Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zei nog tegen mijn vader daarstraks dat MvG altijd slechte match heeft,et voila.

Toch wel toernooi met veel verrassingen,Littler (misschien niet echt maar toch voor een debuut als 16-jarige al semi final halen)
Sommige toppers die er al direct uit lagen zoals Aspinall en Wright.
De vroegtijdige uitschakeling van Price en Anderson tegen Dolan.
Dolan is zeker en vast goede darter maar dit had ik hem niet toegedicht.
Wie dacht dat Williams zo ver ging geraken moet op lotto spelen.

Ik gun Chizzy het nu het meeste maar die choket ook altijd op slechte momenten.
Begrijp haat tegen Humphries ook niet echt,vind dat ook wel coole speler.

Heerlijk WK en voila, MvG krijgt wat ie zoveel verdient: zijn arrogantie die kei hard in zn gezicht ontploft. Daar kan ik echt van genieten. Arrogantie is iets waar ik een ferme degout van heb. Ik heb alvast een goeie voor onze Shrek copy: stop met uw debiele arrogantie, hou vooral uw onnozele bek toe en dart een goeie match... Twas vandaag alvast zwak.

Net met uitstel en geen weet v d uitslag met verwondering naar MVG en Williams gezien😱

Geen littler tegen mvg dus

Ik lees hier "weg ligt open voor littler nu"
Maar shaggy al zn wk matchen waren wel al zo super zoals vandaag met veel ton plus checkouts,pas nu maar op voor shaggy

Heerlijk WK en voila, MvG krijgt wat ie zoveel verdient: zijn arrogantie die kei hard in zn gezicht ontploft. Daar kan ik echt van genieten. Arrogantie is iets waar ik een ferme degout van heb. Ik heb alvast een goeie voor onze Shrek copy: stop met uw debiele arrogantie, hou vooral uw onnozele bek toe en dart een goeie match... Twas vandaag alvast zwak.
Ben nu zeker geen fan van MVG en zie 'm ook liever verliezen dan winnen, maar is toch niet de eerste keer dat hij verliest? MVG is altijd al arrogant geweest en voor mij persoonlijk heb ik daar geen problemen mee als je zo'n status hebt opgebouwd.

MvG zijn dessert is hem toch slecht bevallen denk ik.
Als hij top is is hij praktisch unbeatable,dat is zo en dat weet hij ook wel maar de boemerang knalt soms hard terug hoor.

Als ik zou gokken zet ik mijn geld op Humphries.
Niet veel bij te verdienen maar maakt imo ook wel de meeste kans.

Ik vind het wel cool voor Williams, na zijn topseizoen vorig jaar geen deuk meer in een pakje gedart sinds zijn tour card in 2023. Hij had zelfs spijt van zijn kaart omdat hij veel minder competitief kon darten. Komt nu helemaal boven water, hopelijk helemaal gelanceerd.

Cross met een 2e WK titel zou wel zijn, ik vind dat echt zo'n lelijke darter :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Koosnaampjes zijn niet nodig
Zoals de meesten hier het WK aan het volgen, maar ik moet er nog altijd mee lachen als ik denk dat Littler 16 is.

wbJJdcx.jpg

... 16! In welke wereld is die 16? Ziet er toch eerder 16 jaar voor z'n pensioen uit?

Vind het een heel leuke hobby om naar te kijken (een sport kan je het toch echt niet noemen), maar is obesitas een vereiste om mee te doen ofzo? Want er is quasi geen enkele dartser (jullie gaan afkomen met de sporadische uitzondering) die er objectief zijn leeftijd uitziet en/of geen doorgewinterde bierbuik heeft. Een cafébezigheid, and it's showing. :oi22:

Voor de rest: blij dat MvG weg is. Is toch de meest arrogante man die er in dat circuit rondloopt.

Mod edit: koosnaampje weggehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
Net door het feit dat Darts een uiterst passieve hobby/sport is lijkt het me moeilijk voor die mannen om fit te blijven. Darts circuit is ook zo veeleisend, elke week (meermaal) dartsen, dus inclusief het rondreizen. Velen zullen wel een ongezonde levensstijl op nahouden.

Net door het feit dat Darts een uiterst passieve hobby/sport is lijkt het me moeilijk voor die mannen om fit te blijven. Darts circuit is ook zo veeleisend, elke week (meermaal) dartsen, dus inclusief het rondreizen. Velen zullen wel een ongezonde levensstijl op nahouden.

Nou, en wat met professionele snooker/pool-spelers, pokerspelers, etc.? Niet dat ik dat echt hard volg, maar die mensen zien er toch een stuk minder vadsig en oud uit. Terwijl die ook veel moeten rondreizen voor kampioenschappen/wedstrijden.
Lijkt me eerder te maken met het soort mensen dat in het dartscircuit rolt (pun intended). Mensen die beginnen met darts zijn wrs al 'naturally inclined' naar een wereld van cafés, bier, ongezond eten, etc. Dat het dan ook weer overwegend Britten/Welsh/Schotten zijn is niet toevallig. :oi22:

En ook als je die zalen bekijkt. Dat zijn gewoon de Oktoberfesten waar dan vooraan gewoon 2 mannen (+ occasioneel Sherrock) pijltjes liggen te gooien. Dat draait daar toch allemaal overwegend rond zuipen en de clown uithangen.

Nou, en wat met professionele snooker/pool-spelers, pokerspelers, etc.? Niet dat ik dat echt hard volg, maar die mensen zien er toch een stuk minder vadsig en oud uit. Terwijl die ook veel moeten rondreizen voor kampioenschappen/wedstrijden.
Lijkt me eerder te maken met het soort mensen dat in het dartscircuit rolt (pun intended). Mensen die beginnen met darts zijn wrs al 'naturally inclined' naar een wereld van cafés, bier, ongezond eten, etc. Dat het dan ook weer overwegend Britten/Welsh/Schotten zijn is niet toevallig. :oi22:

En ook als je die zalen bekijkt. Dat zijn gewoon de Oktoberfesten waar dan vooraan gewoon 2 mannen (+ occasioneel Sherrock) pijltjes liggen te gooien. Dat draait daar toch allemaal overwegend rond zuipen en de clown uithangen.
je moet niet kijken he als het je niet interesseert.

Leuk dat er ook sporten zijn waar geen perfect atletisch lichaam voor nodig zijn.

Bij snooker is het toch duidelijk als je met een ronde pens loopt je veel minder goede shots kan nemen. Toch totaal iets anders dan darts.

Ja want de huidige wereldkampioen snooker is echt het toonbeeld van een strak afgetraind persoon die fysiek duidelijk in topconditie zit :unsure: .

Die mannen hoeven dan ook niet in topconditie te zijn, dat is een even passief gedoe daar. Maar qua lichaamsbouw toch vaak anders dan vele darters. Velen zijn toch enorm zwaarlijvig/obees. Veel respect voor iemand zoals Humphries die er bewust iets aan gedaan heeft.

Bwa ja het is wat het is zeker, zowel snooker als darts moet je geen topfysiek voor hebben (denk ik dan ik heb geen van beiden op niveau gespeeld), zie zowel leeftijd van sommige dartsers/snookerspelers als lichaamsbouw zou ik zeggen.

Voor mij valt het beide onder de categorie spel, een spel waar ik zeer graag naar kijk en waarvoor ik veel bewondering heb als ik naar mensen kijk die het op topniveau doen, maar of je als snookerspeler per se in betere conditie moet zijn of minder gewicht wil meesleuren dan als dartsspeler... .

Zo veel dikzakken dartsen er ook niet op topniveau imo (er zijn er he daar niet van een Clemens, De Sousa, Schindler, eventueel nog een M. Smith al is dat al niet echt dik zijn imo), een Humphries bijvoorbeeld is bewust ook heel wat kilo's kwijtgespeeld en speelt sindsdien de pannen van het dak (iets wat met een Allen in het snooker redelijk gelijkaardig is) dus als het dan toch effect heeft dan valt er voor beide sporten iets te zeggen dat het effect heeft (al zou ik nog durven denken dat het mentaal al meer is dan wat anders).

Edit: Blijkbaar niet alles gelezen, je vermeld Humphries zelf al.

Dit niveau van speler is Littler nog niet tegenkomen dit WK. Littler staat hier sterk te gooien maar Cross doet daar nog een schep bovenop momenteel.

Cross bijna 115 gemiddeld en 50% op de dubbels in set 4 en dat was niet genoeg. :wtf:
Littler zowaar 112 gemiddeld en 100% op de dubbels.

Kan het niveau nog naar omhoog? :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan