Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar er wordt toch de hele tijd al naar de RvS getrokken en zelden dat die iets van de overheid heeft ingetrokken tot nu toe. Zelfs de avondklok vonden ze eigenlijk wel proportioneel. Daarom vind ik dit zo bizar. Enkel de culturele events vrijwaren maar de rest van de opsomming in het KB niet (waaronder dus cinema’s).
Linkse elite :p het plebs gaat niet naar een theater .

Maar er wordt toch de hele tijd al naar de RvS getrokken en zelden dat die iets van de overheid heeft ingetrokken tot nu toe. Zelfs de avondklok vonden ze eigenlijk wel proportioneel. Daarom vind ik dit zo bizar. Enkel de culturele events vrijwaren maar de rest van de opsomming in het KB niet (waaronder dus cinema’s).
Volgens mij is het probleem het feit dat de overheid niks onderbouwing heeft waarom men de culturele sector gesloten heeft en heeft men dit gewoon zo beslist. En dat dit bij de avondklok en andere maatregelen wél het geval was.

Rvs: Jan Jambon. Waarom hebben jullie de culturele sector gesloten?
Jambon: No fucking idea. Omdat we dat zo gestemd hebben en dat is gewoon zo beslist. Amen!

Volgens mij is het probleem het feit dat de overheid niks onderbouwing heeft waarom men de culturele sector gesloten heeft en heeft men dit gewoon zo beslist. En dat dit bij de avondklok en andere maatregelen wél het geval was.

Rvs: Jan Jambon. Waarom hebben jullie de culturele sector gesloten?
Jambon: No fucking idea. Omdat we dat zo gestemd hebben en dat is gewoon zo beslist. Amen!

Ik ben grote believer van de scheiding der machten en het rechtsapparaat an sich maar dit soort dingen helpt toch ook niet:

Ik zou het ook niet slecht vinden moest er een soort van controleorgaan zijn die de media controleert, want nu is er veel te veel drang naar sensatie en clicks, veel te veel fake news en te weinig nadruk op de feiten.

Geef dan eens voorbeelden van fake news die door de reguliere media verspreid werden?

Sensationele titels zijn imo geen fake news.

De besmettingscijfers zijn in feite niet relevant, het enige dat telt is de ziekenhuisopnames en ICU bezetting. Want als ge nu plots iedereen met een snotneus test, dan gaan er vanzelfsprekend meer besmettingen zijn.
Niet relevant? Je beseft toch dat dat nog altijd gelinkt is aan elkaar he? Als je nu plots niet meer test, wat jij lijkt voor te stellen, dan vaar je volledig blind. Dat is ook waanzin. Besmettingscijfers blijven relevant. Blijven een sterke indicatie. Je moet je er gewoon niet op blind staren.

Ik ben grote believer van de scheiding der machten en het rechtsapparaat an sich maar dit soort dingen helpt toch ook niet:

Dat zal ook een rol gespeeld hebben - het blijft een politiek spelletje hé - maar als je dit topic goed gevolgd hebt, heb je ook gelezen dat ik al voorspeld had, dat de cultuursector naar de Rvs zou gaan en ik heb toen ook gehint dat ze tevens gelijk zouden krijgen.

Wie deze beslissing vandaag leest, en dit als een 'volkomen' verrassing ervaart, heeft de laatste ontwikkelingen toch echt niet goed gevolgd. ;)

Ik zie een mooi theaterstuk richting 1G, hopelijk ben ik mis.

Duuude :eek2:

Ik ben niet zo voor de complot theorieën (totaal niet zelfs), maar dit vind ik wel een mooie. Een zotte strategie om 1G-beleid te pushen... (of iets minder zot / vergezocht: gebruik maken van de situatie om subiet 1G-beleid te pushen).
M.a.w. over een paar dagen zeggen: "Ok, cultuursector mag terug open, maar enkel en alleen voor gevaccineerden. Oh en by the way, dat geldt ook voor de horeca trolololol."

Laatst bewerkt:
Al de maatregelen overal. En dan zit je in een stampvolle kusttram tegen elkaar aan waar de ramen dicht en aangedampd zijn.
(Gelukkig heb ik al corona gehad, anders zou ik me alles behalve comfortabel hebben gevoeld).

Het kerstdorp (in open lucht) is dan gesloten.

Iets met theorie vs praktijk.

Al de maatregelen overal. En dan zit je in een stampvolle kusttram tegen elkaar aan waar de ramen dicht en aangedampd zijn.
(Gelukkig heb ik al corona gehad, anders zou ik me alles behalve comfortabel hebben gevoeld).

Het kerstdorp (in open lucht) is dan gesloten.

Iets met theorie vs praktijk.
Dus stel je voor om openbaar vervoer te sluiten?

Neen. Zeg ik dat? ik stel me gewoon de vraag of alle maatregelen wel zinvol zijn als je dat ziet.
Openbaar vervoer ligt blijkbaar gevoelig.
Nochtans kan men perfect ook scannen op CST bij opstappen (stadswachten inschakelen, VDAB,...).

Er is ook geen gordelplicht bv op bussen. Above the law zeg maar !

Neen. Zeg ik dat? ik stel me gewoon de vraag of alle maatregelen wel zinvol zijn als je dat ziet.

Dat er nog mensen zijn die zichzelf na bijna 2 jaar de vraag stellen of bepaalde maatregelen zinvol zijn is lachwekkend. Niets, althans héél weinig van de maatregelen die we tot nu hebben gekregen hebben ook bepaald effect gehad.
Vaccins zijn onze enige "redding" en eventueel zou een volledige lockdown ook nog wel nut hebben maar al de rest is iets doen om toch maar iets te doen. Vind ik ervan.

Openbaar vervoer ligt blijkbaar gevoelig.
Nochtans kan men perfect ook scannen op CST bij opstappen (stadswachten inschakelen, VDAB,...).

Er is ook geen gordelplicht bv op bussen. Above the law zeg maar !
Mja, scannen op CST om het openbaar vervoer op te stappen lost dat probleem niet op (=overvolle en slecht verluchte tram).

Ik zou het ook niet slecht vinden moest er een soort van controleorgaan zijn die de media controleert, want nu is er veel te veel drang naar sensatie en clicks, veel te veel fake news en te weinig nadruk op de feiten.

Een mens moet hier soms toch dingen lezen :eek:
Anders noemen we dat controleorgaan direct "ministry of truth".

Die Stanny Crets, doet precies of hij de bron is en dat het door zijn optredentje van vorige week is dat de RvS het zou hebben terug gedraaid. Wat een kwal is dat toch zeg. Maar over zijn ongevaccineerd vriendje blijven zwijgen he Crets.

Goed... Nu vooral focus op het behoud van deze maatregelen, ook als de cijfers beter worden en niet halsoverkop open smijten. De enige ruimte die er moet zijn voor versoepeling is in het onderwijs (uiteraard), de naschoolse vrijetijdsbesteding en opvang v. kinderen en sportevenementen. Maar voor de rest graag dit tot zeker feb/maart/april graag. Nu wil ik even wat stabiliteit, en niet een jojobeleid, want als we versoepelen komt dat als een boomerang in ons gezicht met dubbel zo zware strenge maatregelen, en daar heb ik geen zin. Het is zaak van balans te vinden voorlopig, maar toch perspectief te bieden.

Dat er nog mensen zijn die zichzelf na bijna 2 jaar de vraag stellen of bepaalde maatregelen zinvol zijn is lachwekkend. Niets, althans héél weinig van de maatregelen die we tot nu hebben gekregen hebben ook bepaald effect gehad.
Vaccins zijn onze enige "redding" en eventueel zou een volledige lockdown ook nog wel nut hebben maar al de rest is iets doen om toch maar iets te doen. Vind ik ervan.
Meer focus op gezonde voeding , genoeg lichaamsbeweging , mentale weerstand , resistentie opbouwen .. zou nogtans ook niet slecht zijn .

Niet relevant? Je beseft toch dat dat nog altijd gelinkt is aan elkaar he? Als je nu plots niet meer test, wat jij lijkt voor te stellen, dan vaar je volledig blind. Dat is ook waanzin. Besmettingscijfers blijven relevant. Blijven een sterke indicatie. Je moet je er gewoon niet op blind staren.
Het is eerder dat het belachelijk is dat dat elke dag in het nieuws moet komen, maar meer iets is waar de autoriteiten en de experten zich mee bezig moet houden, en wat aan bod kan gebracht worden wanneer het nodig is. Want het geeft een soms foutief of misleidend beeld v/d realiteit, vind ik. Nu doen ze alsof de cijfers v/d besmettingen een soort van beursindex zijn (wat imo nog minder relevant is). Maar met testen is niets verkeerd vind ik, ze doen dat ook bij griep, zelfs bij subtypes van de griep om te weten wat dominant is, om het vaccin samen te stellen enzovoort, en de evolutie v/d griep bij te houden, maar dat zag je in voorgaande jaren niet in het nieuws, en toen was er ook niet zoiets als een quarantaine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan