Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan die Mathias zijne commentaar ook ni echt aanhoren ze, spijtig dat ze op bbc ni uitzenden...
Ik kijk al paar jaar op de officiële betalende stream van de PDC. Het commentaar is wel Engels maar meestal zitten daar ex-spelers als Wayne Mardle , Mark Webster en John Part commentaar te geven. Die zitten ook ter plaatse waardoor de sfeer ook beter doorkomt. Enkel komt die stream een halve minuut achter
Rudy kent er geen hol van en komt soms nogal lomp over.
In het begin dat ze het uitzonden op VTM vroeg hij of het toegestaan was om de 3 pijlen tegelijk te gooien. Zogezegd een kijkersvraag

Er was niks te doen tegen deze MVG. 108 gemiddeld en 58% op de dubbels. Ook heeft hij een paar 11 darters gegooid op eigen leg waardoor je eigenlijk je tegenstander verplicht om een 9-darter te hogen als ze je willen breaken. 6-0 had ik nu wel niet verwacht

Morgen zou het ook wel eens kunnen rap gedaan zijn. MVG heeft de laatste 13 sets gewonnen die hij gespeeld heeft en heeft slechts 7 legs verloren tegen Dobey en Dimitri

Ik had wel verwacht dat Dimi het mentaal lastig ging hebben tegen MVG, die graag nog eens gaat provoceren ook. Daar is Dimi mentaal gewoon te zwak voor en ligt ook zijn achilleshiel.

Nuja, Dimi is geen top 5 speler dus zijn halve finale is enorm knap.

Als Smith zijn extreem hoge averages kan smijten vanavond kan het misschien wel eens een heel leuke wedstrijd worden.

Dimitri is natuurlijk begonnen met provoceren door belachelijk lang te wachten. Moest hij zich gewoon focussen op zijn eigen spel zonder al die randzaken erbij, zou hem imo enkel maar ten goede komen.

Niet dat hij anders had gewonnen maar hij was er iig wel mee bezig.

Het is te hopen dat als ze die match ooit nog uitzenden dat er genoeg PEGI tekens bestaan om echt iedereen voldoende te kunnen waarschuwen. Hier zouden kinderen anders wel eens trauma's aan kunnen overhouden :unsure: . Het domste wat hij kon doen was, en daar volg ik de commentatoren van gisteren toch echt wel in, Van Gerwen wat terug provoceren, dat werk echt niet, die mens wint dat soort spelletjes echt wel altijd... .

Nu hoe dan ook, halve finale is uiteraard fantastisch resultaat van Van Den Bergh :niceone: .

Het is te hopen dat als ze die match ooit nog uitzenden dat er genoeg PEGI tekens bestaan om echt iedereen voldoende te kunnen waarschuwen. Hier zouden kinderen anders wel eens trauma's aan kunnen overhouden :unsure: . Het domste wat hij kon doen was, en daar volg ik de commentatoren van gisteren toch echt wel in, Van Gerwen wat terug provoceren, dat werk echt niet, die mens wint dat soort spelletjes echt wel altijd... .

Nu hoe dan ook, halve finale is uiteraard fantastisch resultaat van Van Den Bergh :thumb: .
Idd, maximum eruit gehaald.

Set 1 --> Den Dimi gooide 66% op de dubbels en bijna 100 gemiddeld --> Dat was niet voldoende om de set te pakken. Dat zegt al genoeg.
Set 2 --> Den Dimi miste zijn dubbels en VGW strafte dit zwaar af
Set 3 --> Goeie set van den Dimi, 102 (!) gemiddeld, maar VGW gooit 128 gemiddeld en 100% op de dubbels.
Set 4 --> Beetje minder moment van beiden.
Set 5 --> Identiek aan set 3. Dan Dimi, 101 (!) gemiddeld, maar VGW gooit alweer 128 gemiddeld en 100% op de dubbels.
Set 6 --> Den Dimi boog het hoofd, na set 5 stond hij rond 100 gemiddeld, set 6 was voor de statistieken

Had Smith tegen deze Van Gerwen 1 set gepakt? Ik twijfel het. Dit was zowaar Van Gerwen zijn beste match van dit toernooi.
Het is te hopen voor Smith dat Van Gerwen een paar mindere momenten heeft in de finale, anders wordt de afslachting toch gewoon even groot?

Ik zou toch inderdaad ook eerder zeggen dat die 0-6 MVG zijn verdiensten waren en niet omdat den Dimi slecht aan het spelen was.

---

Anyways mijn voorspelling is aldus uit gekomen. HF en dan eruit tegen MVG. ;)

Elke speler heeft natuurlijk zijn eigen manier, maar ik vraag me af of Dimitri mss toch niet gebaat zou zijn om af en toe wat meer emotie te tonen.

Zelfs bij die Big Fish blijft hij gewoon stoïcijns en komt er geen greintje emotie of gejuich aan te pas. Zo zijn er toch heel weinig spelers me dunkt. Even schreeuwen en roepen of gewoon maar een gebalde vuist kan toch vaak deugd doen en ook de spanning uit je lijf halen?

Nu, daar heeft hij het, in het begin van de partij, wel al meteen laten liggen. Hij gooit die 170, breekt zo de leg van VG en kan zelf gooien voor de eerste set....en dan gooit hij echt een extreem povere leg en breekt VG hem meteen terug. Het wordt een hele andere wedstrijd mocht hij die eerste set hebben binnengehaald.

Nu, daar heeft hij het, in het begin van de partij, wel al meteen laten liggen. Hij gooit die 170, breekt zo de leg van VG en kan zelf gooien voor de eerste set....en dan gooit hij echt een extreem povere leg en breekt VG hem meteen terug. Het wordt een hele andere wedstrijd mocht hij die eerste set hebben binnengehaald.
Ja die 0-6 was serieus overdreven, maar tegen MVG moet je al je kansen grijpen. Hij heeft MVG in zijn spel laten komen en dan is hij echt niet meer te stoppen. Door niemand niet. Ook niet door een goeie Wright, Smith of Price. Dan krijg je gewoon echt zwaar op je kloten.

Want we moeten eerlijk zijn. De beste Van Gerwen, is gewoon de beste darter van deze generatie, dan wint hij van iedereen.

Ja die 0-6 was serieus overdreven, maar tegen MVG moet je al je kansen grijpen. Hij heeft MVG in zijn spel laten komen en dan is hij echt niet meer te stoppen. Door niemand niet. Ook niet door een goeie Wright, Smith of Price. Dan krijg je gewoon echt zwaar op je kloten.

Want we moeten eerlijk zijn. De beste Van Gerwen, is gewoon de beste darter van deze generatie, dan wint hij van iedereen.
Het zou uiteraard nog steeds een mirakel zijn geweest om VG te verslaan, maar de wedstrijd starten met setwinst op de start van VG zou toch een boost hebben gegeven aan Dimitri. En hoewel uiteraard VG naast de beste darter ook mentaal ijzersterk is, zou dat mss toch voor wat twijfels in de kop hebben gezorgd.

Ik geef Smith toch wel een kans, want ik vond die toch ook heel sterk in zijn halve finale. Een pak sterker toch dan Dimitri én die doe je mentaal ook niet zo snel wankelen. De snelheid waarmee die gooit is toch fenomenaal.

Heb de late deze week,dus nog niet kunnen reageren op de posts sinds mijn laatste visit.

Heb probleem met Price is juist dat hij interactie zoekt met het publiek,er zijn al vaak onderlinge akkefietjes geweest tussen verschillende darters (Adrian Lewis is daar ook ene van bv) maar die laten het publiek vaak voor wat het is.
Je moet het niet extra opjutten imo.
Dat de Welshman en Schotten extra worden uitgejouwd is natuurlijk ook niet goed te keuren.
Soutar ontvangt ook veel boegeroep vanwege zijn nationaliteit,maar reageert niet op het publiek.
Robert Owen heeft ook al kritiek geuit aan het publiek vanwege de anti-welsh gezangen ervan.
De PDC mag op dat gebied ook wel eens ingrijpen idd

Ben begonnen kijken naar de match van Clemens vs M.Smith na thuiskomst en vond dat wel leuke.
Smith pakte ook op de juiste momenten uit met die ton plus finishes,want Clemens stond vaak klaar op dubbel om hem al dan niet te breken op dat moment.
Over match van Dimi kunnen we kort zijn,werd gewoon overklast maar vind het geen schande.
Als je constant 12-15 dart legs om de oren krijgt is het moeilijk om beter te doen.
Had het anders kunnen lopen moest Dimi de eerste set gewonnen hebben,mogelijk maar tegen zo'n MvG zijn er weinig opgewassen.
Ook wel eerlijk zijn,Dimi heeft niet de zwaarste tegenstanders richting zijn halve finale gehad maar toch je moet het nog altijd waarmaken.
Ben benieuwd op Bully Boy straks iets kan doen tegen MvG.

Nu, wat Van Gerwen betreft, ik ben daar precies nog niet goed uit.

Langs de ene kant komt hij vaak arrogant over en heeft hij natuurlijk ook de stijl en finesse van een boer op klompen.

Maar langs de andere kant vind ik vaak zijn uitspraken verfrissend rechttoe rechtaan en gewoon eerlijk zeggend waar het op staat.

Smith had bv gezegd dat het hem niet uitmaakt wie hij ontmoet in de finale, Van den Bergh of Van Gerwen, uiteraard een cliché antwoord. Reactie van VG: "Dat is bullshit, tuurlijk wil die liever Van den Bergh in de finale, wat dacht je?" Zoiets doen er niet veel, de meesten geven dan ook gewoon een diplomatisch cliché antwoord als in "ik concentreer me op mijn eigen spel..." of dergelijke. Sommigen vinden dat wellicht arrogant, ik vind het gewoon verfrissend tussen alle dooddoeners tijdens de interviews.

Zal wel aan mij liggen, want ik kijk weinig darts, en heb Dimi ook nog maar weinig zien spelen, maar zo denderend was zijn spel toch niet ? Er wordt gefocust op zijn gemiddelde dat best ok was, maar als je de wedstrijd zag, had je helemaal niet de indruk dat hij goed gooide. Zoals iemand hierboven al opperde: komt het goede gemiddelde ook niet door het feit dat hij zo weinig kansen kreeg om uit te gooien ? Als je niet eens een kans krijgt tot checkout, heb je ook geen checkouts die dat gemiddelde naar beneden trekken. Ook: regelmatig gooide hij dan wel een 140 of 180 als het kalf al verdronken was, precies of de druk eraf was omdat de leg toch al verloren was.

Al bij al vond ik het wat frustrerend om te zien, omdat hij inderdaad ook totaal de kansen niet benutte die hij kreeg. Dat was al in de eerste set, waar MVG niet direct op stoom geraakte, maar Dimi er ook niet van profiteerde. Ik heb ook de indruk dat Dimi mentaal niet de sterkste is. Lijkt mij ook een veel te softe/brave gast om te dealen met de mentale kant van het spelletje. Ook dat interview achteraf leek vooral te tonen hoe hij vooral een publiekslieveling wil zijn, maar straalde eigenlijk totaal geen karakter uit.

Dimi zijn first 9 average lag zelfs hoger dan Clemens, valt wel mee hoor eigenlijk. Al had ik het zelf niet verwacht, als ie in hoogvorm is smijt hij veel meer 180's. Die Dimi hebben we sinds het voorjaar niet meer gezien helaas :(.

Hij speelde gewoon goed hoor... Zoals een top 15 speler gooit.
Van Gerwen speelde als een wereldkampioen. De "gap" tussen top 3 en top 10 spelers is groot, en nog groter tussen top 10 en 15.

Het was niet zijn beste partij hoor, kon zeker beter, terwijl het bij Van Gerwen dat wel was.
Hoe MVG gisteren speelde kon NIEMAND van hem winnen. Zelfs geen Gerwyn Price in topvorm. Dit was de MVG van enkele jaren geleden die alles en iedereen kapot domineerde.

Hij speelde gewoon goed hoor... Zoals een top 15 speler gooit.
Van Gerwen speelde als een wereldkampioen. De "gap" tussen top 3 en top 10 spelers is groot, en nog groter tussen top 10 en 15.

Het was niet zijn beste partij hoor, kon zeker beter, terwijl het bij Van Gerwen dat wel was.
Hoe MVG gisteren speelde kon NIEMAND van hem winnen. Zelfs geen Gerwyn Price in topvorm. Dit was de MVG van enkele jaren geleden die alles en iedereen kapot domineerde.
Mee eens.

De Dimi van dit jaar is top-16. De Dimi van dit toernooi is top-10 (maar door een goeie loting en door perfect zijn plan uit te voeren heeft hij de HF gehaald). De beste Dimi is zelfs top-5. (Maar die hebben we al even niet meer gezien)

De beste MVG is gewoon top-1. En gisteren zagen we gewoon de beste MVG. Natuurlijk heeft den Dimi fouten begaan en ja hij kon ook 2 sets gepakt hebben. Maar winnen? Alleen als MVG ging twijfelen aan zichzelf (Na een eventueel verloren 1ste set), anders echt niet.

Iedereen wil VDB nu plots vergelijken met MVG, maar das met straten voorsprong de beste speler die er rond loopt op het darts circuit. Voor degene die het niet volgen moeten misschien eens zijn palmares opzoeken. Dat terwijl hij amper 33-jaar is. Dat is meer dan buiten categorie.

Ik ken er allemaal heel weinig van maar mij kwam dat toch heel hard over als een zelfzekere winnaar tegenover een bang kwezeltje dat zichzelf moed probeerde in te pompen maar stond te vergaan van de stress als de andere eens boos keek.

Ik ken er allemaal heel weinig van maar mij kwam dat toch heel hard over als een zelfzekere winnaar tegenover een bang kwezeltje dat zichzelf moed probeerde in te pompen maar stond te vergaan van de stress als de andere eens boos keek.
Maar dat is het op zich ook he... MVG staat daar al voor zijn 5e keer? Barst van het zelfvertrouwen na wat die allemaal al weer gewonnen heeft dit jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan