Citytrip Brugge

Ik ga altijd naar Mozart in Brugge als ik er ben ( buiten corona want dat is nu niet open want die hebben geen terras )

Is in essentie een simpele grill zaak maar de all you can eat ribs zijn heel goed en worden opgedient met een grote aardappel gepoft en een super lekkere rode kruidenboter, en hun sausje voor over de ribben wat ze op tafel zetten is ook uitstekend.

Tis iets boven een brasserie want het is wel een restaurant maar ook geen prijzen zoals een gastronomische plek.
Enige ''minpunt'' is dat het wat beperkt is, je hebt in essentie all you can eat spare ribs en dan een keuze uit een paar soorten en gewichten van steak en dan een vispannetje of gegrilde zalm of een kipbrochette en dan hebde het ver gehad qua hoofdgerecht.
Lees: Andere deel van de familie die de Amadeus uitbaat :tongue:
 
Tanuki is een aanrader als je eens de betere Japanse keuken wil proeven. De kwaliteit is goed tot zeer goed, maar voor de prijs verwacht je minstens het niveau van een ster, en dat is het ook weer niet. Ik ga er af en toe eens, gewoon omdat er in omstreken niets gelijkaardigs is. Als je de lunch neemt is het prijs/kwaliteit wel in orde. En als het mag met corona, zeker vragen om aan de toog te zitten.
Kan ik alleen maar beamen, wij gaan er als sinds eind de jaren 90' en de kwaliteit is een constante.
De prijs en de porties daarentegen ;) de bar is idd een leuke plaats, ik zit graag dicht bij de Koi vijver voor verstrooiing :D

Ook eentje waar ik graag ga: Mojo
 
Ik ga altijd naar Mozart in Brugge als ik er ben ( buiten corona want dat is nu niet open want die hebben geen terras )

Is in essentie een simpele grill zaak maar de all you can eat ribs zijn heel goed en worden opgedient met een grote aardappel gepoft en een super lekkere rode kruidenboter, en hun sausje voor over de ribben wat ze op tafel zetten is ook uitstekend.

Tis iets boven een brasserie want het is wel een restaurant maar ook geen prijzen zoals een gastronomische plek.
Enige ''minpunt'' is dat het wat beperkt is, je hebt in essentie all you can eat spare ribs en dan een keuze uit een paar soorten en gewichten van steak en dan een vispannetje of gegrilde zalm of een kipbrochette en dan hebde het ver gehad qua hoofdgerecht.
hopelijk beter dan de ribben van Amadeus. die zijn echt niet te vreten en heropgewarmde kost waar ze zoete saus overheen strijken
 
Thais: Chang Tong Thai
Indisch: Taj Mahal
Mexicaans/tapas: Tapasbar Est
Ontbijt: That's Toast

Als je bierliefhebber bent zijn Comptoir des arts en Brugs Beertje aanraders als je een café zoekt
 
hopelijk beter dan de ribben van Amadeus. die zijn echt niet te vreten en heropgewarmde kost waar ze zoete saus overheen strijken
Ben nooit in Amadeus geweest, kom ook maar pakweg 1x per jaar in Brugge.
Ribben in de Mozart zijn toch altijd goed voor mij, komen ook gewoon gebakken en gekruid aan tafel en de saus is apart op tafel gezet met een potje en borstel om naar believen zelf in te smeren.

Qua referentie van ribben kan ik enkel vergelijken met grill restaurant De Zwaan in Groot-Gelmen of d'Entrecôte in Borgloon/Hasselt, en in de Mozart waren ze net zo goed als in de andere plaatsen.
 
Voor ribben is Ribs 'n' Beer toch ook zeker een aanrader. Tenminste als je ze graag superzacht hebt
 
Voor ribben is Ribs 'n' Beer toch ook zeker een aanrader. Tenminste als je ze graag superzacht hebt
Je kan toch zowel voor classic als slow cooked kiezen?

PS voor de gezelligheid moet je er niet gaan. Voor met vrienden ideaal
 
Cookies, vino vino en Tom's Diner zijn voor mij wel toppers binnen het 'tapas' aanbod. Vino vino is wel iets losser en eerder café gevoel maar wel lekker.
 
Cookies een jaar of 6 geleden geweest, absoluut een van de gezelligste plekjes van Brugge ... maar prijs/kwaliteit zat dat daar toch te scheef voor mij. Veel te duur voor wat je krijgt, zowel op vlak van kwaliteit als kwantiteit. We kwamen niet voldaan buiten, en een aantal tapas overstegen het brasserieniveau niet.

Tom's Diner beetje van't zelfde. Ik verwacht gewoon meer voor die prijzen. Vino vino nog niet geweest.
 
Geen idee of dit de juiste plek is maar weet iemand of en waar je in Brugge naar de match van de rode duivels kan kijken vanavond?
 
Ben nooit in Amadeus geweest, kom ook maar pakweg 1x per jaar in Brugge.
Ribben in de Mozart zijn toch altijd goed voor mij, komen ook gewoon gebakken en gekruid aan tafel en de saus is apart op tafel gezet met een potje en borstel om naar believen zelf in te smeren.

Qua referentie van ribben kan ik enkel vergelijken met grill restaurant De Zwaan in Groot-Gelmen of d'Entrecôte in Borgloon/Hasselt, en in de Mozart waren ze net zo goed als in de andere plaatsen.
Als De Zwaan en d'Entrecôte uw referenties zijn voor goede ribben dan gaan ze niet anders dan ook redelijk goed kunnen zijn...

De structuur van de ribben bepalen de kwaliteit, niet de saus of marinade want die is heel persoonlijk en over smaak valt niet te twisten.
 
Als De Zwaan en d'Entrecôte uw referenties zijn voor goede ribben dan gaan ze niet anders dan ook redelijk goed kunnen zijn...

De structuur van de ribben bepalen de kwaliteit, niet de saus of marinade want die is heel persoonlijk en over smaak valt niet te twisten.
Ik sprak niet enkel over de saus of marinade ( die zijn trouwens in de Zwaan of d'Entrecôte redelijk basic )

Ik vergelijk gewoon voor mij persoonlijk met die 2 zaken waar je ribben krijgt die vlot van het bot af komen en niet overcooked zijn en dat was ook mijn persoonlijke ervaring in de Mozart, daarmee was het voor mij ook gewoon ''in orde'' zeker gezien het feit dat je 18 of 19 Euro betaald en het ''a volonte'' is.

Over wat ''goede'' ribben zijn kunde al bijna net zoveel en zolang discussieren als over wat goede frieten zijn, den ene wilt het zo en de andere zo.
 
Ik sprak niet enkel over de saus of marinade ( die zijn trouwens in de Zwaan of d'Entrecôte redelijk basic )

Ik vergelijk gewoon voor mij persoonlijk met die 2 zaken waar je ribben krijgt die vlot van het bot af komen en niet overcooked zijn en dat was ook mijn persoonlijke ervaring in de Mozart, daarmee was het voor mij ook gewoon ''in orde'' zeker gezien het feit dat je 18 of 19 Euro betaald en het ''a volonte'' is.

Over wat ''goede'' ribben zijn kunde al bijna net zoveel en zolang discussieren als over wat goede frieten zijn, den ene wilt het zo en de andere zo.
Nee, ik ben het met u eens hoor. Veel vlees, vlot van het bot (geen katsjoe) en dan liefst nog op hout gegrild. Net zoals goede frieten goudbruin en best in ossewit gebakken moeten worden.

Weinig discussie over en als ge het daar niet mee eens zijt dan is het gerecht voor mij per definitie al redelijk verkracht.

Ik had had het over @StBernardus die het had over zoete saus. Tsja, dat is gewoon smaak. Ik heb het ook niet graag maar daar valt niet over te twisten. Zaken kunnen wel beter meerdere opties geven.
 
Terug
Bovenaan