Corona: Maatregelen en Updates (sinds persconferentie 04/03/22)

Dat verandert niks aan het feit dat we "niet ten eeuwige dage een mondmasker [moeten] dragen" door de barometer, of dat je het niet voor jezelf draagt, maar voor de anderen.

Een mondmasker in OV en zorg. Al de rest valt weg. En toch moet dàt nog een enorm probleem zijn? Ik snap dat niet goed.
Ja, want het stoort me dat ik wanneer ik veruit als enige reiziger in een eerste klasse coupé zit toch de hele tijd dat mondmasker moet dragen. Dat jij dat niet storend vindt, goed voor jou en ik zal mij daar zeker niet over uitspreken. Maar ik zit toch liever zonder een vervelende vod voor mijn mond gedurende mijn één uur durende treinreis, zoiets noemt men vrijheid.
 
Ja, want het stoort me dat ik wanneer ik veruit als enige reiziger in een eerste klasse coupé zit toch de hele tijd dat mondmasker moet dragen. Dat jij dat niet storend vindt, goed voor jou en ik zal mij daar zeker niet over uitspreken. Maar ik zit toch liever zonder een vervelende vod voor mijn mond gedurende mijn één uur durende treinreis, zoiets noemt men vrijheid.
En weer datzelfde riedeltje: iemand die het nut wel nog inziet van een regel, of die niet meteen aan zijn laars gaat lappen, "vindt die dan ook niet storend". Ik vind dat heel storend. Maar ik snap waarom de regel er wel nog is. Dat staat hierboven. Omdat je mondmaskers draagt voor de ander, niet voor jezelf.
Dat je hyperindividuele vrijheid heel licht en heel tijdelijk beperkt wordt om anderen niet ziek te maken, zou je ook beleefdheid kunnen noemen.
 
En weer datzelfde riedeltje: iemand die het nut wel nog inziet van een regel, of die niet meteen aan zijn laars gaat lappen, "vindt die dan ook niet storend". Ik vind dat heel storend. Maar ik snap waarom de regel er wel nog is. Dat staat hierboven. Omdat je mondmaskers draagt voor de ander, niet voor jezelf.
Dat je hyperindividuele vrijheid heel licht en heel tijdelijk beperkt wordt om anderen niet ziek te maken, zou je ook beleefdheid kunnen noemen.

Dat mag iedereen toch voor zichzelf uitmaken?
 
Dat verandert niks aan het feit dat we "niet ten eeuwige dage een mondmasker [moeten] dragen" door de barometer, of dat je het niet voor jezelf draagt, maar voor de anderen.

Een mondmasker in OV en zorg. Al de rest valt weg. En toch moet dàt nog een enorm probleem zijn? Ik snap dat niet goed.
"Een dag niet geklaagd, is een dag niet geleefd"

Aangezien er geen code groen meer komt na geel, moeten we dus ten eeuwige dage een mondmasker dragen op het openbaar vervoer? Awel ik draag er geen als ik maandag de trein neem.
Of na code geel verdwijnt de barometer en zijn er totaal geen maatregelen meer :unsure: .
 
Ja, want het stoort me dat ik wanneer ik veruit als enige reiziger in een eerste klasse coupé zit toch de hele tijd dat mondmasker moet dragen. Dat jij dat niet storend vindt, goed voor jou en ik zal mij daar zeker niet over uitspreken. Maar ik zit toch liever zonder een vervelende vod voor mijn mond gedurende mijn één uur durende treinreis, zoiets noemt men vrijheid.
Het is lang geleden dat ik nog afgesloten eersteklasse wagons gezien heb...

Ik zit trouwens ook graag in mijn blote op de trein, maar dat mag ik ook niet. Is dat dan een beknotting van mijn vrijheid?
 
Het is lang geleden dat ik nog afgesloten eersteklasse wagons gezien heb...

Ik zit trouwens ook graag in mijn blote op de trein, maar dat mag ik ook niet. Is dat dan een beknotting van mijn vrijheid?
Alle IC treinen zijn afgesloten eersteklasse wagons. Ik doe zoveel dingen graag die tegen de wet zijn, en die zie ik niet als een beknotting van mijn vrijheid.
 
Laat ons hopen dat we nu een rechte lijn inzetten naar code alles volledig weg.
Hoopgevend dit, de laatste loodjes nu en dan op naar een normale zomer na 2 jaar.
 
Kinesist hoeft het ook niet meer.
Ziekenhuizen wel,en dokter bezoek dan niet meer veronderstel ik ?
 
Dat mag iedereen toch voor zichzelf uitmaken?
Iedereen mag ook voor zichzelf uitmaken of hij de trein neemt of niet. Veel plezier op de fiets!


Nu er overgeschakeld wordt op code geel hoop ik dat het VAPH ook eindelijk wat soepeler wordt en dat we van die ffp2 maskers verlost worden.
 
September of oktober is het CST terug tag mij maar als het zover is :) Tenzij Putin dan Finland zou binnenvallen want dan telt corona niet zoals we de afgelopen twee weken hebben kunnen vaststellen :)
 
In de horeca moet het personeel vanaf maandag geen mondmasker opzetten. Dus dat wil zeggen dat ik in de zorginstelling waar ik werk als medewerker keuken, tijdens de uren dat de brasserie open is en daar dingen voor maak dat de mensen bestellen. Geen masker meer moet dragen? Want de brasserie hoort bij de horeca. Dus een paar uur zonder dat onding op mijne smoel.
 
Nasty virus.

The coronavirus may infect tissue within the male genital tract, new research on rhesus macaques shows. The finding suggests that symptoms like erectile dysfunction reported by some Covid patients may be caused directly by the virus, not by inflammation or fever that often accompany the disease.

 
Terug
Bovenaan