Sneeuwstorm
Well-known member
Goede vraag. We willen ook niet dat de staat/politiek de media controleert.En wie controleert het controleorgaan?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goede vraag. We willen ook niet dat de staat/politiek de media controleert.En wie controleert het controleorgaan?
Schild & VriendenEn wie controleert het controleorgaan?
Pijnlijk voor de overheid. (Zeker omdat ze nog samen gezeten hebben met de cultuursector en daaruit een negatief antwoord is gekomen)![]()
Stany Crets juicht na beslissing Raad van State: “Ik hoop dat dit een precedent zal zijn voor andere sectoren”
Acteur Stany Crets reageert tevreden op de <a href="https://www.hln.be/dossier-coronavirus-wat-u-moet-weten/raad-van-state-veegt-sluiting-van-de-cultuursector-van-tafel~ad90bb9a/" target="_blank">beslissing van de Raad van State</a>, die de sluiting van de culturele sector van tafel veegt. “Dit...www.hln.be
Stany Crets denk er al aan om mss binnen enkele weken opnieuw grote producties van start te laten gaan , das dan ook weer te voorbarig .
Als ter compensatie vd cultuur open , de horeca dan maar dicht moet , zal daar ook veel geklaag over zijn .
kvraag me gewoon af voor hoelang ze zullen open zijn , met die stijgende omikron . Maar goed ja iedere week open is een bonus .Pijnlijk voor de overheid. (Zeker omdat ze nog samen gezeten hebben met de cultuursector en daaruit een negatief antwoord is gekomen)
Maar dit wel gewoon zeggen dat ze open mogen blijven onder de 'oude' regels hé. Grote producties lijken me nog steeds uitgesloten, het ging hier over het feit dat een 'volledige' sluiting disproportioneel was/is en daarin heeft de cultuursector gelijk gekregen.
En terecht ook.
En wanneer neemt raad van state dan een beslissing.![]()
Coronablog - Kernkabinet wil teruggrijpen naar oude regels voor cultuur en bioscoop, woensdag digitaal Overlegcomité
Volg hier alle updates over de coronacrisis.www.vrt.be
Voila, iedereen trekt nu naar de rvs als ze beperkingen gaan krijgen. vandaar dat ik dit een gevaarlijk precedent vond![]()
Coronablog - Kernkabinet wil teruggrijpen naar oude regels voor cultuur en bioscoop, woensdag digitaal Overlegcomité
Volg hier alle updates over de coronacrisis.www.vrt.be
Zoals je kan lezen in de artikels op HLN en de reactie. De overheid kan in beroep gaan MAAR de uitspraak daarvan duurt best case 15 maanden. Dus dat is géén optie.kvraag me gewoon af voor hoelang ze zullen open zijn , met die stijgende omikron . Maar goed ja iedere week open is een bonus .
Wat zou de Raad van State vinden van de lockdown in Nederland .
Dit dus.Waarom kan de regering niet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt en alles terugdraaien.
Voila, iedereen trekt nu naar de rvs als ze beperkingen gaan krijgen. vandaar dat ik dit een gevaarlijk precedent vond
Nu geloof ik wel dat de rvs niet iedereen gelijk gaat geven
RVS is er ook voor een reden. Maakt deel uit van checks & balances system. Als je dit een gevaarlijk precedent vind, dan is er ook geen reden voor rvs om te bestaan.Voila, iedereen trekt nu naar de rvs als ze beperkingen gaan krijgen. vandaar dat ik dit een gevaarlijk precedent vond
De RVS gaat niet snel een maatregel van de overheid terugdraaien hoor. Dat doen ze in héél uitzonderlijke gevallen.Voila, iedereen trekt nu naar de rvs als ze beperkingen gaan krijgen. vandaar dat ik dit een gevaarlijk precedent vond

Nederland is bewijs dat lockdowns absoluut niet werken, wat gebeurt er dan, ze komen allemaal naar hier en spreiden hun besmettingen naar hier, en stellen zich bloot aan besmettingen hier. Wat is dan het nut van het sluiten v. winkels als ze toch allemaal naar hier komen. Verder hebben die Nederlanders groot gelijk, wat zou je zelf doen. Ja natuurlijk. En 'tis goed voor onze zaken in het Antwerpse, ze gaan keer goed omzet kunnen draaien.kvraag me gewoon af voor hoelang ze zullen open zijn , met die stijgende omikron . Maar goed ja iedere week open is een bonus .
Wat zou de Raad van State vinden van de lockdown in Nederland .
Wat is volgens u dan het verschil tussen een zaal vol mensen die naar een voorstelling kijken en een zaal vol mensen die naar een film kijken?Voila, iedereen trekt nu naar de rvs als ze beperkingen gaan krijgen. vandaar dat ik dit een gevaarlijk precedent vond
Wat is volgens u dan het verschil tussen een zaal vol mensen die naar een voorstelling kijken en een zaal vol mensen die naar een film kijken?
Puur juridisch taalgebruik. Bioscopen vallen onder de 'recreatieve sector'Wat is volgens u dan het verschil tussen een zaal vol mensen die naar een voorstelling kijken en een zaal vol mensen die naar een film kijken?
Bowling blijkbaar ook, waardoor bowlinghallen gesloten zijn en zwembaden bijvoorbeeld niet.Puur juridisch taalgebruik. Bioscopen vallen onder de 'recreatieve sector'
Ook tegen jou: ik ben hier niet de politiek aan het verdedigen of ik ben ook niet aan het zeggen dat het hier allemaal perfect gaat. Ik heb hier in die oude threads vaak genoeg mijn gal komen spuwen over bepaalde maatregelen of de aanpak van de politiek (hoewel ik niet gewoon bij elke maatregel begin te steigeren, zoals bepaalde personen hier) dus ik ben absoluut geen blinde verdediger. Bad governance vind ik trouwens wel een heel krachtige term voor onze regering (eender welke) maar goed, dat is dan jouw mening en ik heb hoegenaamd geen enkele zin om in een politieke discussie verwikkeld te raken.
Voila, iedereen trekt nu naar de rvs als ze beperkingen gaan krijgen. vandaar dat ik dit een gevaarlijk precedent vond
Maar de café’s zijn niet gesloten.Of een vol café waar men op breedbeeld /OLED een voetbalmatch uitzendt.