Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Andy meteen verloren op de UK open ondanks een gemiddelde van 100+, de tegenstander was beter op de dubbels. Welkom op topniveau Andy!
Maar toch ook ergens wel wat pech, want slechts 1 speler haalde in R2 een hoger gemiddelde. Dus hij kan zich eigenlijk weinig verwijten.

Mario R3, maar zijn niveau was toch heel wat minder dan Andy. De hoogvorm is er nog niet.

Mike ondertussen wel in R4.

----

Deze 'platte' Kim verliest toch ook gewoon van Mike, Andy en Mario? (die laatste twee hebben gewoon het probleem dat ze onderaan de ladder staan maar ze spelen momenteel gewoon beter).

Misschien moet hij die randzaken achter zich laten, gewoon extra goed trainen en zich minder druk maken? Want de laatste paar matchen trekt het echt op niks meer. Op deze manier lukt het alvast niet.

En ja ik ben nu kritisch tov Kim .. doe je (mentale) kop omhoog man. (Misschien leest hij dit en wint hij straks alsnog want het is nodig! ;))

Laatst bewerkt:
Deze 'platte' Kim verliest toch ook gewoon van Mike, Andy en Mario? (die laatste twee hebben gewoon het probleem dat ze onderaan de ladder staan maar ze spelen momenteel gewoon beter).

Misschien moet hij die randzaken achter zich laten, gewoon extra goed trainen en zich minder druk maken? Want de laatste paar matchen trekt het echt op niks meer. Op deze manier lukt het alvast niet.

En ja ik ben nu kritisch tov Kim .. doe je (mentale) kop omhoog man. (Misschien leest hij dit en wint hij straks alsnog want het is nodig! ;))
Geen idee waarom jij Andy Baetens en Mario VDB altijd zo hoog inschat. Welke prestaties hebben die dan al op het PDC circuit gehaald?

Kim zit gewoon in een serieuze dip sinds hij die Eurotour gewonnen heeft. Shit happens. Hopelijk kan hij snel de knop omdraaien mbt al die extrasportieve zever en zich terug focussen op het spel.

Geen idee waarom jij Andy Baetens en Mario VDB altijd zo hoog inschat. Welke prestaties hebben die dan al op het PDC circuit gehaald?
Niet en niet. (Ik ben gewoon de man van de statistieken) Maar dat ontkracht mijn stelling helemaal niet. Ik blijf erbij: Kim in zijn huidige vorm verliest gewoon van beiden.

Maar echt eerlijk? Ik hoop van harte dat Kim straks één van die twee loot en mijn stelling ontkracht. Ik zie hem wel graag spelen hoor, maar niet zoals die dweil die hij nu is door zich mentaal al die randzaken zich te veel aan te trekken.

Sorry maar ik vind persoonlijk dat ik terecht kritiek heb op hem. Hoe hij die kritiek kan weerleggen? NIET met woorden maar met DADEN. Pijltjes gooien en klaar.

Hopelijk kan hij snel de knop omdraaien mbt al die extrasportieve zever en zich terug focussen op het spel.
Dit dus.

Hij moet zich gewoon herbronnen. Dus laten we het houden op uw laatste zin hier waarmee ik het volledig mee eens ben.

Laatst bewerkt:
Niet en niet. Maar dat ontkracht toch mijn stelling helemaal niet. k blijf erbij: Kim in zijn huidige vorm verliest gewoon van beiden.
Blijf dat ook zo’n rare stelling vinden. Wat als hij dan verliest van beiden? Wat is het punt? Moest je dan nog Mike zeggen ipv die andere twee die zelf amper winnen.

Anyway, veel koppel al gerold. Searle er zo snel uit tegen Usher had ik echt niet zien aankomen. Die match tegen Ronny gezien en daar was die echt niet indrukwekkend. Clemens stond ook ver voor tegen Noppert en ook nog weggegeven. De Sousa gaat er ook uit tegen de nr 120

Allez, MvG eruit :sop:
Nu nog Gary verliezen van Menzies en ik hoef al niet meer te kijken de komende dagen :p
Algemene favoriete speler: Gary
Van de Belgen: Mike (als ik eerlijk ben)

Dus Gary MOET winnen.

Update: Je hebt pech geluk. Gary werd op tijd wakker en kwam plots ferm onder stoom. Je zal morgen opnieuw moeten gaan kijken naar darts. :tongue:

Ik ga slapen, mijne favoriet heeft gewonnen en morgen is er weer een dag.

Laatst bewerkt:
Den Dimi is in tegenstelling tot Kim wel terug in betere vorm. Hij nam een trage start maar hij was daarna veel te sterk Voor Van der Voort.
Mike .. een procentje minder dan verwacht .. jammer .. ik had hem een ronde verder verwacht. Maar winst? Neen dat is toch ook nooit in mij opgekomen.

Toch even gekeken naar de statistieken. Sorry Sheldon. :tongue:

Pechvogel van dit toernooi ?
Niels Zonneveld. Gemiddeld 101 en 60% op de dubbels maar dat was niet genoeg om zijn eerste match (R2) te winnen en hij mocht meteen opkrassen.
OK het niveau is hoog maar met zo'n score win je 8 of 9 keer op 10.

Zijn tegenstander Nijman Wessel was die match echter gewoon nog beter (en had ook het hoogste gemiddelde van alle darters in R2). En dat gebeurt gewoon op het hoogste niveau he.

Den Dimi is in tegenstelling tot Kim wel terug in betere vorm. Hij nam een trage start maar hij was daarna veel te sterk Voor Van der Voort.
Mike .. een procentje minder dan verwacht .. jammer .. ik had hem een ronde verder verwacht. Maar winst? Neen dat is toch ook nooit in mij opgekomen.
Was degelijk zonder meer. Was eigenlijk erg dat VDV zo lang gelijke tred kon houden want zijn niveau was echt slecht vond ik.

Nu Clayton, daar zal Dimitri toch meer killer moeten zijn. Clayton al een tijdje uit vorm dus te pakken

Financieel is dit toch niet zo interessant geweest voor hem tot op heden? Best case misschien break even door sponsoren en de verkoop van spullen die met zijn naam op de markt gebracht zijn?

Ik weet namelijk dat darts tegenwoordig wel 'hot' is in België. Zowat al onze topdarters (PDC) hebben meerdere officiële sponsors die alvast het leeuwendeel van het materiaal (en misschien ook een deel van de onkosten?) voor hun rekening nemen.
Voor Robbie Knops is het momenteel financieel niet zo interessant geweest. Hij zit nu aan 10750£ aan prijzengeld maar daarvan moet hij nog belastingen op betalen , iets afstaan aan een manager als hij die heeft. Hotelkosten komen er nog bij en als niet UK speler komen er ook nog eens reiskosten bij. En vermoedelijk nog verlof nemen want ik denk niet dat Knops voltijds prof is.

Knops zit bij Loxley dus materiaal zis geen probleem. Ook op de verkoop van shirts en pijlen zal hij wel iets krijgen. Enig nadeel is dat Knops niet meteen de bekendste naam is. Buiten België zullen er maar weinig mensen zijn die al van hem gehoord hebben. En zelfs in België is hij niet de bekenste naam. Hij heeft 2x de UK open gespeeld waarbij hij telkens op 1 van de zijpodia heeft gespeeld. Wat ook niet helpt voor zijn bekendheid. Loxley krijgt meestal wel goeie kritieken op hun pijlen dus dat kan misschien wel iets helpen voor de verkoop. Of ze ook tussenkomen in de reiskosten daar heb ik geen idee van.

Was degelijk zonder meer. Was eigenlijk erg dat VDV zo lang gelijke tred kon houden want zijn niveau was echt slecht vond ik.

Nu Clayton, daar zal Dimitri toch meer killer moeten zijn. Clayton al een tijdje uit vorm dus te pakken
Gary verloren. De dubbels vielen niet en Lukeman was gewoon heel goed. Het zal voor een andere keer zijn. :frown:

Den Dimi inderdaad gewonnen van Clayton en naar de laatste 8. Elke keer je denkt dat hij uit de top-16 gaat vallen zet hij (plots) een goeie reeks neer. Dat moet ik hem wel nageven. Dat is een kunst.

Gary verloren. De dubbels vielen niet en Lukeman was gewoon heel goed. Het zal voor een andere keer zijn. :frown:

Den Dimi inderdaad gewonnen van Clayton en naar de laatste 8. Elke keer je denkt dat hij uit de top-16 gaat vallen zet hij (plots) een goeie reeks neer. Dat moet ik hem wel nageven. Dat is een kunst.
Lukeman 100avg en 10/13 doubles, kan je weinig tegen beginnen

Lukeman 100avg en 10/13 doubles, kan je weinig tegen beginnen
En dan op het nieuws: Den Dimi heeft een goeie loting en komt uit tegen Lukeman.
Die laatste zit in de kwartfinale voor een reden. Als hij zo speelt als tegen Gary dan ja ... :tongue:
Ik gun het Lukeman ook wel.

In een kwartfinale zitten gewoon geen slechte tegenstanders. Dan komt het toch aan op de vorm van het 'moment' en kan iedereen, iedereen kloppen.

Heta laat Littler effe op mama roepen.
Littler was heel goed maar Heta was nog beter. Heta heeft dit eigenhandig en verdiend gewonnen.
Op een bepaald moment (6-4 voor Heta) zag ik gemiddelden staan van 116 vs 110. Dus Littler deed niet zo heel veel verkeerd.

Ik vind het UK Open wel één van de meest zalige toernooien. Je hebt hier echt een Open Loting. En iedereen kan van iedereen winnen. Je hebt soms een beetje geluk nodig om ver te geraken want als de tegenstander nét zijn goeie match heeft tegen jou ben je gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan