Patj
Well-known member
Ik verdedig die mensen niet. Ik verdedig wel de mensen in de Republikeinse partij die andere zaken zeggen. Wat ik wel doe is kanttekeningen plaatsen die moeten duiden waarom ze nog actief zijn in de partij. Moet ik jou trouwens vereenzelvigen met de inhoud van de spreekkoren die medefans van jouw voetbalploeg zingen?Onverdoofd slachten, man wat een niveau haal jij toch in je posts. Dat heeft dus niets met de Sharia te maken (of het deel van de sharia waar je mensen voor probeert schrik te doen krijgen).
Ik ben er zeker van dat jij de excuses van een links politicus ook niet als goedkeuring gaat beschouwen. De eerste zegt dat het een slechte grap was, dat geeft gewoon aan wat voor soort parasieten jij hier zit te verdedigen
6 dagen, zelfs een maand bedenktijd is heel weinig voor zo een onherroepelijke keuze waarbij de tijd 'dringt'. Het beeld van de vrouw die abortus pleegt is inderdaad niet eenzijdig. Maar in abortuscentra stellen ze abortus wel enkel voor als valide mogelijkheid en geven ze enkel pro-choice argumenten (het kan een oplossing zijn als het niet in jouw carrière past, het is goed om zoiets te doen als je nu arm bent,...). Het is nu niet dat ze daar iemand naast hebben zitten die pro-life argumenten gaat geven. Ze krijgen daar een eenzijdig verhaal te horen dat abortus een valide oplossing is, en geen pro-life redenen.Hoe wordt er misbruik van vrouwen gemaakt door abortus als optie te geven? Er is een verplicht in take gesprek waar grondig over je beweegredenen gegaan wordt. Er is een verplichte bedenktijd van 6 dagen. Er is naopvolging om die vrouwen aan voor hen beter geschikte anticonceptiva te koppelen.
Verder is het beeld dat je ophangt van vrouwen die voor een abortus kiezen erg eenzijdig. Het zijn niet enkel mensen in een kwetsbare positie, er zitten ook vaak genoeg hoogopgeleide, werkende vrouwen tussen die voor een scala aan uiteenlopende redenen kunnen beslissen tot abortus over te gaan.
Ik vind het over het algemeen stuitend dat daar, en in onze maatschappij het debat is verschoven van plichten t.o.v. kinderen naar rechten op kinderen: "Ik heb recht op kinderen", "recht om over hun leven te bepalen als hun komst mij niet bevalt", .. . Terwijl we vroeger als maatschappij veel meer uitgingen van de plichten ten opzichte van onze kinderen: de plicht om hun leven te beschermen, de plicht om hen te verzorgen,... .