Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wacht, is dat nu "Oh nee, de besmettingscijfers gaan omhoog als we meer testen, dus we testen beter niet"? Is dat nu wat je zegt?
De besmettingscijfers zijn in feite niet relevant, het enige dat telt is de ziekenhuisopnames en ICU bezetting. Want als ge nu plots iedereen met een snotneus test, dan gaan er vanzelfsprekend meer besmettingen zijn.

De besmettingscijfers zijn in feite niet relevant, het enige dat telt is de ziekenhuisopnames en ICU bezetting. Want als ge nu plots iedereen met een snotneus test, dan gaan er vanzelfsprekend meer besmettingen zijn.

Akkoord.
Al kan je natuurlijk wel op basis van oa de besmettingscijfers de cijfers in de ziekenhuis voorspellen/beïnvloeden door in te grijpen.

Dat er nog andere mogelijkheden zijn dan "adviezen van de GEMS blind volgen" en "complete willekeur".
De rvs beroept zich net wel op een gebrek aan objectieve cijfers.
Long Covid is hier nu toch al meermaals ter sprake gekomen. Mensen die niet gehospitaliseerd worden kunnen wel ernstige langdurige klachten krikgen. We weten nog niet of dit verandert bij Omikron.

Kijk: het zal voor niemand ooit goed zijn als er dingen gesloten worden. En het wringt altijd wel ergens bij iemand. Maar toen vorige week de maatregelen genomen werden door de regering, kon zelfs de minister niet vertellen WAAROM ze sloten. Een veeg teken zo bleek.
Als ze binnenkort de horeca weer strengere maatregelen opleggen of sluiten, dan zal er evenzeer geklaag komen. Maar als ze dat staven met cijfers (wat ze nu bij de cultuursector niet konden), dan gaat men dat sneller aanvaarden.
Ik heb bv quasi niemand horen klagen nu dat het voetbal zonder supporters voort moet. Omdat het wel duidelijk is dat met 20.000 supporters samenkomen geen goed idee is.
Ik denk dat de voorzitters ook niet tevreden zijn dat er geen supporters zijn ,JM Dedecker wou bijna het BK veldrijden stilleggen . De supporters willen ook liefst aanwezig zijn .

De horeca klaagt al maanden over gebrek aan cijfers . We moesten in de eerste golf onze gegevens achterlaten , men heeft er gewoon niks meegedaan . Eigl zijn er voor de meeste sectoren geen cijfers . En die sluitingen zijn er vooral in functie van de economie het minst pijn te doen .

Akkoord.
Al kan je natuurlijk wel op basis van oa de besmettingscijfers de cijfers in de ziekenhuis voorspellen/beïnvloeden door in te grijpen.
Voor een deel. Want die omikronvariant gedraagt zich minder zoals corona en meer zoals een verkoudheid. De incubatietijd is korter. En dat is het probleem bij COVID-19 altijd al geweest, doordat je al een week besmettelijk kan zijn voor je ziek wordt, kan je in de tussentijd een massa mensen aansteken.

Ik hoop dat alle bioscopen nu ook gewoon open blijven, en een verbod negeren, desnoods gezamenlijk, dat betekent elke cinemaketen die daaraan meedoet, en en elke cinema die ook open blijft. Gewoon het verbod negeren. Is niet moeilijk, als voor de rest veiligheid gewaarborgd blijft, zal de politie ook niet ingrijpen, want het is terecht geen prioriteit. Genoeg andere misdaden in dit land die onbestraft worden door onvoldoende mankracht.

De rvs beroept zich net wel op een gebrek aan objectieve cijfers.

Long Covid is hier nu toch al meermaals ter sprake gekomen. Mensen die niet gehospitaliseerd worden kunnen wel ernstige langdurige klachten krikgen. We weten nog niet of dit verandert bij Omikron.
In hoeverre is die long COVID een probleem wanneer je gevaccineerd bent?

Ik hoop dat alle bioscopen nu ook gewoon open blijven, en een verbod negeren, desnoods gezamenlijk, dat betekent elke cinemaketen die daaraan meedoet, en en elke cinema die ook open blijft. Gewoon het verbod negeren.
Zoals ik het versta is er geen verbod meer, het is geschorst met onmiddellijke ingang. Dus als ze willen openen dan mogen ze.

Voor een deel. Want die omikronvariant gedraagt zich minder zoals corona en meer zoals een verkoudheid. De incubatietijd is korter. En dat is het probleem bij COVID-19 altijd al geweest, doordat je al een week besmettelijk kan zijn voor je ziek wordt, kan je in de tussentijd een massa mensen aansteken.
Als het klopt dat presymptimatische verspreiding minder voorkomt bij Omikron, kunnen we verspreiding makkelijker indijken. Maar testen blijft noodzakelijk.

10 kinderen met corona opgenomen in AZ Damiaan in Oostende: “Maar corona is niet altijd de reden van opname, dus laat ons niet te voorbarig zijn”

En dan lees je:

Ze worden opgenomen met andere infecties of verkoudheden en daar komen dan toevallige covid-besmettingen uit. Ze zijn dus meestal niet ziek door corona”, klinkt het.

Waarom toch steeds hameren op Corona?
Als men bv eens alle patiënten in ziekenhuizen zou testen op herpes, 75% heeft herpes.
Maar ze komen niet in het ziekenhuis omwille van herpes, maar omwille van een gebroken been, maagverkleining, bevalling.,,

Zulke berichtgeving doet echt geen goed aan de geloofwaardigheid van Corona.
Lijkt wel alsof men per gediagnosticeerde een bonus krijgt?

Ik vind het ernstig hoe men er alles aan doet streepjes te kunnen zetten per besmette.

Het verschil tussen ziek (doodgaan) door Corona of met Corona (maar los van oorzaak) is toch steeds heel wazig geweest, waarom?

Twee zaken:
1. zoeken van sensatie leidt tot meer leescijfers
2. het pushen van de agenda van de media.

Soms zijn beide niet tegelijkertijd aanwezig, maar dat is één v/d redenen waarom berichten op een dergelijke manier geformuleerd worden. En het is heel belangrijk dat de media heel veel macht heeft op de manier hoe men zaken verwoordt en ook wat men benoemt en vooral niet benoemt of behandelt.

Daarom dat er eigenlijk een soort beroepsethiek moet komen die een stuk strenger is dan nu het geval is, en artikels in feite een review process moeten ondergaan vind ik persoonlijk.

Dat is dan ook nonsens. Waarom zouden er voor bioscopen andere regels gelden dan voor theaters?
Ik kan niet wachten op de reactie van de bioscopen. Stanncy Crets gaat nu natuurlijk niet meer zo luid roepen nu hij zijn ding kan doen.

Dit bewijst opnieuw dat je ergens een lijn moet trekken.

Stany Crets kon zich precies nog net inhouden om letterlijk zijne middelvinger op te steken met ne smile erachter.
En terecht :lol:

Twee zaken:
1. zoeken van sensatie leidt tot meer leescijfers
2. het pushen van de agenda van de media.

Soms zijn beide niet tegelijkertijd aanwezig, maar dat is één v/d redenen waarom berichten op een dergelijke manier geformuleerd worden. En het is heel belangrijk dat de media heel veel macht heeft op de manier hoe men zaken verwoordt en ook wat men benoemt en vooral niet benoemt of behandelt.

Daarom dat er eigenlijk een soort beroepsethiek moet komen die een stuk strenger is dan nu het geval is, en artikels in feite een review process moeten ondergaan vind ik persoonlijk.
Ik zou het ook niet slecht vinden moest er een soort van controleorgaan zijn die de media controleert, want nu is er veel te veel drang naar sensatie en clicks, veel te veel fake news en te weinig nadruk op de feiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan