De worp op bull heb ik gewonnen. Das was het dan ook 😂

Tot zo ver ook mijn prestaties tegen de "elite".
Op Scolia Hempel en Scutt al tegengekomen in zelfde tornooi, maar niet tegen geloot.

IRL:
Raman(Bull gewonnen, 2 legs eerst op dubbel om dan een 100+ finish tegen te krijgen)
Dimitri VDB (Bull gewonnen, 1ste leg mis 82shot op bull(single) en 94 finish tegen. Vervolgens compleet weggespeeld)
Ronny Huybrechts (1 leg close, voor de rest niet aan de pas gekomen)

Ik moet dan al een uitzonderlijk goede leg(voor mij) gooien om in de buurt te komen....en dan zetten die mannen gewoon nog een tandje bij alsof het niets is. 😂
 
Ik denk in de eerste plaats een geschikte locatie, waar je de ruimte hebt, de juiste temperatuur (een garage lijkt me bvb helemaal niet fijn), de juiste bescherming van vloer/omgeving voor het geval je bounces hebt, en die gewoon direct toegankelijk is zodat je gewoon snel een pijltje kunt gooien (bvb weer geen garage waar bvb eerst de wagen moet buitengezet worden)...

Ik zeg dit wellicht enkel omdat ik zelf ook interesse heb om er weer mee te beginnen (is wellicht 30 jaar geleden :D ), maar in ons huis nog niet echt een goede plek heb.
Daar zeg je zoiets. We hebben een bouwaanvraag lopende, dus darts setup zal ook voor ‘maar’ 2-3 jaar zijn.
Neig precies wel eerder naar een bord op een standaard die ik in mijn bureau kan zetten (andere opties zijn slaapkamer of veranda, maar die zijn zeker niet ideaal!).

Nadeel van een standaard is dan weer meer benodigde ruimte. Zou eens moeten weten hoeveel plek een standaard nodig heeft + waar ik uit kom op 2m37 en zien dat ik niet met mijn rug tegen de muur sta…

Nog mensen die hier standaard gebruiken? Aanraders?
 
Daar zeg je zoiets. We hebben een bouwaanvraag lopende, dus darts setup zal ook voor ‘maar’ 2-3 jaar zijn.
Neig precies wel eerder naar een bord op een standaard die ik in mijn bureau kan zetten (andere opties zijn slaapkamer of veranda, maar die zijn zeker niet ideaal!).

Nadeel van een standaard is dan weer meer benodigde ruimte. Zou eens moeten weten hoeveel plek een standaard nodig heeft + waar ik uit kom op 2m37 en zien dat ik niet met mijn rug tegen de muur sta…

Nog mensen die hier standaard gebruiken? Aanraders?

Grootste nadeel van een standaard is dat ze bewegen.
De ene al meer dan de andere.

Man van mijn nicht heeft er overlaatst ene gekocht omdat hij niet in de muur wou/mocht boren.
Maar dat ding wiggelde zo hard dat je na pijlen uithalen telkens moest wachten tot die uitgewiggeld was om terug te gooien.
 
Mijn broer heeft eerst 2 jaar gedart met zo'n standaard en dat was het toch niet. Zoals gezegd beweegt het enorm en zonder surround en light blijft het echt enorm wennen. Uw dartboard ophangen is ook maar 2 gaten boren en dan uw licht ook nog een vijs of 3. Dus op zich valt het wel mee om dat terug weg te doen.
 
Mijn broer heeft eerst 2 jaar gedart met zo'n standaard en dat was het toch niet. Zoals gezegd beweegt het enorm en zonder surround en light blijft het echt enorm wennen. Uw dartboard ophangen is ook maar 2 gaten boren en dan uw licht ook nog een vijs of 3. Dus op zich valt het wel mee om dat terug weg te doen.
Akkoord, maar we wonen momenteel niet al te groot dus veel kamers zitten gewoon vol. En is het dus moeilijk om een lege muur te vinden met voldoende lege afstand om te kunnen gooien.
 
Ik heb ook een standaard om in de winter periodes wat flexibeler te zijn, met surround en licht speel ik soms in de living i.p.v. de garage op bureau boven.
Je leert gewoon je pijlen er wat voorzichtiger uit te halen, er is inderdaad wat instabiliteit met zoiets maar is geen nadeel voor het spel vind ik.
Beste blijft natuurlijk strak aan de muur.
 
Mij lijkt een standaard ook mentaal raar om te gooien. Dat bord zweeft daar maar in de lucht, en het idee dat als je het bord mist, je pijl daar ergens achter vliegt, zou ik al automatisch slechter door gooien, denk ik.
 
Barnie is de winnaar van PC 5. :) Jammer voor Anderson die ook heel erg goed was maar in een hoogstaande HF van Barnie verloor met 6-5. Ik had hem liever zien winnen maar goed ..

En de Belgen? Andy had voor de afwisseling nog eens een goeie loting maar hij knoeide er op los nadat hij eerst 2-4 voor stond. Echt wel een gemiste kans. Idem voor den Dimi. Hij had meerdere pijlen voor 5-3 maar begon plots te sukkelen met zijn dubbels en liet O'Connor alsnog terug komen tot 4-4. Die laatste kreeg dan vleugels. 4-6.

Mike was al helemaal een schim van zichzelf. Dat trok op gene zak. Dat was echt een off day. Ronnie Huybrechts was nog de beste Belg vandaag (R3).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn eerste eigen darts ooit gaan halen se :love: . Mijn bord had ik online besteld en was ook vandaag geleverd, dus het was de moment! Wel nog wachten tot mijn stand geleverd is, en dan kan ik er aan beginnen!
De verschillende dartspijlen uittesten vond ik alvast zalig om te doen!

Hebben jullie nog wat oefeningen om als complete beginner mee te starten?
Had al eens eentje gezien op de singles: 3 pijlen single 1, daarna 3 pijlen single 2 etc en als je mist terug opnieuw beginnen 😄
 
Vandaag mijn eerste eigen darts ooit gaan halen se :love: . Mijn bord had ik online besteld en was ook vandaag geleverd, dus het was de moment! Wel nog wachten tot mijn stand geleverd is, en dan kan ik er aan beginnen!
De verschillende dartspijlen uittesten vond ik alvast zalig om te doen!

Hebben jullie nog wat oefeningen om als complete beginner mee te starten?
Had al eens eentje gezien op de singles: 3 pijlen single 1, daarna 3 pijlen single 2 etc en als je mist terug opnieuw beginnen 😄
Around the world op singles, doubles, triples doe ik vaak om te oefenen. Dus van 1 tot 20 + bull gooien.
501 of 170 matchkes. Eens je checkouts uitschrijven en ze dan oefenen. Helpt ook goed om ze van buiten te leren.
In de dartcounter app staan wel wat spelletjes ook dacht ik.
 
Dan zeggen ze dat het marginaal is in Wieze... De Premier Darts gisteren was er over...

Enkele vechtpartijen & constant bier naar beneden gooien (blijkbaar is dat stadium zo groot dat je er tribunes hebt), van dat laatste staan beelden op TikTok, ik snap er écht niets van... wat heb je daar aan? Alleen al voor het geld drink ik alles leeg tot de laatste druppel :D

Op TikTok zie je dat mensen dit enkele minuten aan één stuk doen... terug, waarom?
Of misschien moeten we de vechtpartijen daar aan linken en was het een duel. Maar ga dan naar buiten hé.
 
Is al jaren zo in de Premier League.. Adrian Lewis kreeg nog munten naar hem gegooid in Aberdeen in zijn match tegen Gando..
 
Ja darts trekt wel een beetje marginaal volk aan helaas. Hier op lokale toernooien was het ook regelmatig ambras/vechtpartijen. En dat gaat dan letterlijk om 50 euro voor de winnaar hé. Ben er daarom ook mee gestopt. Was altijd wel iets.
 
Kan iemand mij uitleggen (of verwijzen naar een site?) hoe het professioneel dartsen juist werkt?
De Premier League is nu steeds te zien op tv, maar gisteren was er dan ook nog de Player Championship (waar een hoop Belgen aan hebben meegedaan).
Zijn dat m.a.w. het hele jaar door verschillende tornooien? Met een aantal grotere die meer tv coverage krijgen?
 
Kan iemand mij uitleggen (of verwijzen naar een site?) hoe het professioneel dartsen juist werkt?
De Premier League is nu steeds te zien op tv, maar gisteren was er dan ook nog de Player Championship (waar een hoop Belgen aan hebben meegedaan).
Zijn dat m.a.w. het hele jaar door verschillende tornooien? Met een aantal grotere die meer tv coverage krijgen?
Premier League is een invitational tornooi dat 17 keer per jaar elke donderdag is. Vaak zijn dat ongeveer alle spelers die een major gewonnen hebben. Er is ook op het einde een cut-off waar de beste 4 voor de titel spelen.

Dit zijn alle majors, beetje zoals de Grand Slams in het tennis:
  1. PDC World Darts Championship
  2. Betfred World Matchplay
  3. Unibet Premier League Darts
  4. Grand Slam of Darts
  5. BoyleSports World Grand Prix
  6. Ladbrokes UK Open
  7. Players Championship Finals
  8. European Championship
  9. World Series of Darts
  10. World Cup of Darts
Er zijn ongeveer 30 Player's Championships elk jaar, dat zijn de vloertornooien.

Er zijn ook een 13 Euro Tours elk jaar, dat zijn tornooien zoals Wieze.

Er zijn ook twee rankings, de PDC Order of Merit en EuroTour Order of Merit.

 
World Darts Championship
Grand Slam of Darts
World Grand Prix
Players Championship Finals
World Series of Darts
World Cup of Darts

Dat is precies het resultaat van chat GPT: geef mij enkele namen voor een Darts tornooi :D

geef het kind gewoon een andere naam :p
 
ET-5
2 Belgen: Dimi & Mike (beiden rechtstreeks geplaatst, die laatste door afzeggingen)

ET-6
3 Belgen: Dimi (rechtstreeks) Mike & Andy (via de kwalificaties)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan