Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Niemand van de ministers die de maatregelen wil uitleggen voor de camera, net op VTM.
Jambon zelfs niet gehoord.

Wat een tekenend beeld voor deze klucht.
Ik vind het eigenlijk vreemd hoe het sowieso mogelijk is dat politiekers zoiets weigeren? Dat zou in mijn ogen een van de basisbeginselen moeten zijn van politiek voeren, dat politiekers verplicht zijn om hun beslissingen te motiveren en uit te leggen.

Dat je als politieker niet in elk dossier alles kan naar buiten brengen kan ik gerust snappen. Maar om in deze botweg te weigeren een uitleg te geven, zou gewoon niet mogelijk mogen zijn.

Om dan binnen dit en 2 jaar weer te verkondigen “dat men de politiek niet meer vertrouwt en dit wil aanpakken”.

Toch iets wat men onder mat veegt, de grotere kans op myocarditis na vaccinatie.
Zulke gevallen halen ook het nieuws niet of worden dan afgedaan als: “ had ook voorgevallen zonder vaccinatie”. Punt. Einde discussie.

Het niet open zijn over alle pro’s en contra’s doet het vaccin geen goed..
En laat ons eerlijk zijn, dat is ook de reden dat men zo weigerachtig is (ook hier op BG) wat betreft kindervaccinatie.
Dat is ook niet helemaal waar. Het is bekend dat het na vaccinatie kan voorvallen in zeer zeldzame gevallen. Echter is de kans groter dat het voorkomt na een infectie. Wat ook het hele punt is. Mensen willen het vaccin niet omdat ze bijwerking x kunnen krijgen, maar dat de kans vele malen groter is om x te krijgen na een infectie, is precies minder erg.

Dat is ook niet helemaal waar. Het is bekend dat het na vaccinatie kan voorvallen in zeer zeldzame gevallen. Echter is de kans groter dat het voorkomt na een infectie. Wat ook het hele punt is. Mensen willen het vaccin niet omdat ze bijwerking x kunnen krijgen, maar dat de kans vele malen groter is om x te krijgen na een infectie, is precies minder erg.
Maar vergis ik mij nu of geeft die recente studie nu aan dat de kans groter is na vaccinatie dan na infectie, voor een specifieke leeftijd?

Ik heb om het overzichtelijk te houden je post even ingekort. Maar ik zou toch ook wel durven stellen dat mensen (en al zeker in onze Westerse democratieën) veel meer schrik hebben van de dood dan de bevolking van honderd jaar geleden. Honderd jaar geleden vertrokken jonge gasten naar het front in de wetenschap dat de kans groot was dat ze tussen zes planken, verminkt, of helemaal niet terug kwamen. Mensen waren gewoon geharder.
Ik zou ook durven stellen dat de meest "zekere" uitspraken over hoe mensen in het verleden waren of dachten, steevast komen van mensen die ofwel niets van het verleden kennen, ofwel een politieke agenda hebben. Of beiden.

Heb als kind een aanval gehad van accuut reuma (na streptokokken), dat betekent dat ik voor elke tandartsingreep antibiotica moet nemen (kans dat ik anders iets zou krijgen op hartkleppen indien nieuwe infectie).
Pas op, ik ben volledig fit maar geen risico.
(Ik ben geen risico-patiënt bv), maar ik ga mezelf echt niet blootstellen aan myocarditis. Sorry.

En nu lees ik dit? Sorry, ik ga twee keer nadenken en ik voel me eerlijk gezegd een beetje (veel) belogen.

Hartklachten
Acuut reuma kan leiden tot hartklachten. Snelle hartslag tijdens rust of slaap, hoesten, pijn op de borst en snelle ademhaling kunnen daarvoor aanwijzingen zijn.
Ongeveer de helft van de mensen met acuut reuma krijgt bij de eerste aanval hartafwijkingen, zoals:
• een ontsteking van de hartspier (myocarditis)
• een ontsteking van het hartzakje (pericarditis)
• een ontsteking van de hartklep (bacteriële endocarditis)
Bij herhaalde aanvallen kan dit leiden tot een blijvende hartklepafwijkingen.

Heb als kind een aanval gehad van accuut reuma (na streptokokken), dat betekent dat ik voor elke tandartsingreep antibiotica moet nemen (kans dat ik anders iets zou krijgen op hartkleppen indien nieuwe infectie).
Pas op, ik ben volledig fit maar geen risico.
(Ik ben geen risico-patiënt bv), maar ik ga mezelf echt niet blootstellen aan myocarditis. Sorry.

En nu lees ik dit? Sorry, ik ga twee keer nadenken en ik voel me eerlijk gezegd een beetje (veel) belogen.

Hartklachten
Acuut reuma kan leiden tot hartklachten. Snelle hartslag tijdens rust of slaap, hoesten, pijn op de borst en snelle ademhaling kunnen daarvoor aanwijzingen zijn.
Ongeveer de helft van de mensen met acuut reuma krijgt bij de eerste aanval hartafwijkingen, zoals:
• een ontsteking van de hartspier (myocarditis)
• een ontsteking van het hartzakje (pericarditis)
• een ontsteking van de hartklep (bacteriële endocarditis)
Bij herhaalde aanvallen kan dit leiden tot een blijvende hartklepafwijkingen.
Ik ben niet mee, wat heeft dit nu precies met het vaccin te maken of met belogen te zijn? Wat klote voor u dat ge dat gehad hebt, dat terzijde.

Maar vergis ik mij nu of geeft die recente studie nu aan dat de kans groter is na vaccinatie dan na infectie, voor een specifieke leeftijd?
Ik had de link idd niet gezien. Heb niet alles in detail gelezen, maar lijkt een klein verhoogd risico idd voor De -40ers. Alleen vervalt dat natuurlijk aan die waslijst wat ge kunt overhouden na een infectie natuurlijk. Maar ik was fout.

Ik zou ook durven stellen dat de meest "zekere" uitspraken over hoe mensen in het verleden waren of dachten, steevast komen van mensen die ofwel niets van het verleden kennen, ofwel een politieke agenda hebben. Of beiden.
Ik ben gezegend met een oude moeder en de verhalen die je soms hoort zijn best wel schrijnend.
Geboren aan de start van WOII
Leef maar eens op brood gemaakt van krijt. Je eerste appelsien als je 11 jaar bent, Gutt die al het geld om redenen die ze zelf niet snapten van de mensen afgenomen heeft.
Mijn vader (reeds overleden) was wat ouder en die mocht op zijn 14 jaar de velden snachts gaan bewaken met een geweer tegen hongerige mensen die snachts de aardappelen uit de velden kwamen stelen.

Eerlijk... Kust maar mooi uw beide pollekes dat je in zo een mooie tijd mag leven. ;)

Ik ben gezegend met een oude moeder en de verhalen die je soms hoort zijn best wel schrijnend.
Leef maar eens op brood gemaakt van krijt. Je eerste appelsien als je 11 jaar bent, Gutt die al het geld om redenen die ze zelf niet snapten van de mensen afgenomen heeft.
Mijn vader (reeds overleden) was wat ouder en die mocht op zijn 14 jaar de velden snachts gaan bewaken met een geweer tegen hongerige mensen die snachts de aardappelen uit de velden kwamen stelen.

Eerlijk... Kust maar mooi uw beide pollekes dat je in zo een mooie tijd mag leven. ;)
Onlangs in Zoutleeuw geweest.

Een bordje over een massagrafje met soldaten uit WO1.

Verderop, een bord, een moeder die haar kleine uit een trein had geduwd richting Auschwitz.
Van de moeder werd niets meer vernomen.

We zeiden nog, en nu klagen ze:
-met volle frigo's
-een hoop films
-nog dingen genoeg te doen

Onlangs in Zoutleeuw geweest.

Een bordje over een massagrafje met soldaten uit WO1.

Verderop, een bord, een moeder die haar kleine uit een trein had geduwd richting Auschwitz.
Van de moeder werd niets meer vernomen.

We zeiden nog, en nu klagen ze:
-met volle frigo's
-een hoop films
-nog dingen genoeg te doen

Bwa ja, ik heb persoonlijk ook weinig reden tot klagen.
Maar (en nu gaan we vrij hard off-topic) 1 op de 10 mensen in Vlaanderen leeft onder de armoedegrens. (officiële cijfers)
Ik las onlangs ergens ook (maar vind het niet meer terug) dat ongeveer 30% nu tegen de armoedegrens aan zit (maar nog net erboven dus).
Ik kan er persoonlijk nog aan toe voegen dat ik een bevraging van het CLB gezien heb waarin stond dat 17% van de leerlingen thuis geen internet en/of computer heeft (ik vind dit anno 2021 eigenlijk zo waanzinnig dat ik het bijna niet geloof, maar ok, ik geef het maar mee).

Dus ja, die volle frigo, een hoop films (toegang tot internet dus) etc., dat klopt ook bijlange niet voor iedereen.

Ik ben niet mee, wat heeft dit nu precies met het vaccin te maken of met belogen te zijn? Wat klote voor u dat ge dat gehad hebt, dat terzijde.

Ik had de link idd niet gezien. Heb niet alles in detail gelezen, maar lijkt een klein verhoogd risico idd voor De -40ers. Alleen vervalt dat natuurlijk aan die waslijst wat ge kunt overhouden na een infectie natuurlijk. Maar ik was fout.
Ja ik twijfel geen minuut hoor, om mijn prik te halen. Maar dacht dat dit zowat de eerste keer was dat er een symptoom vaker bij vaccin dan bij infectie kon optreden.
Niet dat ik tot hiervoor ooit daarvan gehoord had of zo.

Ja ik twijfel geen minuut hoor, om mijn prik te halen. Maar dacht dat dit zowat de eerste keer was dat er een symptoom vaker bij vaccin dan bij infectie kon optreden.
Klopt, en ik vind er nog steeds niet veel over, maar nature is natuurlijk wel een betrouwbare bron. Dus zal het wel ergens kloppen. Tenzij iemand dat kan weerleggen met andere bronnen?

Vraag om bron voor laatste stelling in deze post werd genegeerd.
Dat van myocarditis is toch al sinds de lente gekend?
Toen was daar al bericht over en zeker in de zomer zag men ongewoon veel vooral jongere mannen (hoe jonger hoe meer ongewone gevallen er waren in vergelijking met normale trends) met myocarditis na hun vaccinaties.
Op een bepaald moment raadde men op sommige plekken zelfs aan ontstekingsremmers te gebruiken na vaccinatie voor die doelgroep.

Nadien is de aandacht hiervoor verdwenen. Wellicht bewust om geen twijfels te zaaien omtrent de vaccinatie. Want uiteindelijk zijn alle gevaren van covid groter dan het myocarditis risico van de mrna vaccins. Dat verandert wel met meer vaccinaties, aangezien het risico met elke vaccinatie lijkt te stijgen, terwijl een gezond iemand in principe voldoende beroep kan doen op t-cel immuniteit zelfs als ze antistoffen niet op hoog peil houden.

Als ge op het forum zoekt op myocarditis dan vindt ge ook ditzelfde nieuws terug al een half jaar geleden.

Deze covid vaccins zouden in normale tijden ook nooit door phase 1 geraakt zijn omwille van safety profiel.
Het is enkel omwille van de uitzonderlijke omstandigheden dat men wat lakser is geweest. Terecht, want het gevaar van covid was ook veel groter. Dat verandert het safety/risk profiel natuurlijk.

Deze covid vaccins zouden in normale tijden ook nooit door phase 1 geraakt zijn omwille van safety profiel.
Het is enkel omwille van de uitzonderlijke omstandigheden dat men wat lakser is geweest. Terecht, want het gevaar van covid was ook veel groter. Dat verandert het safety/risk profiel natuurlijk.
Heb je daar toevallig een bron voor?

Vroeger staken we homos in de bak en verketterden we ze uit het dorp. Ze konden geen werk vinden want niemand wou vieze vuile homos aannemen. Nu wordt er slechts af en toe eentje in elkaar geslagen.
Die mensen moeten echt eens stoppen met klagen he. Hun pollekes kussen dat het slechts enkelingen zijn.

O wait, ineens zijn onze standaarden anders en maar goed ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan