Citytrip Brugge

Silence

Well-known member
Zonet een overnachting in Brugge geboekt, dus komend verlengd weekend 2 dagen deze stad verkennen

Zijn er mensen die tips hebben wat zeker te doen, wat zeker niet.. En ook vooral, waar goed/gezellig te eten en te drinken ?
We verblijven in het Martinshotel knal in het centrum.

Shoot! :)
 
Probeer vooral de obvious tourist traps te vermijden genre Historium, Torture museum en consorten. Da's allemaal dure bagger. Persoonlijk vind ik een tocht met de bootjes ook veel te veel geld voor wat het maar is, maar voor wie Brugge nog nooit gedaan heeft is het misschien wel tof.

Het Belfort beklimmen vind ik wel een aanrader, Oud St Jan, het Groeningemuseum en het Gruuthuusemuseum ook. De Burg, het Begijnhof en de Heilige Bloedkapel zijn musts. Brugge is natuurlijk maar een scheet groot, maar als je een beetje van the beaten path wil, is het Sint-Anna kwartier een leuke wijk om door te wandelen met de Jerusalemkerk en de Potterierei.

Voor te eten: wegblijven van de restaurants op de markt en ja, de duidelijke toeristenrestaurants in het algemeen. Aanraders om te lunchen zijn oa That's Toast en Sanseveria, maar die laatste heeft geen terras en is dus nog niet open. Beste pizza vind je bij Sforno. Chocolade bij The Chocolate Line en artisanele koekjes bij La Maison de Confiance. Beiden zeker eens bezoeken.

Edit: en nog vergeten, de Triënale is net van start gegaan, dus sowieso de moeite om dat parcours te doen!
 
Laatst bewerkt:
Probeer vooral de obvious tourist traps te vermijden genre Historium, Torture museum en consorten. Da's allemaal dure bagger. Persoonlijk vind ik een tocht met de bootjes ook veel te veel geld voor wat het maar is, maar voor wie Brugge nog nooit gedaan heeft is het misschien wel tof.

Het Belfort beklimmen vind ik wel een aanrader, Oud St Jan, het Groeningemuseum en het Gruuthuusemuseum ook. De Burg, het Begijnhof en de Heilige Bloedkapel zijn musts. Brugge is natuurlijk maar een scheet groot, maar als je een beetje van the beaten path wil, is het Sint-Anna kwartier een leuke wijk om door te wandelen met de Jerusalemkerk en de Potterierei.

Voor te eten: wegblijven van de restaurants op de markt en ja, de duidelijke toeristenrestaurants in het algemeen. Aanraders om te lunchen zijn oa That's Toast en Sanseveria, maar die laatste heeft geen terras en is dus nog niet open. Beste pizza vind je bij Sforno. Chocolade bij The Chocolate Line en artisanele koekjes bij La Maison de Confiance. Beiden zeker eens bezoeken.

Edit: en nog vergeten, de Triënale is net van start gegaan, dus sowieso de moeite om dat parcours te doen!
Als Bruggeling zijnde kan ik dit alleen maar bevestigen. In de Langestraat vind je de Whipada (Thais) die vind ik ook een aanrader (en helemaal niet duur).

Daarnaast kan ik je een wandeling op de vesten altijd aanraden en eventueel een drankje mee te nemen. Altijd supergezellig om je daar effkens neer te ploffen.
 
In de Langestraat vind je de Whipada (Thais) die vind ik ook een aanrader (en helemaal niet duur).

Daarnaast kan ik je een wandeling op de vesten altijd aanraden en eventueel een drankje mee te nemen. Altijd supergezellig om je daar effkens neer te ploffen.
Inderdaad. Die is bijna even goed als Boo Raan in Knokke voor minder dan de helft van de prijs.

Wat activiteiten betreft is een wandeling door het minnewater ook altijd de moeite:
images


Voor Corona waren de "Free Tours Of Bruges" die je met een gids kon volgen ook leuk. Maar ik denk niet dat die al werden heropgestart.
 
ik woon ook vlakbij brugge.

vergeet het begijnhof zeker niet.
 
Uiteraard de Burg zoals reeds gezegd (dit plein is een unicum in de wereld: nergens anders zijn de 7 belangrijkste bouwstijlen uit de geschiedenis op 1 plein verenigd). En ga even het Huize Ter Beurze bekijken... de rijke familie die het zaadje legde voor de latere beurzen... of zoals ik graag tegen mijn Amerikaanse collega's zeg "hier was het begin van jullie NewYork stock exhange". Niet in het Engels, maar in veel talen herken je die naam van de familie Ter Beurze: la bourse, la borsa, ...

Als je dan toch in het St Annekwartier bent, steek dan even door naar het huis van Guido Gezelle, nu een museum (is het open?).

Beste ijsjes: DaVinci

Eerder dan het brugs beertje, ga er ene drinken in één van de oudste cafes: Cafe Vlissinge (maar wss ook niet open wegens geen terras).

De meeste aan te raden restaurants hebben geen terras, helaas.... maar dan ga je later nog even moeten terugkomen. Sforno pizza is idd een sterke aanrader, en doen take-away
 
Merci allemaal! Zou er precies meer dan twee dagen mee kunnen vol krijgen 😊

Take away is geen noodzaak, wil me gerust bij een goei brasserie op een terrasje zetten. De bistro van Vanhecke had wel geen plaats meer :ROFLMAO:
 
En, hoe is het geweest? 't weer had je in iedere geval niet mee, maar gelukkig waren het vooral buien (maar best hevig per momenten).
Wat heb je zoal gedaan?
 
En, hoe is het geweest? 't weer had je in iedere geval niet mee, maar gelukkig waren het vooral buien (maar best hevig per momenten).
Wat heb je zoal gedaan?
Viel op zich nog wel mee hoor qua buien.
2x denk ik hard geregend en de eerste keer stonden we net in de kapel in het begijnhof en de 2e keer zaten we op het terras aan het minnewater (Bar Boutique)

Dus inderdaad wat rondgewandeld aan het minnewater en het begijnhof
Toeristisch gedaan en ook een rondvaart gedaan met een bootje
Belfort tot boven geweest en dan nog het gruuthusemuseum met naastliggende kerk.
Heilig bloedkapel gedaan op vrijdag, donderdag bleek het processie te zijn.
Voor de rest wat door de stad gewandeld en gegeten/gedronken. Pralines gekocht bij Chocolate line en koekjes bij Maison de Confiance.
Brouwerij halve maan bezocht en daar geluncht

Merci nog allemaal voor de tips!
 
Viel op zich nog wel mee hoor qua buien.
2x denk ik hard geregend en de eerste keer stonden we net in de kapel in het begijnhof en de 2e keer zaten we op het terras aan het minnewater (Bar Boutique)

Dus inderdaad wat rondgewandeld aan het minnewater en het begijnhof
Toeristisch gedaan en ook een rondvaart gedaan met een bootje
Belfort tot boven geweest en dan nog het gruuthusemuseum met naastliggende kerk.
Heilig bloedkapel gedaan op vrijdag, donderdag bleek het processie te zijn.
Voor de rest wat door de stad gewandeld en gegeten/gedronken. Pralines gekocht bij Chocolate line en koekjes bij Maison de Confiance.
Brouwerij halve maan bezocht en daar geluncht

Merci nog allemaal voor de tips!
Brugge zonder de massatoeristen en toch een terrasje kunnen doen is de beste beleving dat je kon hebben denk ik.
 
Brugge zonder de massatoeristen en toch een terrasje kunnen doen is de beste beleving dat je kon hebben denk ik.
Goh ja qua toeristen leek het wel mee te vallen, maar het spontane was er toch wel een beetje vanaf

Restaurants die nog niet open waren, of volzet. of twijfelde of ze wel opengingen door het weer.
1 ging maar half open en hield de helft van zijn plaatsen leeg voor moest het regenen kon hij iedereen onderin zetten
De eerste avond toch wel ff rondgelopen om een plaatsje te vinden dat niet op de grote markt uitkeek
 
Wij gaan 12 en 13 juni ook een weekendje naar Brugge, normaal zijn de restaurants enzo dan terug open, heeft iemand een tip om goed te gaan eten? Het is voor een verjaardag te vieren dus het mag iets beter zijn dan een gewone brasserie. 😉
 
Wij gaan 12 en 13 juni ook een weekendje naar Brugge, normaal zijn de restaurants enzo dan terug open, heeft iemand een tip om goed te gaan eten? Het is voor een verjaardag te vieren dus het mag iets beter zijn dan een gewone brasserie. 😉
Welke keuken?
 
Eigenlijk nog veel te weinig van de meer gastronomische restaurants gedaan in Brugge, dus ik volg ook wel!

Tanuki is een aanrader als je eens de betere Japanse keuken wil proeven. De kwaliteit is goed tot zeer goed, maar voor de prijs verwacht je minstens het niveau van een ster, en dat is het ook weer niet. Ik ga er af en toe eens, gewoon omdat er in omstreken niets gelijkaardigs is. Als je de lunch neemt is het prijs/kwaliteit wel in orde. En als het mag met corona, zeker vragen om aan de toog te zitten.

Franco Belge is ook een aanrader. Eerder klassieke keuken, en bij de lunch zijn de porties voor mij wat aan de kleine kant, maar verder zeer goed.

@ElvisP Tom's Diner één keer geweest, maar dat was toch een beetje een teleurstelling voor mij. Niet slecht, maar niets dat ik zou aanraden of waarvan ik gebrand ben om er nog eens terug te gaan.
 
Ik ga altijd naar Mozart in Brugge als ik er ben ( buiten corona want dat is nu niet open want die hebben geen terras )

Is in essentie een simpele grill zaak maar de all you can eat ribs zijn heel goed en worden opgedient met een grote aardappel gepoft en een super lekkere rode kruidenboter, en hun sausje voor over de ribben wat ze op tafel zetten is ook uitstekend.

Tis iets boven een brasserie want het is wel een restaurant maar ook geen prijzen zoals een gastronomische plek.
Enige ''minpunt'' is dat het wat beperkt is, je hebt in essentie all you can eat spare ribs en dan een keuze uit een paar soorten en gewichten van steak en dan een vispannetje of gegrilde zalm of een kipbrochette en dan hebde het ver gehad qua hoofdgerecht.
 
Terug
Bovenaan