Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De huidige virusvarianten hebben een R (reproductie) van 2 tot 4 (delta) en 3 tot 9 (Omikron), afhankelijk van de bron.(even terzijde: oprecht bedankt om beschaafd te discussiëren)
Ik bekijk het eerder grijs, in de zin van dat vaccinatie de virusoverdracht wel een beetje vermindert, maar blijkbaar niet bijster veel. Op basis van wat we de voorbije maanden hebben gezien. Niet genoeg om grote besmettingsgolven tegen te houden.
Ik ben ook niet blij met deze regering en hun beslissingen, maar dat verandert toch niets aan het feit dat corona er is? Ik stel mij ook vragen bij enkele maatregelen, maar Ik stel mij vooral de vraag waarom sommige mensen dan de conclusie trekken dat ze geen vaccin meer willen?Nee, onze politiek ("representatieve democratie") is enkel bezig met kiesvee te paaien. Regulatory capture, weet je wel.
De cultuursector sluiten is gewoon crimineel. Ik voel mij op weinig plaatsen veiliger dan in de cinema met een mondmasker en een stoel tussen.
Als ze effectieve maatregelen hadden willen nemen, hadden ze iets gedaan aan de horeca.
Maar kom, ik ben blij dat de cafés nog tot relatief laat open blijven.
Zeker niet te onderschatten. Zo heb ik ook een aantal vrienden en dat zijn allemaal gezonde mensen tussen de 30 en 40.Iedereen vergeet hier ook steeds long Covid. Er zijn genoeg mensen, zelfs jonge, die na maanden nog last hebben van geur/smaak/vermoeidheid/oorsuizen/brain fog/...
Volgens een studie in The Lancet heeft 1/200 mensen die besmet worden met COVID-19 last van cognitieve achteruitgang, die zich heel vaak vergelijkbaar is met jong-dementie. En dat resultaat komt uit een statistische analyse van 236 000 gevallen, waaronder ook mensen met een asymptomatische besmetting.Iedereen vergeet hier ook steeds long Covid. Er zijn genoeg mensen, zelfs jonge, die na maanden nog last hebben van geur/smaak/vermoeidheid/oorsuizen/brain fog/...
Brengt goed op dan, als ze open zijn.Dat scheelt een miljoentje extra in hun pocket (no kidding).
De huidige virusvarianten hebben een R (reproductie) van 2 tot 4 (delta) en 3 tot 9 (Omikron), afhankelijk van de bron.
Dat wil zeggen dat je dus de circulatie met 50% tot 89% moet reduceren vooraleer je die virus in toom kan houden (los van dalen).
DIt kan door:
- maatregelen die rechtstreeks of onrechtstreeks de beweging van het virus tegenhouden (van mondmaskers tot volledige lockdown)
- natuurlijke immuniteit
- vaccinatie
- sterfte
Hoe je het ook draait of keert, is het altijd een van die maatregelen die het zal moeten doen. Dat laatste wil je niet, dus blijven er nog 3 over. Natuurlijke immuniteit heeft een effect, maar is beperkt. Dus heb je nog de vaccinatie en de maatregelen.
Die 2 zorgen samen voor de overgrote deel van het effect, maar die moeten dus de verspreiding met ergens iets van een 50-80% reduceren.
Wees maar zeker dat vaccinatie er véél toe bijdraagt, want de maatregelen zijn nu een stuk minder streng dan wat ze waren in april 2020 (alhoewel ik het ook mee eens ben dat ze niet altijd logisch zijn).
Politie heeft dan ook een beperkt aantal mensen ter beschikking en hier en daar wat horecazaken die de kantjes ervan aflopen had je ook in pre-coronatijden. Dat is geen burgerlijke gehoorzaamheid, maar typische Belgische foefelare. Het is wat anders als bioscopen eigenhandig de deuren terug openzwaaien en scholen de mondmaskerplicht van +6-jarigen massaal naast zich neer zouden leggen.
Ik snap niet direct wat je bedoelt?Akkoord, behalve de laatste zin. (zelfde als wat @Bugsy hierboven gepost heeft)
Ik kan ze hier in detail vergelijke, maar ik denk dat daar nu niemand iets aan heeft.JorisBlack zei:Kan je 'de maatregelen' gebruiken als basis om een vergelijking te maken tussen de situatie nu en die in april 2020?
Nee, niet voor hetzelfde geld, want onze situatie is beter (omwille van capaciteit ziekenhuizen). Er moet dus wel nog wat gebeuren vooraleer we een lockdown hebben én zelfs dan is die nog een stuk minder zwaar in Nederland dan op topmoment.JorisBlack zei:Want voor hetzelfde geld zaten we nu effectief terug in een lockdown he (en het kan nog komen trouwens). Zie bv. Nederland.
Jij bent toch gewoon een trol hoop ikEerlijk gezegd ben ik die propaganda praat van de vaccins beu. De politiek in België is zo hard op de vaccinaties gesprongen dat er ook geen weg terug is. Ik begrijp gewoon niet dat men niet open staat voor debat met verschillende experts die al aangegeven hebben het anders aan te pakken. Op zijn minst kan men toch luisteren, in plaats van die mensen de grond in te boren of zelfs te ontslaan.
Toen er 20 000 doden waren in België, was 80 procent daarvan ouder dan 75 jaar, de helft daarvan zelfs ouder dan 85 jaar.
Dat wil niet zeggen dat je onder de 60 jaar niet kan sterven, maar als je op schaal gaat kijken met het aantal besmettingen, dan merkt je in verhouding dat het percentage zeer laag ligt. Als je 1300 doden hebt onder de 60 jaar, maar je zit met meer dan 1,3 miljoen besmettingen in die leeftijd categorie, dan praten we over 0,1 procent die sterven aan covid onder de 60 jaar. Uiteraard zijn er mensen die onderliggende problemen hebben (waarvan ze het zelfs niet weten) waarbij vaccinaties zeker aan te raden zijn. Ook met oudere mensen, absoluut. Maar aub, stopt met dieje coronapas. Stop met die zever over verplichten. Gaat men verplichten om 3 spuiten per jaar te nemen? Met een continu muterent virus? Men is continu het vaccin aan het aanpassen, maar het virus is hen continu voor. Net zoals de griep continu muteert. Maar daar is de keuze vrij om de spuit te zetten ja of nee.![]()
België overschrijdt trieste kaap van 20.000 doden door corona: wat vertellen de cijfers ons? | VRT NWS Nieuws
Het coronavirus blijft ongenadig toeslaan. In minder dan een jaar tijd heeft het nu al 20.038 doden geëist in ons land. Wie zijn al deze mensen? Zijn er verschillen tussen de eerste en de tweede golf? Zijn al deze mensen effectief aan covid gestorven? En presteert België nog steeds zo slecht...www.vrt.be
Hier in België gooiden ze alles open. Gevaccineerde mensen geven het door (wat niet kon volgens verschillende experts hier, daar is men snel op moeten terug komen), men zit met een explosie aan besmettingen en wat zeggen ze dan, kijk is aan, zoveel besmettingen, en het dodental daalt in verhouding! Het vaccin werkt!! En dat ga ik zeker niet ontkennen dat vaccin zijn nut niet heeft, want het vaccin vermindert de kans absoluut om op ic terecht te komen. Maar heeft men er dan ook bij stil gestaan dat de meerderheid die buiten kwam op dat moment onder de 60 a 70 jaar was? Zeker als we praten over evenementen en festivals. De meeste waren jonge gezonde mensen. Heeft men er al eens mee stil gestaan dat hun gezondheid, weerstand mss wel de grootste factor is waarom het dodental daalt volledig in verhouding met de besmettingsgraad?
Er is zoveel chaos en onduidelijk over die bepaalde cijfers. Ik begrijp dat niet. Nogmaals, ik begrijp 100 procent dat men mensen ouder dan 60 of mensen met onderliggende problemen of met een slechte weerstand... continu gaat vaccineren. Absoluut. Maar de rest begrijp ik al lang niet meer. Zeker als je weet dat het virus met de delta en zeker met omnikron volgens vele onderzoeken milder is (maar besmettelijker) dan in het begin.
Ik wil ook meer transparantie van de vaccin bedrijven. Als je weet dat Pfizer hun 300 pagina's van hun vaccin pas binnen 55 jaar wilden vrij geven (eerst zeiden ze pas binnen 75 jaar) dan komen er ook wel vraagtekens bij mij over de oprechtheid van hun cijfers. Gelukkig heeft een groep experten in Amerika dit voor de rechtbank getrokken en moesten ze het vrij geven. En zo'n dingen doet me direct aan dopesick denken. In die serie had men het ook over bv doorbraakpijn. Een woord verzonnen door wetenschappers en dokters. Echte experts. Pure BS was dat. De 'booster'prik doet me daar aan denken, maar dat wil niet zeggen dat booster verzonnen is, ik zeg maar dat ik eraan moeten denken als ik dat hoor.
En vooraleer iedereen me hier neer bliksemt, ik begrijp de ernst van Corona, het is een vies beestje sowieso! Maar ik schrijf gewoon mijn gevoel hier eerlijk neer. Ik zou op dit moment de ouderen, zwakken en degenen die het zelf kiezen vaccineren. En de coronapas zou ik teniet doen. Dat is mijn gevoel, hopelijk krijg ik hiervoor niet te veel shit naar mijne kop geslingerd. Dus laten we respectvol zijn aub...
(PS: hoe dat de media gewerk gaat tijdens Corona, dat vind ik ook niet normaal, ma bon, dat is persoonlijk zeker)

En is dat permanent? Wil je precies niet meemaken...Volgens een studie in The Lancet heeft 1/200 mensen die besmet worden met COVID-19 last van cognitieve achteruitgang, die zich heel vaak vergelijkbaar is met jong-dementie. En dat resultaat komt uit een statistische analyse van 236 000 gevallen, waaronder ook mensen met een asymptomatische besmetting.
edit : 236k niet 267k gevallen
Zoals aangehaald de corona pas die hier niet zou komen, de scholen die geen bron van besmetting kunnen zijn, de luchthavens die niet zomaar kunnen toe gaan, ... Dit werd allemaal gewoonweg weggelachen of gereport, warnings uitgegeven door gebrek aan bewijs. En dat is het probleem, net als uw posts zoals ge hebt aangehaald paar pagina's terug, uw buikgevoel dat bleek te kloppen (zover ik heb meegelezen) maar niet wordt geapprecieerd.Zeg eens welke dingen?
Naar mijn weten is er sinds een jaar geen enkele verrassing meer geweest.
Ik denk niet dat iemand dit gezegd of bedoeld heeft. Ik toch alleszins niet met mijn comment "3de pak ik nog, daarna twijfel ik". Ik ben overtuigd dat het vaccin helpt maar dit heb ik eerlijk gezegd gewoon gepakt om mijn ouders/familie te beschermen. Niet voor mijn eigen, enkel zodat ik ook overal binnen mag met die cst.. De vrijheid die beloofd is na 2 vaccins was van korte duur, dus voel ik mij een beetje "belogen" al kan ik wel inkomen dat dit ook niet voorzien was door de nieuwe varianten. Maar dit zal/kan hetzelfde zijn bij de boosterprik.Voor iedereen die aangeeft dat we nog nergens geraakt zijn zonder het vaccin
En dat probeer ik hierboven duidelijk te maken. Mijn gedachten zijn geen feit, maar ik vind dat op basis van ervaring de laatste 2 jaar dat er dingen kunnen aangehaald worden zonder daar cijfers/onderzoeken voor moeten voorgelegd worden. Ik bedoel dan niet "DE ZIEKENHUIZEN LIGGEN VOL DIKKE MENSEN!!" want dat kan weerlegd worden.En dat is weeral het opwerpen van een gedachte als feit. Hier is nog niets van geweten, hiervan heb ik alleszins nog geen onderzoek van passeren. Indien jij hier wel onderzoek van hebt, dan zou ik het graag hebben dat je dat hier deelt.
Dat is nog niet duidelijk. Men snapt ook nog niet goed waardoor dit veroorzaakt wordt. En wordt nu ook op grote schaal onderzoek gedaan.En is dat permanent? Wil je precies niet meemaken...
Ik snap niet direct wat je bedoelt?
Ik kan ze hier in detail vergelijke, maar ik denk dat daar nu niemand iets aan heeft.
Dit vat het mooi samen:
Nee, niet voor hetzelfde geld, want onze situatie is beter (omwille van capaciteit ziekenhuizen). Er moet dus wel nog wat gebeuren vooraleer we een lockdown hebben én zelfs dan is die nog een stuk minder zwaar in Nederland dan op topmoment.![]()
ZIe: https://ourworldindata.org/grapher/covid-stringency-index?tab=chart&country=BEL~NLD
Heb je de link naar die paper aub? (uit interesse)Dat is nog niet duidelijk. Men snapt ook nog niet goed waardoor dit veroorzaakt wordt. En wordt nu ook op grote schaal onderzoek gedaan.
Die cognitieve achteruitgang is wel niet altijd even ernstig... maar hij is er wel
Zoals aangehaald de corona pas die hier niet zou komen, de scholen die geen bron van besmetting kunnen zijn, de luchthavens die niet zomaar kunnen toe gaan, ... Dit werd allemaal gewoonweg weggelachen of gereport, warnings uitgegeven door gebrek aan bewijs. En dat is het probleem, net als uw posts zoals ge hebt aangehaald paar pagina's terug, uw buikgevoel dat bleek te kloppen (zover ik heb meegelezen) maar niet wordt geapprecieerd.

NatuurlijkHeb je de link naar die paper aub? (uit interesse)
Dat is nog niet duidelijk. Men snapt ook nog niet goed waardoor dit veroorzaakt wordt. En wordt nu ook op grote schaal onderzoek gedaan.
Die cognitieve achteruitgang is wel niet altijd even ernstig... maar hij is er wel