie. Ook als het maar een stuk is van Canada dat hij binnenhaalt.
Zijn er dan Amerikanen die dat hele 51st state gedoe steunen?

Die vraag kon ook wel gesteld worden bij de Russen.

Ik heb Trump nog niets horen zeggen over de ruimte en de planeten enzo, mss moet Europa reageren met zich de zon toe te eigenen en daar tarieven op te heffen. Trump koud gepakt door Europa.

Meer in de marge van het nieuws de clusterfuck, maar evengoed misschien een voorbeeld van hoe een mens bepaalde AI-beslissingen best nakijkt.
Wat is het volgende? Een verbod op Trans-Atlantische vluchten? Als je dit een jaar geleden zou gezegd hebben, zouden ze je in een gekkenhuis gestoken hebben.

Auch... 250% tarief op zuivel dat lijkt mij pijnlijk... vooral wetende dat aan de kant van Canada die 250% nog nooit toegepast is.
Al begin ik mij af te vragen of China meeheult met Amerika aangezien ze op exact hetzelfde moment tarieven invoeren. Zelfs geen dag tussen, gewoon bam.

Auch... 250% tarief op zuivel dat lijkt mij pijnlijk... vooral wetende dat aan de kant van Canada die 250% nog nooit toegepast is.
Al begin ik mij af te vragen of China meeheult met Amerika aangezien ze op exact hetzelfde moment tarieven invoeren. Zelfs geen dag tussen, gewoon bam.

Dacht dat voor alles boven de 25% congress zijn goedkeuring moet geven.

Dacht dat voor alles boven de 25% congress zijn goedkeuring moet geven.
Neen, het is al minstens 50% dat kan.

Section 338 of the 1930 Tariff Act, which hasn’t been used for decades but which could allow the president to place up to a 50 percent tariff on foreign goods if the US International Trade Commission finds that the foreign country has used unfair trade practices against the US.

En het lijkt niet alsof hoger onmogelijk is. In een zeer specifiek geval.

vb :

Section 203 of the International Emergency Economic Powers Act, which allows tariffs on all imports during war or an emergency. Declaring such an emergency would require only an executive order from Trump. Trump threatened to use this authority in 2019 against Mexico, citing illegal immigration into the US, but later that year, the two countries came to an agreement on immigration policy that headed off its use.
hier is geen maximum gedefinieerd.
Fentanyl -> emergency
EU is er om Amerika te screwen -> emergency
etc...

Terug
Bovenaan