De abortuskwestie

Wat vind je van de abortuswetgeving in België?

• Te streng: de termijn moet worden uitgebreid.

Stemmen: 44 35,2%
  • Goed zoals hij is.

Stemmen: 68 54,4%
  • Niet streng genoeg: abortus mag enkel bij medische noodgevallen en verkrachting.

Stemmen: 8 6,4%
  • Moet volledig op de schop: abortus mag nooit een optie zijn.

Stemmen: 1 0,8%
  • Veel te streng: er mag geen termijn staan op abortus.

Stemmen: 4 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    125
Adoptie als alternatief voor abortus. Buiten dat je zo ook minderjarigen, mensen met een dode foetus, en slachtoffers van misbruik dwingt om 9 maand een kind te dragen (met fysieke en mentale nadelen als gevolg), heeft er iemand eigenlijk eens bekeken wat de capaciteit van adoptie is?

Want ik hoor dan dat in België er een "tekort" is, ja dat is ook zo, abortus is hier legaal hé. Maar in de VS, zijn er daar weeskinderen die geen ouders vinden? En als dat nog niet zo is, is het aantal wachtende ouders in verhouding tot het aantal abortussen dat nu wordt uitgevoerd?

Want ik vermoed dat het helemaal geen alternatief is, en een hoop kinderen niet geplaatst gaan worden. Maakt natuurlijk niet uit voor wie principieel tegen abortus is, want eenmaal het leven er is is de missie geslaagd.

Ik weet heel goed dat de Belgische context anders is dan de VS, ik praat ook regelmatig over de verschillen in het pro-choice kamp (zie mijn eerdere posts). De discussie werd opgestart in het kader van Roe vs Wade, dus het is normaal dat ik verwijs naar VS praktijken. Daarover gesproken willen de linkse partijen hier wel deze horrorpraktijken gaan toelaten, dus op zich is dat ook voor onze discussie relevant.

Ik heb mezelf geïnformeerd hoe het er aan toegaat in abortuscentra. Ik vind dat niet goed en ja ik zou die graag gesloten zien.

Hier is gevraagd geweest wat mijn morele redenen zijn waarom ik tegen abortus ben, dit is de fundamentele reden (had ik al eens eerder gepost, maar buiten wat rollende ogen en wat gelach is men er weinig op ingegaan):

Het potentieel van het onontwikkelde leven; voor de niet religieuzen we weten niet met zekerheid wanneer zoiets een mens wordt. Christenen geloven dat dat bij de conceptie is, en de wetenschap heeft nooit sluitend kunnen bewijzen dat dit anders is of op welk moment iets werkelijk leeft. Voorzichtigheid is dus geboden in zaken die je niet weet, zeker als het over leven en dood gaat.
Het klinkt voor mij allemaal toch heel emotioneel en pseudo-wetenschappelijk. Mensen die religieus zijn en in feite losstaan van de realiteit claimen X, de wetenschap die alles met feiten onderbouwt weet het niet zeker (nuja), laat ons dus die eersten maar volgen. De wetenschap weet ondertussen wanneer de hersenen of het zenuwstelsel worden gevormd hoor, ik denk dat je nogal weg bent van bepaalde types propaganda die dan wat vreemde definities van leven gebruiken waar de wetenschap niets mee kan, waarna "ze het niet weten!!".
De stelling van levensvatbaarheid is voor mij moeilijk. Als ik een baby een tijdje geen eten geef gaat die ook dood. Een kind is pas zelfstandig rond X aantal jaren (wil nu ook niet discussie starten, dus vul zelf maar een leeftijd in). Levensvatbaarheid en zelfstandigheid zijn dus schalen, eerder dan harde cijfers zoals weken en dagen. Als het gaat om leven moeten we fundamenteel voorzichtig zijn. De zorgnood ligt evenwel veel hoger bij een embryo/foetus, dat klopt volledig. Het kindje hangt volledig af van de condities in de baarmoeder en kan nog niet overleven buiten, dat klopt. Maar nog geen levensvatbaarheid buiten de baarmoeder wil niet zeggen dat iets niet kan leven. Om het een beetje absurd te stellen: Een vis sterft op land, betekende het daarom dat het niet leefde in het water? Zo zie ik het ook voor ongeboren kinderen. Dat een kind (nog) niet kan leven buiten de baarmoeder wil niet zeggen dat het niet leeft in de baarmoeder.
Een wet en elk systeem werkt nu eenmaal met gemiddelenden en duidelijke cut-offs. Een baby is een levend organisme met o.a. functionerende interne organen en een zenuwstelsen. Afhankelijk van de ontwikkeling is een foetus, laat staan een embryo of zygote dat niet. Volgens mij zijn dat allemaak zaken die de meerderheid van de bevolking snappen en accepteren hoor, enkel vanuit een bepaalde conservatief-religieuze achtergrond wordt dat vertroebelt, met de agenda natuurlijk om elke vorm van abortus te weren.

Opnieuw, emotionele argumenten die IMO geen plaats hebben in een rationeel debat waar men ingrijpende zaken gaat beslissen die zowel moeders als toekomstige kinderen impacteren.
Als verder argument: stel nu dat we ooit een kunstmatige baarmoeder kunnen maken/makkelijk kinderen kunnen transporteren naar een andere baarmoeder, dan wordt bijna elk kind levensvatbaar volgens de definitie van levensvatbaarheid (in leven kunnen blijven met behulp van technologie, zoals we nu couveuses hebben). Hier wordt levensvatbaarheid door de meesten gezien als de cut-off tot wanneer abortus is toegelaten. Op zich is het bizar dat we het dan nu niet zien als doden van een kind, maar over een paar jaar volgens dezelfde definitie dan weer wel (wij zullen in ons leven nog kunstmatige baarmoeders kennen) omdat de technologie die kinderen in leven kan houden. Ben eens benieuwd wat de pro-choicers er hier dan van gaan zeggen. Dan zal het argument van levensvatbaarheid wegvallen en zal je zien dat het gaat gaan over vrouwenrechten, ongemak voor de vrouwen, etc. Ik vind dat daarom een vals argument.
Men zal nog altijd duidelijk kunnen zeggen of die bevruchte eicel al voldoende cellen bezit die voldoende gedifferentieerd zijn om te spreken van een organisme hoor.

Je bent hier volgens mij vooral een argument aan het cherry-picken dat je goed uitkomt omdat in jouw geest het makkelijk te weerleggen is.
Abortus gaat niet over vrouwenrechten, niet over levensvatbaarheid, maar fundamenteel over de gewenstheid van iemands leven. En dat is een strijd die pro-choice met morele argumenten nooit kan winnen. Daarom dat ze dan zaken zoals vrouwenrechten, gezondheid, een paar republikeinen maakten dwaze verkrachtingsopmerkingen,... erbij halen, omdat dat de zaak afleidt van het fundamentele morele argument en dat is zeggen: het leven van dat kind is ongewenst en het feit dat dat ongewenst is, is voor mij belangrijker dan het leven van dat kind zelf. Dat mag je mening zijn, maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Maar dat staat minder goed dan jezelf opwerpen als strijder voor vrouwenrechten natuurlijk.
Misschien moet jij ook eens eerlijk zijn dat je gewoon puur emotioneel argumenteert en eigenlijk liefst van al focust op een argument (zie hierboven) dat in je hoofd geen steek houdt, om andere, valide argumenten zoals de gezondheid en wensen van de moeder van tafel te vegen.

Als ik dan zie hoe je in elke post laatdunkend doet over mensen die pro abortus zijn, mensen die abortus uitvoeren, mensen die het laten uitvoeren moet je misschien ook eerlijk zijn dat je persoonlijke afkeer je niet echt de meest rationeel argumenterende persoon maakt.
En daar zit mijn afkeer tegen abortussen. We gaan zeer onvoorzichtig om met het leven van medemensen alsof het een last is voor de vrouw. De waarde van een leven hangt niet af van de potentiële last die iemand is voor iemand anders. Trouwens ik ben tegen de doodstraf om dezelfde reden (hoewel ik er meer begrip voor heb dan abortus). Ook al is iemands leven zo ongewenst als iets, het geeft ons geen recht om het hem of haar te ontnemen (naast het feit dat we ook hier bijvoorbeeld fouten kunnen maken en iemand verkeerdelijk veroordelen).
Het probleem zit hem in een hoop valse vergelijkingen. Hier in België is abortus vrij streng gereglementeerd en worden mensen daarin goed begeleid. Toch kan jij nog ergens verpleegkundigen vinden die dat moeten doen (ook al niet wettelijk) en zich daar niet goed bij voelden. De logische reactie zou dan zijn om te zorgen dat die mensen volgens de wet kunnen weigeren, niet heel de behandeling te verbieden. Overigens blijft ook dit een emotioneel argument, verpleegkundigen die het moeilijk hebben met een deel van hun job. Dit terwijl mensen met kennis van zaken hier al aangehaald hebben dat ze eigenlijk amper iets van de vrucht zien.

Dat vergelijk je dan met horror-beelden van een late-term abortus, iets dat vooral (enkel?) wordt toegepast wanneer de vrucht niet levensvatbaar is of zwaar hulpbehoevend gaat worden. Moesten die ingrepen werkelijk het probleem zijn, zou men gewoon voor een limiet van 12 weken kunnen kiezen in de VS, net zoals hier. Maar uiteindelijk gaat het over een principiële kwestie, waar een minderheid wil dicteren hoe anderen zich moeten gedragen.

Ik vind dat eerder de richting van propaganda uitgaan.

Laatst bewerkt:
Mensen stellen adoptie voor, voor het welzijn van ouders en het kind. Als je daarin dan enkel dit kan lezen dan reduceer je de discussie opnieuw tot 'vrouwenrechten'.

Ik vind het ridicuul hoe ieder pleidooi voor rechten van een foetus neerkomen op 'vrouwen = enkel broedkippen'.

Dat is een beetje de tegenhanger van ieder pleidooi voor vrouwenrechten te laten neerkomen op 'abortus = prenatale kindermoord'
Ik ridiculiseerde het als antwoord op zijn visie, zijnde: "abortus is slecht, sta het af voor adoptie". Ik hekel die visie, omdat de weeshuizen net overvol zitten ten gevolge van ouders die geen abortus pleegden, maar wel incapabel zijn om hun kinderen deftig op te voeden.

1) Ik zou zoiets op voorhand bespreken met mijn partner en mij verzekeren dat die pro-life is. Bespaart later veel misserie, aangezien je als man niets te zeggen hebt.
2) Ik zou mijn dochter opvoeden zodat ze pro-life is (ik heb geen kinderen trouwens). Ethisch gezien hebben Christenen ook niets tegen bepaalde typen nood-anticonceptieva. Als ze kiest om dat te aborteren zal ik verdrietig zijn, maar dat is haar keuze, ik zal daar niets in te zeggen hebben. Zij blijft mijn dochter. Haar verkrachter heeft wel een gigantisch groot probleem met mij. Op zich zijn dat ook de uitzonderlijke casussen, die gebruikt worden om een grote meerderheid van de abortussen (die niets met gezondheid of verkrachting te maken hebben) goed te praten.
pro choice it is!

Er duiken geen kerels op in hawaiihemd/teenslippers op een finance meeting, mocht dat al gebeuren bij ons zou er daar ook op gereageerd worden. Dat is een privéfirma, met duidelijk regels en voorschrift, geen politieke organisatie met een verwaterde structuur en duizenden vertegenwoordigers die losjes verspreid zitten over tientallen staten en waarbij er nauwelijks background checks zijn uitgevoerd zoals dat wel gebeurt bij de aanwerving bij een privéfirma. In een bedrijf heb je daar veel beter zicht op en kan je eenvoudiger optreden daartegen.
Ok in ieder geval zijn we dan al akkoord dat dat soort figuren niet direct (kunnen/willen) verwijderen een teken is van een slechte organisatie. Zeker de GOP zou hun partij perfect kunnen en moeten organiseren als een bedrijf. Als ze hun eigen organisatie nog niet onder controle hebben waarom zou je ze dan een staat willen laten leiden.

Het zijn geen prominente figuren binnen de partij, ik zou er evenmin van verschieten als de VLD of de SPA hier leden heeft die extremistische uitspraken doen of waarvan ze op het HQ er niet van op de hoogte zijn. Moet je daar dan een hele partij op afrekenen?

Als ze die niet direct buitenkegelen? Uiteraard. Zelfs het Vlaams Belang smijt mensen buiten die al te aangebrande uitspraken doen.

Ik ridiculiseerde het als antwoord op zijn visie, zijnde: "abortus is slecht, sta het af voor adoptie". Ik hekel die visie, omdat de weeshuizen net overvol zitten ten gevolge van ouders die geen abortus pleegden, maar wel incapabel zijn om hun kinderen deftig op te voeden.
Waar lopen de weeshuizen over? Spreek je dan over de US? Want in Belgie is daar totaal geen sprake van, ondanks/dankzij de wettelijke 12 weken limiet.

pro choice it is!
Dat zij die keuze maakt is niet dat ik die goedkeur of dat ik vind dat zij die keuze zou mogen maken. Het alternatief is echter haar constant zou moeten opsluiten na een verkrachting. Anders zou ik ook de onhoudbare (en criminele) handeling moeten stellen dat ik vrouwen in abortuscentra moet gaan lastigvallen om abortussen te voorkomen. Vrouwen zijn wezens met een even grote verantwoordelijkheid als mannen, geen mensen waarover je constant controle over moet uitoefenen. Wat niet wegneemt dat ik abortus moreel verwerpelijk vind. Ik zal altijd op hen inpraten als ik dat kan en hen nooit helpen met de abortusprocedure.

Er is ook een juridische realiteit dat vrouwen die handeling mogen stellen. Ik vind dat heel jammer en wil dat veranderen, maar dat moet wel altijd volgens de politieke weg gebeuren. Het alternatief is geweld en terrorisme en daar ben ik geen voorstander van.

Laatst bewerkt:
Niemand die pro choice is wilt toch een wet waar een jury eerst gaat bepalen hoe miserabel je ongeboren kind zijn of haar jeugd zal zijn, waarbij enkel bij consensus je mag overgaan tot zwangerschapsonderbreking.

Ik denk dat, als ze dat voor elke abortusvraag moeten doen, ge snel voorbij uw gangbare termijn van abortus zit. Ik snap het standpunt, en in een ideale wereld is dat misschien inderdaad het beste.
Hoezo? Ik kan me oprecht geen enkele manier voorstellen waarbij we het als maatschappij wenselijk zouden vinden dat een jury ook maar iets te zeggen zou hebben over wat een vrouw met haar lichaam doet. Het idee alleen al doet me gruwelen.

Hoezo? Ik kan me oprecht geen enkele manier voorstellen waarbij we het als maatschappij wenselijk zouden vinden dat een jury ook maar iets te zeggen zou hebben over wat een vrouw met haar lichaam doet. Het idee alleen al doet me gruwelen.
Akkoord met wat je zegt hoor, ik ben ook tegenstander van het reguleren van iemands lichaam vanuit de maatschappij. Maar in het geval van sociaal minder bedeelde gezinnen die kind na kind blijven maken, daar kan je je toch vragen bij stellen. Maar da's een ander, gevoelig thema.

Maar dan ben je in principe ook voor abortus?

Los al van dat een land dat zelfs niet voldoende melkpoeder heeft voor de kinderen die al geboren zijn en het perfect aanvaardbaar vindt dat wie om 8u nog een boterham met choco at bij Cocomelon, om 10u afgeschoten wordt in zijn klaslokaal, echt beter andere dingen eerst zou aanpakken, is en blijft ‘mijn lichaam, mijn keuze’ imo toch echt wel een basis voor een menswaardig leven. Als je zo begint te beslissen wat mag met een ander zijn lijfelijke integriteit, is het einde zoek. Ik ga dan nog niet zo ver als ‘no uterus, no opinion’ al kan daar ook op zich wel een case voor gemaakt worden. Maar je helpt niemand door gedwongen een kind op de wereld te zetten. ‘Laat ze adopteren’ is een mythe, dat gebeurt gewoon nog niet eens eentje op duizend en die komen in een zorgsysteem waar elk lijveke gewoon meer inkomsten zijn en de zorg minder dan basic. Mijn lichaam, mijn keuze, er is geen discussie over nodig want dat is het énige juiste antwoord op heel de kwestie.

Adoptie als alternatief voor abortus. Buiten dat je zo ook minderjarigen, mensen met een dode foetus, en slachtoffers van misbruik dwingt om 9 maand een kind te dragen (met fysieke en mentale nadelen als gevolg), heeft er iemand eigenlijk eens bekeken wat de capaciteit van adoptie is?
Interessante vraag (los van mijn algemene aversie tegen abortus): wat met jongens/mannen die slachtoffer worden van een verkrachting? Daar vinden we de mening van het slachtoffer in kwestie plots niet meer belangrijk. Is toch waanzinnig hypocriet van pro-choice omdat argument aan te halen, maar jongens die verkracht worden door een vrouw, mogen dan plots wel niet kiezen voor een abortus.

Interessante vraag (los van mijn algemene aversie tegen abortus): wat met jongens/mannen die slachtoffer worden van een verkrachting? Daar vinden we de mening van het slachtoffer in kwestie plots niet meer belangrijk. Is toch waanzinnig hypocriet van pro-choice omdat argument aan te halen, maar jongens die verkracht worden door een vrouw, mogen dan plots wel niet kiezen voor een abortus.
Heb jij enige indicatie dat mannen die slachtoffer zijn van een verkrachting vragen om inspraak te hebben in die beslissing bij de dader?

Eerlijk, hoe jij hier in elke post over vrouwenrechten spreekt als goedkoop excuus om dan met dit soort zaken af te komen om ergens iemand hypocrisie te kunnen aanwrijven... Red pill much?

Laatst bewerkt:
Als je zo een extreem onwaarschijnlijke situaties moet gaan aanhalen als argument, weet je toch dat je uw discussie aan het verliezen bent hoor.

Los al van dat een land dat zelfs niet voldoende melkpoeder heeft voor de kinderen die al geboren zijn en het perfect aanvaardbaar vindt dat wie om 8u nog een boterham met choco at bij Cocomelon, om 10u afgeschoten wordt in zijn klaslokaal, echt beter andere dingen eerst zou aanpakken, is en blijft ‘mijn lichaam, mijn keuze’ imo toch echt wel een basis voor een menswaardig leven. Als je zo begint te beslissen wat mag met een ander zijn lijfelijke integriteit, is het einde zoek. Ik ga dan nog niet zo ver als ‘no uterus, no opinion’ al kan daar ook op zich wel een case voor gemaakt worden. Maar je helpt niemand door gedwongen een kind op de wereld te zetten. ‘Laat ze adopteren’ is een mythe, dat gebeurt gewoon nog niet eens eentje op duizend en die komen in een zorgsysteem waar elk lijveke gewoon meer inkomsten zijn en de zorg minder dan basic. Mijn lichaam, mijn keuze, er is geen discussie over nodig want dat is het énige juiste antwoord op heel de kwestie.

Ze zegt het nogal direct en ongenuanceerd, maar dit is denk ik wel ook zo ongeveer wat je bedoelt.

De discussie tot hoeveel weken het moet kunnen kan ik perfect volgen, de religieuze discussie dat abortus sowieso moord is kan ik met de beste wil van de wereld niet begrijpen. Het draait daarbij imo om religieus fanatisme, iets wat Amerikanen bij een bepaalde religie verafschuwen en vrezen, maar wat nochtans ook geldt voor een groot deel van hun eigen bevolking.

Ok in ieder geval zijn we dan al akkoord dat dat soort figuren niet direct (kunnen/willen) verwijderen een teken is van een slechte organisatie. Zeker de GOP zou hun partij perfect kunnen en moeten organiseren als een bedrijf. Als ze hun eigen organisatie nog niet onder controle hebben waarom zou je ze dan een staat willen laten leiden.

Als ze die niet direct buitenkegelen? Uiteraard. Zelfs het Vlaams Belang smijt mensen buiten die al te aangebrande uitspraken doen.
Maar dat is een keuze die die partij dan moet maken.
Hoe dan ook zijn die mensen niet het uithangsbord van de standpunten van de partij. Alleen de politieke tegenstanders proberen dat er van te maken. Het is aan de partij om uit te maken of dat tot imagoschade kan lijden of niet.

En alle partijen hebben zo hun uitschuivers. VLD politica Soetkin Jehaes heeft net ook een tweet die er 'een beetje' over ging terug moeten intrekken met excuses.
Soetkin-Jehaes.jpg

Ik denk dat er in België officieel zelfs geen weeshuizen meer bestaan.
Precies. De babies die in de vondelingenschuif gelegd worden, die kunnen na de bedenktijd terecht bij -tig gescreende gezinnen die op de wachtlijst staan.

Heb jij enige indicatie dat mannen die slachtoffer zijn van een verkrachting vragen om inspraak te hebben in die beslissing bij de dader?

Eerlijk, hoe jij hier in elke post over vrouwenrechten spreekt als goedkoop excuus om dan met dit soort zaken af te komen. Red pill much?

Als je zo een extreem onwaarschijnlijke situaties moet gaan aanhalen als argument, weet je toch dat je uw discussie aan het verliezen bent hoor.

A 2010–2012 study by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) found that one in 17 men (5.9%) reported being made to penetrate at some point in their lives[9] (up from 4.8% in 2010).[10] The surveys also found that male victims often reported only female perpetrators in instances of being made to penetrate (2012: 78.5%, 2010: 79.2%), sexual coercion (2012: 81.6%, 2010: 83.6%), and unwanted sexual contact (2012: 53.0%, 2010: 53.1%). deze cijfers stijgen verder met het beter verstaan en uitbreiden van wat seksueel geweld tegen mannen is. Maar dit indiceert dat minstens 4% van de mannen ooit verkracht wordt door een vrouw. Extrapolerend naar België zijn dat dus een 200.000 Belgische mannen. Zelfs als het slechts 10 man was geweest is dat een discriminatie.

Dat is geen klein cijfer en daar zullen wel wat zwangerschappen tussen zitten. Beetje dom om mij dan Red pill te noemen vind ik.

Mannen hebben geen inspraak in die zaken, durven er niet over praten en staan juridisch nergens. Dus mooie jongens, geef nu maar een antwoord ter zake over deze hypocriete houding.

Precies. De babies die in de vondelingenschuif gelegd worden, die kunnen na de bedenktijd terecht bij -tig gescreende gezinnen die op de wachtlijst staan.
Er zitten nu 424000 kinderen in de Amerikaanse foster care (dat zijn vaak geen gezinnen maar tehuizen). Eens die geadopteerd zijn, kan de discussie verdergezet worden.

A 2010–2012 study by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) found that one in 17 men (5.9%) reported being made to penetrate at some point in their lives[9] (up from 4.8% in 2010).[10] The surveys also found that male victims often reported only female perpetrators in instances of being made to penetrate (2012: 78.5%, 2010: 79.2%), sexual coercion (2012: 81.6%, 2010: 83.6%), and unwanted sexual contact (2012: 53.0%, 2010: 53.1%). deze cijfers stijgen verder met het beter verstaan en uitbreiden van wat seksueel geweld tegen mannen is. Maar dit indiceert dat minstens 4% van de mannen ooit verkracht wordt door een vrouw. Extrapolerend naar België zijn dat dus een 200.000 Belgische mannen.

Dat is geen klein cijfer en daar zullen wel wat zwangerschappen tussen zitten. Beetje dom om mij dan Red pill te noemen vind ik.

Mannen hebben geen inspraak in die zaken. Dus mooie jongens, geef nu maar een antwoord ter zake.
Echt, welk punt probeer je nu te maken? Dat er mannen verkracht worden, klopt, is degoutant. Wat heeft dat te maken met abortus?

Akkoord met wat je zegt hoor, ik ben ook tegenstander van het reguleren van iemands lichaam vanuit de maatschappij. Maar in het geval van sociaal minder bedeelde gezinnen die kind na kind blijven maken, daar kan je je toch vragen bij stellen. Maar da's een ander, gevoelig thema.

Maar dan ben je in principe ook voor abortus?
Ik volg hierin Roussau in zijn standpunt dat er veel mensen zijn die geen kinderen meer zouden mogen krijgen. Ik weet echter niet wat daar de oplossing voor is, ik snap je vraag ook niet goed? Verplichte abortus keur ik geenszins goed.

Wat lijkt me net een goede zaak is, ongetwijfeld omdat vrouwen die het echt niet zien zitten voor 12 weken de zwangerschap kunnen afbreken. DIt natuurlijk in combinatie met vrij degelijk onderwijs en aandacht voor voorlichting en anticonceptie.

Ik vind het nogal vreemd om dit dan aan te halen als de oplossing plots voor de VS, waar het vaak de staten zijn die nu abortus willen verbieden waar voorlichting een slecht woord is.

A 2010–2012 study by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) found that one in 17 men (5.9%) reported being made to penetrate at some point in their lives[9] (up from 4.8% in 2010).[10] The surveys also found that male victims often reported only female perpetrators in instances of being made to penetrate (2012: 78.5%, 2010: 79.2%), sexual coercion (2012: 81.6%, 2010: 83.6%), and unwanted sexual contact (2012: 53.0%, 2010: 53.1%). deze cijfers stijgen verder met het beter verstaan en uitbreiden van wat seksueel geweld tegen mannen is. Maar dit indiceert dat minstens 4% van de mannen ooit verkracht wordt door een vrouw. Extrapolerend naar België zijn dat dus een 200.000 Belgische mannen. Zelfs als het slechts 10 man was geweest is dat een discriminatie.

Mannen hebben geen inspraak in die zaken. Dus mooie jongens, geef nu maar een antwoord ter zake.
Jouw uitspraak was over "mannen die verkracht zijn maar geen inspraak hebben in de beslissing tot abortus bij de dader".

Nu kom je af met cijfers over mannen die verkracht worden. Jouw uitspraak gaat over een deelverzameling van die groep, een deelverzameling die jij nu belangrijk lijkt te vinden, maar waar we dus eerst eens bewijs van willen zien.

En ja, ik vind iemand die in elke post vrouwenrechten een excuus noemt maar dat hiermee afkomt een red pill, als hij het meent.

Echt, welk punt probeer je nu te maken? Dat er mannen verkracht worden, klopt, is degoutant. Wat heeft dat te maken met abortus?

Ik volg hierin Roussau in zijn standpunt dat er veel mensen zijn die geen kinderen meer zouden mogen krijgen. Ik weet echter niet wat daar de oplossing voor is, ik snap je vraag ook niet goed? Verplichte abortus keur ik geenszins goed.
Aangezien je zegt dat je geen voorstander bent om vrouwen op te leggen wat ze met hun lichaam moeten doen, probeer ik simpelweg je kijk op abortus te identificeren. Je bent dus pro-abortus? Was gewoon een vraag hoor, niet om het debat aan te gaan :p

Terug
Bovenaan