Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Renegadexxripxx wat zijn de feiten? Dat we tot 800 icu gegaan zijn en geen oversterfte.

Ongeveer alle kinderen besmet ondertussen.
Tegen einde van het jaar iedereen geboosterd.

Als je wil dat er geen 500 ongevaccineerden op icu liggen, want dat waren de numbers. Vaccineer die. Als je ziek wordt omdat je niet gevaccineerd bent, wie zijn fout is het dan? We delen toch ook geen griepvaccins uit aan babies?

Ik ben het meer dan beu. Ik zit letterlijk al 21mnd thuis te werken. In September 5d op kantoor geweest en that's it. Voor de rest zijn mijn corona geboortes door mijn ouders misschien 5x gezien.
Het kerstfeest weer afgevoerd. De creche om de 5 voeten gesloten omdat er geniuses stokken in de neuzen van babies steken. Wie nog gelooft dat het overgrote deel van de kinderen niet besmet geweest is...

Zuid afrika gezien? Piek gepasseerd. Aantal doden zie je zelfs niet op grafieken. Ziekenhuizen bezetting helft van delta. Icu een 5e of zo...
Nee niet iedereen is geboosterd tegen eind van het jaar

Nee er lagen geen 500 ongevaccineerden op ICU

Je mag nog steeds 1d/week naar kantoor

In Zuid-Afrika is het zomer

Dan heb je ook pech. Mogen mensen nog twijfelen over keuze's die ze moeten maken over een ander hun leven of is dat ook al niet meer toegestaan?
Natuurlijk mag dat. Ik stel gewoon dat mensen zich precies veel sneller schuldig voelen voor iets waarvoor ze een bewuste keuze gemaakt hebben om "iets te doen", dan wanneer ze de een bewuste keuze maken om "niets te doen".

Natuurlijk mag dat. Ik stel gewoon dat mensen zich precies veel sneller schuldig voelen voor iets waarvoor ze een bewuste keuze gemaakt hebben om "iets te doen", dan wanneer ze de een bewuste keuze maken om "niets te doen".
Tjah, als het misloopt door die eigen keuze stelt men zichzelf natuurlijk verantwoordelijk. Imo is dat gewoon allemaal psychologisch.

Probleem is dat Omikron zo besmettelijk is, dat het als een lopend vuurtje gaat rondgaan en dat vroeg of laat de meerderheid van de mensen in quarantaine gaat zitten door ofwel positief te testen ofwel door een HRC gehad te hebben.
En dan liggen de bedrijven wél plat. Niet omdat Omikron voor een 'dodengolf' gaat zorgen, maar door de positieve testen / hoogrisicocontacten en bijhorende quarantaines van 5 - 10 dagen.

Bovendien wil het niet zeggen dat wanneer procentueel gezien er minder besmette mensen in het ziekenhuis belanden, dat de absolute cijfers daarom ook laag zullen blijven. Bij een té hoge besmettingsgraad zal het nog moeilijker worden om het virus weg te houden van risicopatiënten. Als die dan wel in grote aantallen in het ziekenhuis belanden dan wordt de druk alsnog te groot.

Om effe mijne glazen bol boven te halen (alle, heb het een tijdje terug al gezegd eigenlijk). Nu gaat iedereen voor de booster. Een spuit die zo goed als niks helpt tegen omnikrom.
(waarvan veel dokters al gezegd hebben dat het milde symptomen geeft, afrikaanse dokters zeggen zelfs dat enkel mensen sterven met zeer zwaar onderliggende problemen)
Maar de vaccin bedrijven zorgen wel dat iedereen die spuit zet (we praten hier over massa's geld). Tegen mei is men opnieuw spuiten aan het zetten. De omnikrom killer of super booster of weet ik veel welke naam het krijgt. Maar ik denk dat er zoveel mutaties gaan komen op die omnikrom variant zodat men tegen eind 2022 alweer met een nieuwe spuit gaat komen
Nu, als de toekomst er effectief zo uit ziet, ik respecteer iedereen die elke spuit gaat halen. Maar ik hoop dat men de mensen ook respecteert die niet alle spuiten gaan halen. Net zoals met de griepspuiten(al is dat 1 spuit per jaar)...

De arbeidsmarkt is gewoon ook overal oververhit. Hier is zelfs een bakkerij die met de Kerstdagen moet sluiten wegens personeelstekort, er is overal personeelstekort. En volgens mij heeft dit echt niet (alleen) met corona te maken.
Wanneer er meer dan 20% van de bestuurders getroffen zijn door covid, vermoed ik dat het wel alleen met covid te maken heeft?

Om effe mijne glazen bol boven te halen (alle, heb het een tijdje terug al gezegd eigenlijk). Nu gaat iedereen voor de booster. Een spuit die zo goed als niks helpt tegen omnikrom.
(waarvan veel dokters al gezegd hebben dat het milde symptomen geeft, afrikaanse dokters zeggen zelfs dat enkel mensen sterven met zeer zwaar onderliggende problemen)
Maar de vaccin bedrijven zorgen wel dat iedereen die spuit zet (we praten hier over massa's geld). Tegen mei is men opnieuw spuiten aan het zetten. De omnikrom killer of super booster of weet ik veel welke naam het krijgt. Maar ik denk dat er zoveel mutaties gaan komen op die omnikrom variant zodat men tegen eind 2022 alweer met een nieuwe spuit gaat komen
Nu, als de toekomst er effectief zo uit ziet, ik respecteer iedereen die elke spuit gaat halen. Maar ik hoop dat men de mensen ook respecteert die niet alle spuiten gaan halen. Net zoals met de griepspuiten(al is dat 1 spuit per jaar)...

Respect? Gij vuile anti-vaxxer! Het is allemaal uw schuld!

(tis om te lachen, ik ben het volledig eens met u)

Ondertussen in Brussel, officieel een kleine 4.000 personen op straat die nog steeds tegen de maatregelen zijn. Terwijl we het best wel goed/beter doen dan de ons omringende landen.
Excuseer, 50.000 personen, want ze tellen nu zelf. De via de media gedeelde cijfers vinden ze misleidend, uiteraard.

"Met de maatregelen die nu gehanteerd worden, creëert de politiek verdeeldheid, discriminatie en paranoia. We hebben een aantal ideeën en voorstellen maar dan moet de politiek wel naar ons luisteren. Zolang dat niet gebeurt, blijven we op straat komen.”

Ik ben zelfs niet meer benieuwd naar die ideeën en voorstellen. De prik(ken) erin, dat zou beter zijn!

https://www.hln.be/binnenland/derde...-organisatoren-houden-het-op-50-000~af98e93c/

Da's ne glazen bol van de Aldi, sorry dat ik het zo cru zeg. Er zijn hier al honderden artikels gepost die stellen dat de boosterprik helpt tegen ernstige symptomen. Niet in dezelfde graad als tegen de Wuhan-variant, maar wel nog steeds 75-80% effectief.

Waarom zou ik respect moeten hebben voor mensen die door hun idioot gedrag de gezondsheidszorg in gevaar brengen? Of denk je dat alle gevaccineerden gaan blijven accepteren dat er beperkende maatregels opgelegd worden omdat ICU vol ligt met wappies die zich niet laten vaccineren en dan aan de ventilator moeten.
Volgende ronde komt er wel verplichte vaccinatie. Of zoals in Duitsland, ook covidticket voor openbaar vervoer, gewone winkels,...

Die deksele big pharma toch met al hun varianten.

Voor ge begint met in de toekomst te kijken, hebt ge ook bronnen voor uw stellingen van het heden?

Trouwens, in Zuid-Afrika valt het inderdaad wel mee met omicron.

Maar ook op het forum hebben we een kort geheugen, want landen met elkaar vergelijken, dat gaat niet. Dat hebben we tijdens de 1e golf ook al geprobeerd :unsure:
Ook vergelijkingen met het verkeer, dat gaat niet.

Specifiek voor Zuid-Afrika:
Only 1.7% of identified Covid-19 cases were admitted to hospital in the second week of infections in the fourth wave, compared with 19% in the same week of the third delta-driven wave, South African Health Minister Joe Phaahla said at a press conference.
Topnieuws! MAAR:
Scientists have cautioned that other nations may have a different experience to South Africa as the country’s population is young compared with developed nations. Between 70% and 80% of citizens may also have had a prior Covid-19 infection, according to antibody surveys, meaning they could have some level of protection.
Oei... maar langs de andere kant:
The number of Covid-19 hospitalizations in this wave is also being inflated by the fact that milder patients are being admitted because there is room to accommodate them. Many are there for other complaints but are routinely tested, according to health officials.

“We have seen a decrease in a proportion of people who need to be on oxygen,” Jassat said at the press conference. “They are at very low levels.”

Dus jammer genoeg is het allemaal extreem moeilijk te voorspellen, totdat het zover is.

Dus jammer genoeg is het allemaal extreem moeilijk te voorspellen, totdat het zover is.
We moeten gewoon even voorzichtig zijn en kijken wat er in de UK gebeurt. Ik denk dat we over 2 weken wel statistisch relevante informatie zullen hebben, probleem is dat het dan hier ook al te laat is om nog te ageren.

Bijkomend element in Zuid-Afrika is dat er daar al massa's doden gevallen zijn in de vorige golven, dat zorgt mogelijk voor enige survivorship bias. Op basis van oversterfte is meer dan 0.4% van de Zuid-Afrikaanse bevolking vermoedelijk al gestorven aan COVID-19. Dat is bijna het dubbele dan bij ons, en dat in een bevolking die veel jonger is dan de onze.

Nu er in Nederland een lockdown aangekondigd is komt de hele meute hiernaar naartoe, nog meer want gisteren dagje Antwerpen gedaan en er waren meer Nederlanders dan Belgen, en voor we het goed en wel doorhebben gaat ook hier de hele kutzooi in lockdown.

En ja het kan dan wel zo zijn dat het boosteren hier beter verloopt dan Nederland (hoger %) maar dan komt er weer één of andere minister zeggen dat we minstens 75% van de hele bevolking een booster moeten hebben willen we omicron verslaan en dan begint de shit helemáál overnieuw.

Welkom 2022. 😩
Ben niet pessimistisch of negatief ingesteld maar ben er zó klaar mee.

Nu er in Nederland een lockdown aangekondigd is komt de hele meute hiernaar naartoe, nog meer want gisteren dagje Antwerpen gedaan en er waren meer Nederlanders dan Belgen, en voor we het goed en wel doorhebben gaat ook hier de hele kutzooi in lockdown.

En ja het kan dan wel zo zijn dat het boosteren hier beter verloopt dan Nederland (hoger %) maar dan komt er weer één of andere minister zeggen dat we minstens 75% van de hele bevolking een booster moeten hebben willen we omicron verslaan en dan begint de shit helemáál overnieuw.

Welkom 2022. 😩
Ben niet pessimistisch of negatief ingesteld maar ben er zó klaar mee.
Ik geloof best dat ze veel Nederlanders naar hier gaan komen, maar gisteren was er nog niks veranderd tegenover de vorige weken. Kan het niet zijn dat er rond deze periode sowieso veel Nederlanders naar Antwerpen komen?

Die deksele big pharma toch met al hun varianten.

Ik ben het vaak met u eens, maar ik vind deze reactie toch wel jammer eigenlijk. Zo betuttelend...

De vaccins helpen enorm, dus we mogen blij zijn dat de 'big pharma' (en bijhorende onderzoekers) zo goed werk geleverd hebben.
Maar we kunnen toch niet ontkennen dat er, ondanks de noodsituatie, nog altijd een economische factor meespeelt? Die bedrijven, dat zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen he. We mogen toch niet zo naïef worden?

Hoe zit het trouwens met de licensing van de vaccins? Voor zover ik weet nog steeds niet vrijgelaten door Moderna, Pfizer etc.
Omdat ze er inderdaad geld aan verdienen, ja.

Ik geloof best dat ze veel Nederlanders naar hier gaan komen, maar gisteren was er nog niks veranderd tegenover de vorige weken. Kan het niet zijn dat er rond deze periode sowieso veel Nederlanders naar Antwerpen komen?

Het al sinds de lockdown "light" in Nederland dat er meer mensen van daar komen (winkelen/horeca==> hier later sluitingsuur) maar gisteren was het overdreven heb ik vernomen van mensen die er wonen. Kerstinkopen zal er zeker voor iets tussenzitten I guess.
Ik heb er geen probleem mee wil niet ook hier weer een lockdown light of hard of wat dan ook.

Ik ben het vaak met u eens, maar ik vind deze reactie toch wel jammer eigenlijk. Zo betuttelend...

De vaccins helpen enorm, dus we mogen blij zijn dat de 'big pharma' (en bijhorende onderzoekers) zo goed werk geleverd hebben.
Maar we kunnen toch niet ontkennen dat er, ondanks de noodsituatie, nog altijd een economische factor meespeelt? Die bedrijven, dat zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen he. We mogen toch niet zo naïef worden?

Hoe zit het trouwens met de licensing van de vaccins? Voor zover ik weet nog steeds niet vrijgelaten door Moderna, Pfizer etc.
Omdat ze er inderdaad geld aan verdienen, ja.
Dat is het punt toch totaal niet? Dat er bedrijven profiteren dankzij de situatie zal niemand ontkennen, maar waarom zou iemand even opgooien dat het kassa is voor bepaalde bedrijven? Dat is totaal niet relevant aan de stelling dat vaccins werken of in de toekomst nog eens of meerdere keren gezet moeten worden. Je kunt het bijna niet anders interpreteren dan dat ze ergens voor iets tussen zitten volgens de poster van dat bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan