Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor code rood geldt een richtlijn van 500 patiënten op IZ en 150 nieuwe ziekenhuisopnames per dag.
Zijn er ook richtcijfers voor oranje en rood, of is oranje sowieso <500 en <150 per dag, en geel als ze beslissen dat het een endemie is ?
 
MvR bevestigd inderdaad dat dit alleen voor omicron is. Bij de volgende variant, moet het alweerop de schop. Veel werk voor niks dus.
Beetje een maat voor niets inderdaad, snap die focus op die barometer ook niet. Velen willen voorspelbaarheid en perspectief maar de realiteit is dat dit een hoogst onzekere situatie blijft die niet in een barometer te gieten valt. Omicron was nu een lucky roll of the dice (fingers crossed betreffende lange termijn effecten) maar dat kan binnen een paar weken/maanden alweer anders zijn.
 
Viel mij ook op dat dat weer precies een mouw passen was om de voetbal te pleasen.

Vind dat eigenlijk niet meer als normaal. Moest het voetbal ook nog altijd grotendeels 'toe' blijven, dan was het verschil met pre-barometer quasi niks. En zeker gezien de huidige situatie dat procentueel bijna niemand ernstig ziek wordt van omicron, kan je gewoon niet anders dan versoepelen. Als je met deze variant niet eindelijk alles terug open gooit, gaat het dan ooit nog wel gebeuren?

Met wat geluk zitten we snel in code oranje en zijn de clubs terug open tegen dat de lesvrije week begint. 🤞
 
Tussen de booster en de tweede prik max 150 dagen ?

Mijn tweede prik was in juli dus die booster als ik hem zou halen in februari is eigenlijk al te laat ? :thinking:
Hoe bedoel je? Je moet hem hebben voor 1 maart om nog een geldige cst te hebben want uw cst bij enkel de basisvaccinatie is maar beperkt geldig.
 
Als ik het goed begrijp zijn vanaf volgende week vrijdag ook weer supporters welkom in de sporthal voor niet-professionele sportwedstrijden?
 
Viel mij ook op dat dat weer precies een mouw passen was om de voetbal te pleasen.
Dit snap ik niet. Bij deze regels is de voetbal toch net gekloot? Binnen mag het aan 100% doorgaan als het goed verlucht is, maar in een voetbalstadion waar de verluchting altijd nog beter is dan eender waar binnen maar aan 70%.

Terwijl de virologische rapporten trouwens altijd gezegd hebben dat de voetbalmatchen zelf veilig zijn maar vooral de stromen ervoor en erna een probleem: openbaar vervoer en op café gaan.
 
Welke kleur moeten we hebben om van de mondmaskerplicht af te zijn,is precies niet vermeld ?
Geel
Is infeite groen maar ze willen niet het verkeerde veiligheids gevoel naar buiten brengen …tja
(volgens hetgeen ik van den uitleg van de Croo toch begrepen heb in het nieuws )
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben gewoon naar de cijfers van Delta gekeken, daar zie je dat we onder die drempel zaten ergens half mei, begin juni en er weer boven ergens begin October. Ma goed die gaan niet op voor Omikron. Ik vrees eigenlijk een beetje dat we nog lang niet aan de nieuw patatten zitten.

En totaal onbegrijpelijk dat ineens ook de gewone opnames een factor worden nadat men het al 2 jaar enkel over IZ heeft. Voor die gewone opnames en met dit aantal besmettingen, hoeveel zitten er daarbij mét covid tov door covid.
 
En totaal onbegrijpelijk dat ineens ook de gewone opnames een factor worden nadat men het al 2 jaar enkel over IZ heeft. Voor die gewone opnames en met dit aantal besmettingen, hoeveel zitten er daarbij mét covid tov door covid.
Really? 🤦🏻

Opnames die meegedeeld worden zijn ALTIJD door covid. Totale ziekenhuisbezetting zijn alle mensen met en door covid.
En neen, ze hebben int verleden niet alleen naar ICU gekeken. Ook naar de ziekenhuisopnames omdat dat een heel goeie indicatie was waar het naartoe zou gaan met ICU. Momenteel is die indicatie minder duidelijk, maar blijft het wel zaak om de ziekenhuizen niet te overbelasten met covid zorg, uiteraard. Of beter gezegd: om de gewone ingrepen niet te moeten uitstellen door mensen die met of door covid afgescheiden bedden innemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan