De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Opnieuw: hypocriet.
Nadat ik iets van nuance wil toevoegen waarom Trump zoiets doet merk ik in je repliek dat je de achtergrond helemaal niet erkent, je negeert het volledig en gaat vol in op een president die een product promoot. Kijk dat is erg dat hij dat doet maar het is ook niet het volledige verhaal.

Dat kan voor jou een boterhammetje lulkoek zijn en bezinnig is mss nodig maar kzou zelf toch ook eens goed in de spiegel zien of het terroriseren van mensen door hun prive eigendom te vernietigen, angst in te boezemen een normale manier is om producten te boycotten.
En ja statistisch gezien zullen het wel maar een paar tientallen voertuigen op een miljoen of twee die in brand gestoken of beschoten zijn( yay boycott!) maar de kranten berichten er wel voldoende over.
Ik zie dat een nachtje er over slapen je alleen maar doen besluiten heeft om je put nog wat dieper te graven ... Je voegde geen nuance toe, je probeerde te deflecteren met een whataboutisme. Er is hier niemand die de achterliggende context niet kent, alleen is er hier niemand die die achtergrond hier accepteert als excuus. Jij gebruikte het niet om de context te duiden, wel om goed te praten. Opnieuw: niet de eerste keer dat een product geboycot en gevandaliseerd wordt, in de VS of elders. Het is gewoon geen excuus, het praat dat op geen enkele manier goed. Het is pas na post 5 dat je enigszins over je lippen krijgt dat Trump hier in de fout gaat.

En dan leg je nog eens woorden in de mond dat ik eigendommen vernietigen een normale manier zou vinden om producten te boycotten, nadat ik letterlijk het tegendeel heb gezegd. Kansloos, echt waar.

Zegt ie daar nu dat er reeds autofabrikanten gestopt zijn in Mexico en nu in US produceren? Op een maand tijd? InstaFactory!

En tariffs doen het goed. Economy is booming!
Verder dan wat platitudes en veralgemeningen komt die mens toch nooit é? "Some of them", dan ineens "all of them" en plots zijn de autofabrieken in Mexico ook nog in Chinese handen. How convenient.

Maar over de fentanyl hoor je hem precies niet :oi22: .

Gaat allicht weer een rode dag op de beurs worden ook, daar kan hij toch niet mee blijven wegkomen zonder dat de rijke achterban zich roert lijkt me.

Gaat allicht weer een rode dag op de beurs worden ook, daar kan hij toch niet mee blijven wegkomen zonder dat de rijke achterban zich roert lijkt me.

Net wel als je de conspiracies mag geloven. Ze zijn de markt opzettelijk aan het doen crashen zodat de rijke elite alles goedkoop kan opkopen. Weg met de middle class. En de dollar die waarde verliest is goed nieuwss voor trump die een schuld van 7 triljard moet terugbetalen binnenkort.

Wie weet nog wat te geloven? Op dit moment lijkt bovenstaande zelfs plausibel.

Verder dan wat platitudes en veralgemeningen komt die mens toch nooit é? "Some of them", dan ineens "all of them" en plots zijn de autofabrieken in Mexico ook nog in Chinese handen. How convenient.

Maar over de fentanyl hoor je hem precies niet :oi22: .

Australie heeft ook tariffa gekregen. Wss voor de fentanyl die vandaar komt afgedreven richting Amerikaanse westkust.

Australie heeft ook tariffa gekregen. Wss voor de fentanyl die vandaar komt afgedreven richting Amerikaanse westkust.
Komt er zelfs niet meer fentanyl Canada binnen vanuit de VS? :thinking:

Verder zou de helft van het personeelsbestand van het Ministerie van Onderwijs zijn ontslagen.
Ik dacht dat ze dat volledig gingen opdoeken en onderwijs terug aan de staten te laten.
Misschien is dit enkel maar fase 1? :unsure:

Komt er zelfs niet meer fentanyl Canada binnen vanuit de VS? :thinking:

Verder zou de helft van het personeelsbestand van het Ministerie van Onderwijs zijn ontslagen.
Ik dacht dat ze dat volledig gingen opdoeken en onderwijs terug aan de staten te laten.
Misschien is dit enkel maar fase 1? :unsure:

Weer enkele duizenden mensen op straat.

Je zou bijna voor minder Teslaatjes in brand steken of bekladden.

Ik snap niet dat ze daar niet met duizenden op straat trekken. Kan je je inbeelden dat wij hier hele overheidsdiensten sluiten met duizenden ontslagen tot gevolg? Brussel verandert in oorlogsgebied.

Wat ik wel verontrustend vind is de mogelijke link tussen een gecrashte economie en oorlog. Als Trump & co zo verder doen...

Het zouden de 'roaring twenties' niet zijn zonder een nieuwe 'great depression', wat dan gevolgd wordt door een fascistische leider die zijn volk terug groots zal maken.
Ja, maar die kerel is nu al aan de macht en eigenlijk moet dat pas gebeuren na de crash. Timing zit niet goed.

Ik vind dat ook best wel problematisch dat een president commerciële producten promoot. Ambtenaren horen toch neutraal te zijn?
Wat moeten de andere autoconstructeurs daar niet van vinden?

Ik denk dat je mijn link niet hebt geklikt ? :unsure: Twas een grapje want de enige 'voorgaande president' was Trump zelf met zijn Goya bonen in de Oval office.

Opnieuw: hypocriet.
Nadat ik iets van nuance wil toevoegen waarom Trump zoiets doet merk ik in je repliek dat je de achtergrond helemaal niet erkent, je negeert het volledig en gaat vol in op een president die een product promoot. Kijk dat is erg dat hij dat doet maar het is ook niet het volledige verhaal.

Dat kan voor jou een boterhammetje lulkoek zijn en bezinnig is mss nodig maar kzou zelf toch ook eens goed in de spiegel zien of het terroriseren van mensen door hun prive eigendom te vernietigen, angst in te boezemen een normale manier is om producten te boycotten.
En ja statistisch gezien zullen het wel maar een paar tientallen voertuigen op een miljoen of twee die in brand gestoken of beschoten zijn( yay boycott!) maar de kranten berichten er wel voldoende over.

Maar ben jij zelf niet hypocriet dan ? Je klaagt hier aan dat mensen geen context of nuance willen toepassen in deze situatie en vervalt daarmee in dezelfde houding als wat je aanklaagt: 'ah maar jij kan iets slecht niet zomaar veroordelen hé, want er gaat wel iets slecht aan vooraf dat context geeft!'. Ja, okay maar dan kan je evengoed stellen dat Elon dit zelf uitgelokt heeft hé.

Mensen hebben niet die Tesla's in brand gestoken voor de lol of omdat ze Elon een beetje een loser vinden hé. Elon Musk bij uitstek is de drijvende motor én het boegbeeld van alles wat de Trump administratie aan het kapot maken is. En Musk heeft ook elke poging aangegrepen op zich ook zo te profileren. Hij is er trots op en komt glunderend verkondigen dat hij letterlijk tienduizenden mensen hun job afpakt, dat er ontwikkelingshulp ingetrokken wordt die mensen en kinderen letterlijk het leven gaat kosten etc, ..

Om dan gratuite overheids corruptie en nepotisme te gaan verdedigen tussen de president van het machtigste land ter wereld en de rijkste man ter wereld omdat er enkele burgers over de schreef gaan vind ik toch een beetje misplaatst.

Net wel als je de conspiracies mag geloven. Ze zijn de markt opzettelijk aan het doen crashen zodat de rijke elite alles goedkoop kan opkopen. Weg met de middle class. En de dollar die waarde verliest is goed nieuwss voor trump die een schuld van 7 triljard moet terugbetalen binnenkort.

Zoiets zou ik nog niet zo lang geleden als voer voor de aluminium-hoedjes-brigade gezien hebben. Maar het is momenteel zo waanzinnig dat je toch niet anders kan dan je af te vragen wat er allemaal achter zit.

Je moet dan toch ook zien dat je alles (of toch een aanzienlijk deel) verkocht krijgt voor de grote dump er komt

Maar volgens dat artikel heeft hij zelf aangekondigd de tariffs ook te verlagen, dus win-win voor beiden en eigenlijk gewoon terug naar de beginpositie bijna?
Ik heb het gevoel dat dit de hele tijd zo gaat zijn: dreigen met tarriffs en dan toch niet of al snel weer stopzetten omdat ze een nieuwe afspraak maken voor x of y. Er zijn weinig tot geen individuele landen die een langdurige tarievenoorlog met de VS aan kunnen en het is ook nog te bekijken hoever de EU verenigd zal blijven. Schept allemaal wel heel veel onzekerheid en instabiliteit in de markt. Ik mag maar hopen dat dit maar van korte duur is en dat The Donald zich met iets anders gaat bezighouden dan met deze big dick competition en dat de Amerikaanse motor terug kan draaien (als een tierelier).

Dit is toch ook beangstigend. Da’s gewoon verschroeide aarde.

En dit al helemaal…

Laatst bewerkt:
Hoe slechter de economie, hoe beter voor de rijke elite. Zij gaan de enigste zijn met genoeg kapitaal om alles goedkoop op te kopen.

Benieuwd wat Trump nu gaat doen, nu dat von der Leyen het antwoord op de Amerikaanse tarieven heeft aangekondigd.
Ook naar 50% voor Europa nu?

Benieuwd wat Trump nu gaat doen, nu dat von der Leyen het antwoord op de Amerikaanse tarieven heeft aangekondigd.
Ook naar 50% voor Europa nu?
25% tarief op whiskey uit US -> wij kopen toch gewoon Schotse of Ierse? Kan me niet voorstellen dat dat over zo'n serieuze bedragen gaat?

Iemand een zicht op hoe de verhouding import/export zit tussen de EU en de VS? Wat voeren wij uit naar hen en wat importeren we van daar?

Wat in media de laatste dagen vaak verscheen is dat wij een pak meer goederen exporteren (auto's en farmaceutica) naar de VS en zij veel meer diensten exporteren naar de EU. (IT, entertainmentindustrie).

Terug
Bovenaan