JorisBlack
Well-known member
Allez hop, +32%.
Nu gaat het dus de komende dagen hard gaan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eis tot vaccinatie plus negatieve coronatest voorleggen bij aankomst is idd niet voldoende zonder een periode in goede quarantaine.![]()
Meer dan helft van bemanning Prinses Elisabeth-basis op Antarctica besmet met Covid-19
Ondanks hun afgelegen werkplek zijn zeker zestien van de 25 bemanningsleden van de Belgische poolbasis Prinses Elisabeth op Antarctica besmet met het coronavirus. Alle bemanningsleden zijn volledig gevaccineerd en moeten bij aankomst op de poolbasis een negatieve coronatest voorleggen. Dat meldt...www.hln.be
Zeer strenge maatregelen en nog kan je de besmettingen niet tegen houden.
Vooral kostelijke test grap. Wat proberen we nu eigenlijk te bereiken? En waarom worden die positieve testen elke dag in ons gezicht gesmeten?Allez hop, +32%.
Ja klopt, zelfs in de kleinere dorpen staat er minstens 1 covid sneltesttent om je gratis te laten testen. Heeeeeeel efficiënt.In Duitsland kan je gewoon een gratis burgertest doen voor bv naar een zwembad te gaan , waarom kan dit hier niet gratis
Is dat niet bijna allemaal outdoor?Gisteren naar Planckendael geweest. Voor het eerst in twee jaar op een plek geweest waar de mondmaskerplicht (er stonden overal borden) massaal genegeerd werd. Als 10% van de bezoekers een masker droeg, was het veel. Bizar.
Is omicron plots een soa misschien?Mannen en vrouwen langere periode samen, ver van huis.
Je moet er geen tekening bij maken.

Is dat niet bijna allemaal outdoor?
Indien wel: begrijpelijk, ik zou daar ook zonder masker rondlopen indien mogelijk.
Want het risico is echt wel minimaal, outdoor en gevaccineerd.
Het zou me niet verbazen...Hopelijk geen verstrengingen alleszins, ik heb daar geen zin in.

Ik begrijp 't ook niet meer, toen de 4e golf de verkeerde richting uit ging was 't cijfer op intensieve precies het enige wat telde, en al waar ze nu mee smijten (en hier heeft de media mee schuld aan, geen idee wat die hun agenda is) zijn die besmettingscijfers die op zich eigenlijk irrelevant zijn. We zouden godver net content moeten zijn dat de besmettingen goed hard gaan maar er (voorlopig) geen serieuze impact op ICU bezetting blijkt te zijn (wat ook in andere landen het geval was).Vooral kostelijke test grap. Wat proberen we nu eigenlijk te bereiken? En waarom worden die positieve testen elke dag in ons gezicht gesmeten?
Al de landen waar we naar keken en "afwachten" tonen dat er geen ziekenhuisopnames issues zijn. We hebben 500 op icu, dus plenty of place. Opnames blijven nog altijd zakken.
Usa relaxt, UK heeft slappe regels, Israel contempleert gewoon laten Rond gaan. En belgie "paniek" en het is wachten op de eerste politieker die weer in een kramp schiet.
Geef iedereen een spuit en let the beast go.
Vooral kostelijke test grap. Wat proberen we nu eigenlijk te bereiken? En waarom worden die positieve testen elke dag in ons gezicht gesmeten?
Al de landen waar we naar keken en "afwachten" tonen dat er geen ziekenhuisopnames issues zijn. We hebben 500 op icu, dus plenty of place. Opnames blijven nog altijd zakken.
Usa relaxt, UK heeft slappe regels, Israel contempleert gewoon laten Rond gaan. En belgie "paniek" en het is wachten op de eerste politieker die weer in een kramp schiet.
De cijfers van het aantal besmettingen zijn toch altijd dagelijks gedeeld? Zie nog steeds geen verschil met toen.Ik begrijp 't ook niet meer, toen de 4e golf de verkeerde richting uit ging was 't cijfer op intensieve precies het enige wat telde, en al waar ze nu mee smijten (en hier heeft de media mee schuld aan, geen idee wat die hun agenda is) zijn die besmettingscijfers die op zich eigenlijk irrelevant zijn. We zouden godver net content moeten zijn dat de besmettingen goed hard gaan maar er (voorlopig) geen serieuze impact op ICU bezetting blijkt te zijn (wat ook in andere landen het geval was).
Ik vind dat we deze maatregelen nog gerust kunnen aanhouden tot 16 januari ofzo , en dan mss eens kijken . Ik vind het nog altijd te snel en te veel paniek om nu donderdag alweer een comité te doen . En je kan dan tegelijk die barometer dan ook instellen .Pas op, ik vind dat wel niet slecht dat ze pro-actief een overlegcomité plannen om een planning te maken voor de toekomst, in plaats van het paniekgedrag van de voorbije weken.