Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat 1G ballontje dat Lachaert nu oplaat, probeer ik met de beste wil van de wereld te begrijpen, zeker in de ogen van een liberaal, maar het lukt me niet. Gwendy Rutten was daar in de zomer ook al een vurig voorstander van, onder de vorm van verplichte vaccinatie. En ook toen begreep ik haar standpunt niet.
Ik begrijp niet dat het uit de mond van een donkerblauwe liberaal komt (want dat is Lachaert toch echt wel) en ik begrijp gewoon tout court de 1G-ballon niet. Zeker niet op deze moment en zeker niet in dit land waar je al zo'n hoge vaccinatiegraad hebt.

Dat 1G ballontje dat Lachaert nu oplaat, probeer ik met de beste wil van de wereld te begrijpen, zeker in de ogen van een liberaal, maar het lukt me niet. Gwendy Rutten was daar in de zomer ook al een vurig voorstander van, onder de vorm van verplichte vaccinatie. En ook toen begreep ik haar standpunt niet.
Ik begrijp niet dat het uit de mond van een donkerblauwe liberaal komt (want dat is Lachaert toch echt wel) en ik begrijp gewoon tout court de 1G-ballon niet. Zeker niet op deze moment en zeker niet in dit land waar je al zo'n hoge vaccinatiegraad hebt.

1G is de enigste praktische manier om mensen te dwingen zich te laten vaccineren. Je moet je niet te veel vragen stellen bij hoe dat allemaal binnen de ideologie van een politieke partij valt. Ideologieën zijn al decennia niets meer dan wat bladvulling in het partijprogramma.

1G is de enigste praktische manier om mensen te dwingen zich te laten vaccineren. Je moet je niet te veel vragen stellen bij hoe dat allemaal binnen de ideologie van een politieke partij valt. Ideologieën zijn al decennia niets meer dan wat bladvulling in het partijprogramma.
Maar zelfs buiten de ideologie begrijp ik die fixatie op verplichte vaccinatie niet met zulke cijfers in Vlaanderen (België).

Waarom probeer je als rationeel mens de huidige politiek te snappen. Ik herhaal het voor de zoveelste keer. Die gasten doen maar wat....

Of denk je dat een rationale denkende politieker random dingen sluit (vb bowlingbanen wel en kerstmarkten niet) of ballonetjes oplaat over pensioen op 62 in tijden van 20mrd tekort (zie cdv)...

Maar zelfs buiten de ideologie begrijp ik die fixatie op verplichte vaccinatie niet met zulke cijfers in Vlaanderen (België).

Ja ik begrijp het wel, omdat de niet-gevaccineerden de zorg het meeste belasten.

edit: hier (bron vrt)
Screenshot-2021-12-27-at-15-16-48.png

Maar dit kan naar mijn mening momenteel enkel voor degenen die echt nog maar 0 inentingen hebben gehad.
Het probleem dat ik hier de voorbije dagen heb proberen uitleggen, is dat er geen barrières meer zijn in hoe ver men daar mee kan gaan (boostershots, geldigheidsduur van vaccinatiepaspoort dat gewijzigd wordt, waar precies dat paspoort voor ingezet wordt... Lachaert zegt "aan de maatschappij deelnemen" maar wat betekent dat dan precies in detail... nu én in de nabije toekomst)

Laatst bewerkt:
Je kan dat gewoon echt niet loskoppelen van de politiek en zeggen "ja maar je moet de wetenschap volgen"...
Ik ga ervanuit dat dit over mijn comment gaat? Dat ging over het al dan niet nemen van een vaccin. Dat kun je zeker loskoppelen. Ik zie niet in waarom niet.

1G is een verdoken verplichting ,nog iets strenger dan dat nu het geval al is .

Ale je kan nog altijd voor een 1G+ plus gaan ook.

Nu , een Lachaert kan absoluut niet weten hoe de ziekenhuisbelasting gaat worden met omicron op dit moment . Als een omicron niet meer is dan een verkoudheid , en ook zonder verdere vaccinaties de ziekenhuiszorg niet overbelast , dan is een verplichting niet langer nodig en is dat het pad dat we moeten volgen .

Maar op dit moment kunnen noch wij noch politici dit weten . Zelfs wetenschappers zijn er nog niet uit .

Antwerps amusementspark opent bowlingbanen en karting tegen coronamaatregelen in: “Opnieuw sluiten zou doodsteek zijn”

Elke cinema, theater, etc zou dat voorbeeld moeten volgen.
Anders gaan deze knoeiregering(en) het nooit snappen dat ze eindelijk eens deftige maatregelen moeten nemen (of gewoon geen) ipv symbolische sluitingen die niks uithalen. De bowling moet toe want daar zitten zogezegd de besmettingen, maar de cafés ho maar daar gebeurt geen enkele besmetting. Sterke Jan (Jambon)? Slappe Jan ja.

En de politie zou beter ook weigeren om te controleren of de sluitingen/maatregelen wel nageleefd worden.
Zo krijgen die hun stakingen tenminste nut ipv enkel maar de gewone mensen/reizigers lastig te vallen.

Ik ga ervanuit dat dit over mijn comment gaat? Dat ging over het al dan niet nemen van een vaccin. Dat kun je zeker loskoppelen. Ik zie niet in waarom niet.
Niet noodzakelijk over jouw comment hoor, gewoon de teneur van de laatste posts gisteren (p.28).

Maar 'de wetenschap' zegt helemaal niet wat je het best doet, trouwens. (daar ligt overigens een cruciaal verschil met religie)
Een hoop wetenschappers doet onderzoek, en uit bepaalde resultaten ontstaat dan organisch een soort consensus over hoe de vork in de steel zit (wat overigens een van nature zeer traag proces is).
Het zijn nu de geselecteerde groep wetenschappers die advies geven aan de politici, die op hun beurt zeggen: laat je vaccineren. In een noodsituatie, trouwens. Politici moeten constant beslissingen nemen met gebrekkige informatie (=onlangs gelezen in een interview met Peter Piot in De Standaard).

Hoe selecteer jij anders naar welke wetenschappers je luistert? Omdat ze in een politieke adviesraad zetelen? Remember 'dramaqueen' Wathelet?
Ander voorbeeld: de klimaatverandering. Luister jij nu ook al naar de wetenschap? Geen vlees meer, weg auto, geen vliegreizen etc.?
Waarom gaat dat allemaal zo traag? Politiek.

Voordat ik hier (weer) wordt weggezet als iemand die anti-vaccinatie is: daar gaat de discussie niet over. Ik vind het alleen heel belangrijk dat we niet volledig doorslaan en té snel beslissingen nemen, zogezegd gebaseerd op 'de wetenschap', terwijl die 'wetenschap' eigenlijk nog volop bezig is met het zoeken naar een consensus. Toegepast op vaccinatie heb ik het dan bv. over meerdere boostershots:
- zie Israël https://www.nytimes.com/2021/12/23/world/middleeast/israel-vaccine-4th-dose.html
- zie ex-FDA topmensen, die ook van mening waren dat we ons o.a. op te weinig data aan het baseren zijn voor boostershots

Dit alles om te zeggen: neen, je kan dit niet zo maar loskoppelen van politiek. Alles is (helaas) politiek.

EDIT:
Nog een voorbeeld is een zeer recente paper waarin men ziet dat de kans op myocarditis na 2 vaccinaties HOGER is dan na infectie met corona bij mensen onder de 40. Akkoord, er zijn andere redenen waarom je liever niet besmet raakt met corona, en je dus laat vaccineren, maar het punt is dat we deze informatie nog niet hadden toen we massaal begonnen vaccineren. Dat soort wetenschappelijke studie neemt tijd in beslag.
Dus laat me aub vrij om oprecht de vraag te stellen: hoe zit het na 3 vaccinaties? En 4? Mogen we dat onderzoek afwachten, of volgen we (verplicht) de politieke beslissing om dat risico te nemen?
Paper: https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0.pdf

Laatst bewerkt:
1g als zijnde in de twee oorspronkelijke vaccins of als zijnde in de 6 maandelijkse update van uw 1G status?

Antwerps amusementspark opent bowlingbanen en karting tegen coronamaatregelen in: “Opnieuw sluiten zou doodsteek zijn”

Elke cinema, theater, etc zou dat voorbeeld moeten volgen.
Anders gaan deze knoeiregering(en) het nooit snappen dat ze eindelijk eens deftige maatregelen moeten nemen (of gewoon geen) ipv symbolische sluitingen die niks uithalen. De bowling moet toe want daar zitten zogezegd de besmettingen, maar de cafés ho maar daar gebeurt geen enkele besmetting. Sterke Jan (Jambon)? Slappe Jan ja.

En de politie zou beter ook weigeren om te controleren of de sluitingen/maatregelen wel nageleefd worden.
Zo krijgen die hun stakingen tenminste nut ipv enkel maar de gewone mensen/reizigers lastig te vallen.
Je mag de regering knoeiers vinden zoveel je wilt, maar we zitten ermee tot de volgende verkiezing. Ook al ben je niet akkoord met de wetten die ze uitvaardigen, de politie moet wel de naleving controleren.

Wat is de volgende stap als de politie naar eigen goeddunken bepaalde wetten niet laat naleven en andere niet?

Met hun 1G pasje mogen de liberalen nu gewoon de partij opdoeken. Locke en Hobbes zouden deze bende met pek en veren verbannen naar een autocratisch regime.

Met deze liberalen heb je geen sossen meer nodig.

Je mag de regering knoeiers vinden zoveel je wilt, maar we zitten ermee tot de volgende verkiezing. Ook al ben je niet akkoord met de wetten die ze uitvaardigen, de politie moet wel de naleving controleren.

Wat is de volgende stap als de politie naar eigen goeddunken bepaalde wetten niet laat naleven en andere niet?

Doen ze anders vandaag al gewoon.

In Brussel hebben de bioscopen Cinema Galeries, Kinograph, Cinema Palace en Vendôme beslist om de maatregelen die het Overlegcomité heeft opgelegd te negeren. ‘Wij hebben geen tijd om de bioscopen te controleren’, zegt woordvoerster van politie Brussel Hoofdstad Elsene Ilse Van de keere. ‘We moeten ook al de betoging van de cultuursector in goede banen leiden’, voegt ze nog toe.

Niet noodzakelijk over jouw comment hoor, gewoon de teneur van de laatste posts gisteren (p.28).

Maar 'de wetenschap' zegt helemaal niet wat je het best doet, trouwens. (daar ligt overigens een cruciaal verschil met religie)
Een hoop wetenschappers doet onderzoek, en uit bepaalde resultaten ontstaat dan organisch een soort consensus over hoe de vork in de steel zit (wat overigens een van nature zeer traag proces is).
Het zijn nu de geselecteerde groep wetenschappers die advies geven aan de politici, die op hun beurt zeggen: laat je vaccineren. In een noodsituatie, trouwens. Politici moeten constant beslissingen nemen met gebrekkige informatie (=onlangs gelezen in een interview met Peter Piot in De Standaard).

Hoe selecteer jij anders naar welke wetenschappers je luistert? Omdat ze in een politieke adviesraad zetelen? Remember 'dramaqueen' Wathelet?
Ander voorbeeld: de klimaatverandering. Luister jij nu ook al naar de wetenschap? Geen vlees meer, weg auto, geen vliegreizen etc.?

Voordat ik hier (weer) wordt weggezet als iemand die anti-vaccinatie is: daar gaat de discussie niet over. Ik vind het alleen heel belangrijk dat we niet volledig doorslaan en té snel beslissingen nemen, zogezegd gebaseerd op 'de wetenschap', terwijl die 'wetenschap' eigenlijk nog volop bezig is met het zoeken naar een consensus. Toegepast op vaccinatie heb ik het dan bv. over meerdere boostershots:
- zie Israël https://www.nytimes.com/2021/12/23/world/middleeast/israel-vaccine-4th-dose.html
- zie ex-FDA topmensen, die ook van mening waren dat we ons o.a. op te weinig data aan het baseren zijn voor boostershots

Dit alles om te zeggen: neen, je kan dit niet zo maar loskoppelen van politiek. Alles is (helaas) politiek.

EDIT:
Nog een voorbeeld is een zeer recente paper waarin men ziet dat de kans op myocarditis na 2 vaccinaties HOGER is dan na infectie met corona bij mensen onder de 40. Akkoord, er zijn andere redenen waarom je liever niet besmet raakt met corona, en je dus laat vaccineren, maar het punt is dat we deze informatie nog niet hadden toen we massaal begonnen vaccineren. Dat soort wetenschappelijke studie neemt tijd in beslag.
Dus laat me aub vrij om oprecht de vraag te stellen: hoe zit het na 3 vaccinaties? En 4? Mogen we dat onderzoek afwachten, of volgen we (verplicht) de politieke beslissing om dat risico te nemen?
Bekijk de recente data uit de UK eens ivm omicron. Een natuurlijke besmetting geeft amper immuniteit tegen omicron, en de kans om in 't hospitaal te belanden blijft ook nadien veel groter dan na vaccinatie.

Doen ze anders vandaag al gewoon.

Vandaag kwamen er toch al andere berichten, ze gaan wel optreden. Eerst sensibiliseren en later verbaliseren. Tegen eind deze week zijn alle cinema´s ofwel dicht ofwel legaal open. Een tussenstap zie ik niet.

Bekijk de recente data uit de UK eens ivm omicron. Een natuurlijke besmetting geeft amper immuniteit tegen omicron, en de kans om in 't hospitaal te belanden blijft ook nadien veel groter dan na vaccinatie.
Oei, voor de duidelijkheid: ik betwist niet dat we zien dat een 3e prik terug (eventjes) extra bescherming geeft tegen omikron he. Anders krijg ik Janus subiet op mijn dak :p Of dat omikron voorgaande immuniteit omzeilt enz.

Maar ik begrijp niet goed wat dat met mijn bericht te maken heeft. Ik uit gewoon mijn bezorgdheid over de manier waarop en de snelheid waarmee men beslissingen aan het nemen is.

Niemand van de ministers die de maatregelen wil uitleggen voor de camera, net op VTM.
Jambon zelfs niet gehoord.

Wat een tekenend beeld voor deze klucht.

Niemand van de ministers die de maatregelen wil uitleggen voor de camera, net op VTM.
Jambon zelfs niet gehoord.

Wat een tekenend beeld voor deze klucht.
tutut, VDB is wel voor de camera verschenen om uit te leggen "dat als je het zelf wil proberen je altijd welkom bent om dat te doen". Kleuterantwoord nummer 1 dus.

Ik heb heel erg lang begrip gehad voor de regering en snap dat het altijd makkelijker roepen is langs de zijkant, zeker in deze situatie. Maar als er niemand het wil komen uitleggen dan is het echt ver gekomen.

EDIT:

Toch iets wat men onder mat veegt, de grotere kans op myocarditis na vaccinatie.
Zulke gevallen halen ook het nieuws niet of worden dan afgedaan als: “ had ook voorgevallen zonder vaccinatie”. Punt. Einde discussie.

Het niet open zijn over alle pro’s en contra’s doet het vaccin geen goed..
En laat ons eerlijk zijn, dat is ook de reden dat men zo weigerachtig is (ook hier op BG) wat betreft kindervaccinatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan