Visenya

Well-known member
Ik ben van plan om 2 dagen Mechelen te verkennen, zijn er tips van waar te eten of drinken, of dingen om te bezoeken die niet te missen zijn?

We hebben al eens een rondleiding in Brouwerij het Anker gehad en Kazerne Dossin bezocht en het Hof van Busleyden staat al op de planning.
 
Ik ben van plan om 2 dagen Mechelen te verkennen, zijn er tips van waar te eten of drinken, of dingen om te bezoeken die niet te missen zijn?

We hebben al eens een rondleiding in Brouwerij het Anker gehad en Kazerne Dossin bezocht en het Hof van Busleyden staat al op de planning.
Kathedraal is wel eens de moeite.
Speelgoedmuseum is ook tof.

Maar over het algemeen vind ik in Mechelen weinig specifieke bezoekswaardigheden.
 
heb er 6 jaar gewoond, buiten hetgeen jij vernoemt niet zo heel speciaal hoor.

vrijbroekpark is wel eens plezant om te wandelen, en een paar stadstuintjes die soms verscholen liggen.

vermijd omgeving nekkerspoel, is druk en vuil

mechelen noord is er een kasteeltje en omliggend park ook

kathedraal idd de moeite

dijlepad kun je volgen (pad langs het water doorheen de stad), het Anker, caféétjes op Vissersplein
 
Romboutstoren beklimmen. Op een heldere dag heb je echt een mooi en ver zicht.
In de stiltetuin aan het aartsbisschoppelijk paleis kan je de stilte/rust opzoeken. Ik geloof wel enkel op woensdag en zaterdag.
Voor de rest wat er al opgenoemd is. Zo heel veel speciaal is er voor de rest niet.

Als je iets verder wil gaan ook kan je tot in deelgemeente Battel naar Batteliek iets gaan drinken/eten. Is ook van Het Anker maar zijn meer 'speciallekes' die ze brouwen.

En doe gemakkelijke schoenen aan want met die kasseien en klinkers in gans de binnenstad en dan ook nog eens de putten van als het heeft opengelegen zijn irritant. :angry:
Wel wat straten ook in de binnenstad waar ze aan het werken zijn. Dus dat is ook niet zo plezant.
 
Sinds 2015 woon ik in Mechelen (nu wel in deelgemeente, maar daarvoor op den Bruul).

Activiteiten:

- Zoals hier velen al aangeven: er is weinig te doen in de stad. Op zaterdagvoormiddag is er wel de wekelijkse markt.
- Sint-Romboutstoren beklimmen (echt de moeite)
- Speelgoedmuseum (vond ik ook verrassend goed meevallen)
- Kuieren in de stad en winkeltjes bezoeken (Bruul en zeker ook Onze-Lieve-Vrouwestraat). Als je specifieke winkeltjes zoekt, PM maar.
- Vrijbroekpark en Tivolipark. Liggen wel allebei een beetje buiten de stad, zeker die laatste.
- Planckendael (is wel in Muizen, maar er zijn voldoende shuttles eventueel)
- De Vleeshalle
- Wandelingen in en rond Mechelen (zeker die van het Zennegat doen, het is daar prachtig + Mechels Broek is dikke aanrader)
- De Nekker/Nekkerpool
- De Gouden Kooi: supergoede escaperooms, ik ken er eerlijk gezegd geen betere
- Burneys: concept waar je kan bowlen, e-karten en karaoke zingen
- Trampolinepark in Arenal
- E-dirtbike parcours aan de Kruisbaan
- Technopolis aan Mechelen-Zuid

Uitgaansmogelijkheden:

- Vismarkt: De Gouden Vis, Bar Popular, Café Pilchard en niet ver daarvandaan de Barramundo (gaat jammer genoeg sluiten binnenkort)
- Kuub aan het Cultuurplein (soms feestjes op zaterdagavond)
- Kaffee Zapoi in Onze-Lieve-Vrouwstraat
- Match meepikken van KV Mechelen, Racing Mechelen of Kangoeroes Willebroek-Mechelen

Goede restaurants:

- Als het een geweldige pizza mag zijn, maar je moet er wel de arrogantie en het refter-gevoel bijnemen: La Terrazza. Ongelooflijk hoe goed die pizza's zijn.
- Het Anker: altijd goed
- Cosma: duur maar zeer lekker
- Graspoort: heerlijke fusion maar moet je sowieso reserveren
- M-eatery: vleesrestaurant, never disappoints
- Foom: ontbijt-/koffiebar met onder andere fluffy pancakes

Er zullen ongetwijfeld nog zaken zijn die ik vergeet, maar hier heb je al een beknopt lijstje.
 
Sinds 2015 woon ik in Mechelen (nu wel in deelgemeente, maar daarvoor op den Bruul).

Activiteiten:

- Zoals hier velen al aangeven: er is weinig te doen in de stad. Op zaterdagvoormiddag is er wel de wekelijkse markt.
- Sint-Romboutstoren beklimmen (echt de moeite)
- Speelgoedmuseum (vond ik ook verrassend goed meevallen)
- Kuieren in de stad en winkeltjes bezoeken (Bruul en zeker ook Onze-Lieve-Vrouwestraat). Als je specifieke winkeltjes zoekt, PM maar.
- Vrijbroekpark en Tivolipark. Liggen wel allebei een beetje buiten de stad, zeker die laatste.
- Planckendael (is wel in Muizen, maar er zijn voldoende shuttles eventueel)
- De Vleeshalle
- Wandelingen in en rond Mechelen (zeker die van het Zennegat doen, het is daar prachtig + Mechels Broek is dikke aanrader)
- De Nekker/Nekkerpool
- De Gouden Kooi: supergoede escaperooms, ik ken er eerlijk gezegd geen betere
- Burneys: concept waar je kan bowlen, e-karten en karaoke zingen
- Trampolinepark in Arenal
- E-dirtbike parcours aan de Kruisbaan
- Technopolis aan Mechelen-Zuid

Uitgaansmogelijkheden:

- Vismarkt: De Gouden Vis, Bar Popular, Café Pilchard en niet ver daarvandaan de Barramundo (gaat jammer genoeg sluiten binnenkort)
- Kuub aan het Cultuurplein (soms feestjes op zaterdagavond)
- Kaffee Zapoi in Onze-Lieve-Vrouwstraat
- Match meepikken van KV Mechelen, Racing Mechelen of Kangoeroes Willebroek-Mechelen

Goede restaurants:

- Als het een geweldige pizza mag zijn, maar je moet er wel de arrogantie en het refter-gevoel bijnemen: La Terrazza. Ongelooflijk hoe goed die pizza's zijn.
- Het Anker: altijd goed
- Cosma: duur maar zeer lekker
- Graspoort: heerlijke fusion maar moet je sowieso reserveren
- M-eatery: vleesrestaurant, never disappoints
- Foom: ontbijt-/koffiebar met onder andere fluffy pancakes

Er zullen ongetwijfeld nog zaken zijn die ik vergeet, maar hier heb je al een beknopt lijstje.
Escaperooms kan ik wel beamen. De Gouden Kooi zijn echt goeie escape rooms.
 
Voor m'n verjaardag zijn we 2 dagen nr mechelen geweest
Zeer lekker gegeten (wel duurdere prijsklasse maar was wel een toppertje) in The Chick.
 
Ga proberen mijn tips wat te ordenen.

Eten/drinken/snacks
  • Marcello, beste pizza in Mechelen
  • Ronda, heel lekker Marokkaans.
  • Matsu Bubble Tea in de geitestraat, heel vriendelijke vrouw (Suzanne) ZE zijn momenteel de straat aan het vernieuwen maar denk dat ze deze week afronden.
  • Kato Gateaux, Veel vegan taartjes en lunch
  • Vleeshallen, daar zijn een hele hoop kleine standjes met lekker eten (wel wat duurder)
  • La Boya Berbers specialiteiten, ook heel lekker
  • Funky Jungle, lekker vegan
  • Barramundo, cocktail bar.
  • De Floeren Aap, heel leuk klein gezellig café (1 keer in de maand open mic
  • O'Fiach's Irish Pub lekkere pubfood en goeie sfeer

To Do
  • Vrijbroekpark, groot mooi park om in te wandelen
  • Mechels Broek, wat verder maar leuk om door te wandelen
  • Kruidtuin, kleiner stadspark maar wel gezellig
  • Alle parken en tuinen in mechelen: https://www.mechelen.be/parken-en-tuinen
  • Speelgoedmuseum (is wel ok, beetje outdated)
  • Escape rooms genoeg in Mechelen
  • Sint-Rombouts Kathedraal, prepareer u kuiten! heel mooi zicht en de binnenkant van de toren mag er ook wel zijn
  • Predikheren site, de bib van Mechelen. Echt de moeite om te bezoeken!
  • Hof Van Busleyden museum
  • Tivolipark als je de kinderboerderij wilt zien :)
  • Het Dijlepad

Mobiliteit!
  • Check dees zeker voor je met de auto naar Mechelen rijdt!
 
Wij zijn toen hij Lam'eau gaan eten. Vonden we zeer lekker. Is wel iets duurder.

De Vleeshallen waren lekker, maar echt abnormaal lang moeten wachten, waardoor het leuke toch eraf was.

Al bij al waren wij aangenaam verrast door Mechelen. Zeer leuke stad.
 
Wij zijn toen hij Lam'eau gaan eten. Vonden we zeer lekker. Is wel iets duurder.

De Vleeshallen waren lekker, maar echt abnormaal lang moeten wachten, waardoor het leuke toch eraf was.

Al bij al waren wij aangenaam verrast door Mechelen. Zeer leuke stad.
Ik vind Mechelen een leuke stad om gewoon wat rond te hangen, terrasje te doen, ... Maar qua dingen om te bezoeken is er eigenlijk niet zo heel veel te doen.
 
Wat het uiteindelijk geworden is, het was een koud bewolkt weekend, gelukkig geen regen gehad. Beklimming van de Romboutstoren zat er niet in.

Vrijdag:
- Lunchen in Het Anker
- Namiddagje shoppen voor de dochter
- Biertje gedronken in de Minnestreel
- Eten in De Vleeshalle: lekker maar duur voor wat het was
- Nog iets gaan drinken in de Irish Pub

Zaterdag:
- Stadswandeling
- Lunch in Barbib
- Biertje in de Minnestreel
- Eten in Het Anker

Gewoontebeestjes dat zijn wij. 🙈

Nog eens bedank voor alle tips hier!
 
Zijn er veel winkels in Mechelen centrum, is dit de moeite,
en zijn die open op zondag ?

Wij hebben weekend van 8 op 9 juli een overnachting geboekt in Mechelen centrum.
Bedoeling zou zijn om zaterdag naar Antwerpen te gaan, en uit te gaan, en s'nachts naar hotel in mechelen en de zondag dan in Mechelen te winkelen.

Of indien winkels de zondag gesloten zouden zijn, of niet de moeite waard, doen we het andersom: Zaterdag winkels in mechelen en uitgaan (Is dat daar de moeite ?), en dan de zondag naar Antwerpen..
 
Zijn er veel winkels in Mechelen centrum, is dit de moeite,
en zijn die open op zondag ?

Wij hebben weekend van 8 op 9 juli een overnachting geboekt in Mechelen centrum.
Bedoeling zou zijn om zaterdag naar Antwerpen te gaan, en uit te gaan, en s'nachts naar hotel in mechelen en de zondag dan in Mechelen te winkelen.

Of indien winkels de zondag gesloten zouden zijn, of niet de moeite waard, doen we het andersom: Zaterdag winkels in mechelen en uitgaan (Is dat daar de moeite ?), en dan de zondag naar Antwerpen..
Enkel de eerste zondag van de maand zijn de winkels open in Mechelen centrum.
 
Enkel de eerste zondag van de maand zijn de winkels open in Mechelen centrum.
Ok dan moeten we zaterdag naar mechelen en daar uit gaan. Is dit een aanrader?

Hadden natuurlijk liever in Antwerpen uitgegaan..
 
Mechelen is oké om uit te gaan... Als je niet van een feestje houdt, maar liever op café zit. De club-/feestjes-scene is daar ondanks meerdere pogingen echt op sterven na dood. Voor een of andere reden lukt het daar gewoon niet.

Als je een leuke zomerbar zoekt, is T'Ile Malines wel echt een aanrader. Dat weekend is het ook kermis op de Grote Markt zie ik.

Nog leuke cafés:

- Zapoi
- Gouden Vis
- Irish Pub
 
Ok dan moeten we zaterdag naar mechelen en daar uit gaan. Is dit een aanrader?

Hadden natuurlijk liever in Antwerpen uitgegaan..
Geen idee van uitgaanscene, denk dat er wel wat gezellige café's zijn, maar vanuit de gemeente wordt er weinig steun gegeven aan caféuitbaters om echt uitgaan tot in de late uurtjes te promoten (denk dat er in voorbije jaren steeds minder danscafé's waren en er nu geen enkel meer is)

Met de zomer + licht tot 10h 's avonds ga je wel wat beters kunnen vinden maar dan voornamelijk terrasjes. Vismarkt is heel gezellig altijd en ook redelijk 'jeugdig'

Brouwerij het anker is de moeite waard om overdag te bezoeken met goede biertjes.
 
Terug
Bovenaan