Mechelen is oké om uit te gaan... Als je niet van een feestje houdt, maar liever op café zit. De club-/feestjes-scene is daar ondanks meerdere pogingen echt op sterven na dood. Voor een of andere reden lukt het daar gewoon niet.

Als je een leuke zomerbar zoekt, is T'Ile Malines wel echt een aanrader. Dat weekend is het ook kermis op de Grote Markt zie ik.

Nog leuke cafés:

- Zapoi
- Gouden Vis
- Irish Pub
Gouden vis en zapoi zijn echt leuk. De Hanekeef vond ik ook wel fijn.
 
Ik ga nog weinig op café maar als ik ga in Mechelen is het naar de Hanekeef of Gouden Vis. Die zijn wel tof.

En Makadam op de Grote Markt, niet om uit te gaan maar voor de speciaalbiertjes. Maar dat is ondertussen al een tijd geleden.
 
De Gouden Vis is een aanrader, supergezellige plaats met een vriendelijke uitbater. De Gouden Carolus zeker proberen, Mechels topbiertje!!
 
Hoe komt het eigenlijk dat ik daar in veel café's Cristal Alken tegenkom? Ik dacht dat dat enkel iets was van hier in mijn regio? (Limburg)
 
Ok dan moeten we zaterdag naar mechelen en daar uit gaan. Is dit een aanrader?

Hadden natuurlijk liever in Antwerpen uitgegaan..
in Mechelen zelf ken ik geen uitgaanslocaties meer (dat meer is dan café). Er was nog den Bush maar die is recent ook dicht gegaan.
Een beetje buiten Mechelen hebt ge nog wel de Rio in Sint Katelijne Waver. Recent overgenomen en is nu terug open op zaterdagen. Zeer grote draaiende dansvloer. Ik ben er sinds de nieuwe uitbaters nog niet terug geweest, maar als je gaat, laat weten hoe de sfeer er tegenwoordig is 🤓.
Of grijp deze kans van eens in de buurt te zijn en ga naar de Willy’s moustache in Willebroek 👌😏
Als ge een betrouwbare taxi zoekt, daar kan ik wel bij helpen 😎.
 
in Mechelen zelf ken ik geen uitgaanslocaties meer (dat meer is dan café). Er was nog den Bush maar die is recent ook dicht gegaan.
Een beetje buiten Mechelen hebt ge nog wel de Rio in Sint Katelijne Waver. Recent overgenomen en is nu terug open op zaterdagen. Zeer grote draaiende dansvloer. Ik ben er sinds de nieuwe uitbaters nog niet terug geweest, maar als je gaat, laat weten hoe de sfeer er tegenwoordig is 🤓.
Of grijp deze kans van eens in de buurt te zijn en ga naar de Willy’s moustache in Willebroek 👌😏
Als ge een betrouwbare taxi zoekt, daar kan ik wel bij helpen 😎.
Thx, zien er beide wel leuke dingen uit.

ik bespreek het eens met mijn wederhelft. Al eeuwen niet meer in Mechelen geweest, St katelijne waver heb ik nog een ex lief gehad maar dat is nu toch ook al weer heel wat jaren geleden.

Benieuwd eens die buurt te verkennen, het is eens iets anders.
 
Ik heb vorig jaar met een paar vriendinnen Mechelen bezocht aan de hand van een stadsspel van Coddy Games. Het spel op zich was ok, wel toffe puzzeltjes, maar 't was wel leuk dat je via de route van het spel op leuke plekjes kwam, die je bij een gewone stadswandeling zou missen.
 
Ik heb vorig jaar met een paar vriendinnen Mechelen bezocht aan de hand van een stadsspel van Coddy Games. Het spel op zich was ok, wel toffe puzzeltjes, maar 't was wel leuk dat je via de route van het spel op leuke plekjes kwam, die je bij een gewone stadswandeling zou missen.
Ik denk dat mijn vrouw zoiets ook heeft gedaan op een vrijgezellen vorig jaar in Mechelen.
 
Thx, zien er beide wel leuke dingen uit.

ik bespreek het eens met mijn wederhelft. Al eeuwen niet meer in Mechelen geweest, St katelijne waver heb ik nog een ex lief gehad maar dat is nu toch ook al weer heel wat jaren geleden.

Benieuwd eens die buurt te verkennen, het is eens iets anders.
Gisteren op een feestje met de buren vernomen dat er blijkbaar toch terug een danscafe is in’t centrum van Mechelen; Haçienda Bar op de korenmarkt.
Volgens die er al geweest zijn, was er wel heel marginaal volk, maar dat vind ik essentieel eigenlijk.
 
Of grijp deze kans van eens in de buurt te zijn en ga naar de Willy’s moustache in Willebroek 👌😏
Als ge een betrouwbare taxi zoekt, daar kan ik wel bij helpen 😎.
Dat lijkt ons wel wat.

Wel eens gekeken op hun website:
Art. 1. De privé club is enkel toegankelijk voor personen in het bezit van een lidkaart. Nieuwe leden worden enkel aanvaard volgens de beschikbaarheid van het ledenbestand. Een lidmaatschap kan enkel worden aangegaan door voorlegging van een geldig identiteitsbewijs.


Hmmm, dus zijn we verplicht een lidkaart aan te gaan, ook al willen we daar maar 1 keer naar toe in ons leven wellicht?

En wat kost dat dan weer..... pfff weer zo'n gedoe.

Anders die RIO dan maar, zegt ons ook wel wat.
Geraken we daar vlot met openbaar vervoer?
En dan evt. Taxi via jou terug ;) :)
 
Dat lijkt ons wel wat.

Wel eens gekeken op hun website:
Art. 1. De privé club is enkel toegankelijk voor personen in het bezit van een lidkaart. Nieuwe leden worden enkel aanvaard volgens de beschikbaarheid van het ledenbestand. Een lidmaatschap kan enkel worden aangegaan door voorlegging van een geldig identiteitsbewijs.


Hmmm, dus zijn we verplicht een lidkaart aan te gaan, ook al willen we daar maar 1 keer naar toe in ons leven wellicht?

En wat kost dat dan weer..... pfff weer zo'n gedoe.

Anders die RIO dan maar, zegt ons ook wel wat.
Geraken we daar vlot met openbaar vervoer?
En dan evt. Taxi via jou terug ;) :)
Dat concept van lidkaart is bij mijn weten in elke discotheek zo dus dat ga je in de rio ook aan de hand hebben. Kost meestal ~ 5 euro. Als je vroeg genoeg binnen gaat (~23u) en zeker als je een vrouw (of meerdere) bij hebt, kan ik me moeilijk voorstellen dat ze je gaan weigeren als nieuw lid.

Qua openbaar vervoer heb je aan station Mechelen bus 560 en 561 die een halte hebben aan Sint Katelijne Waver Markt. Da’s op kruipafstand van de Rio.
 
Dat concept van lidkaart is bij mijn weten in elke discotheek zo dus dat ga je in de rio ook aan de hand hebben. Kost meestal ~ 5 euro. Als je vroeg genoeg binnen gaat (~23u) en zeker als je een vrouw (of meerdere) bij hebt, kan ik me moeilijk voorstellen dat ze je gaan weigeren als nieuw lid.

Qua openbaar vervoer heb je aan station Mechelen bus 560 en 561 die een halte hebben aan Sint Katelijne Waver Markt. Da’s op kruipafstand van de Rio.
Haja 5 euro, das inderdaad verwaarloosbaar.
En hoeveel kost dan de effectieve ingang van Willy en van Rio ?

Ik bespreek het nog eens met de vrouw dan, en laat nog iets weten :)
 
Ik ben nog niet terug in de Rio geweest sinds er nieuwe uitbater is, dus geen idee!
Willy’s is voor sommige events ~15 euro, gewone avonden is dénk ik 10 euro.
Wanneer ik daar naartoe ga, ben ik sowieso al een mentale drempel over en in een mood dat het mogelijk mijn laatste nacht is; de inkom is dan bijkomstig.
 
Vorige maand een nacht verbleven in Mechelen, ik was er nog nooit geweest maar is wel nog een gezellige stad.
Toen savonds gaan eten naar Carbon, een lekkere streetfood bar.
 
Terug
Bovenaan