Singapore

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
  • Land 
Night Safari en Pulau Ubin vond ik cool, Sentosa en Clarke Quay dan weer overrated.
Kan ik mij zeker bij aansluiten.

Marina bay sands vonden wij hele leuke belevenis. Eigenlijk gewoon een kamer geboekt om er te kunnen 'zwemmen'. Uitzicht vanuit zwembad is prachtig en vanuit de jacuzzi's langs achter heb je prachtig uitzicht op de zee en de duizenden boot(jes) die er liggen. Ook handig om gardens by the bay enzo dan 's avonds te doen. Was ook leuk om via de helix bridge een rondje te wandelen rond de baai zelf.

Shopping mall daar was relatief duur, maar had wel een heel goeie food market voor ok prijzen vonden wij.

De gewone zoo vond ik ook wel fijn om te doen (i.c.m. de night safari dan). Kun je één dag van maken. Was wel tricky om nog tot aan het hotel te geraken met dat de metro niet meer rijd na een bepaald uur. Skip de aquaria zoo tenzij je hééél graag de panda's ziet of je enorme interesse hebt voor vissen.

Universal studios op sentosa was ook maar zo-zo. Zeker geen must-do als je die elders al is hebt bezocht of diehard fan bent van pretparken.

Laatst bewerkt:
waarom is die Palau Ubin mooier dan Sentosa?
als ik op google kijk, zie ik daar toch weinig verschil in.

Denk toch bij Sentosa te blijven, gezien de makkelijkere verbinding vanuit Boat Quay waar ons hotel ligt.

Ook onlangs terug.

Leuke plaats voor maximaal 3 dagen imo.

uitgaansleven heb je vooral: boat quay en clark quay.
Het gekke er aan is: ze liggen vlak naast elkaar, maar in clark quay betaal je gauw 15 a 18 singaporese dollar voor een pintje. das ongeveer 10 a 12 euro!

maar boat quay dan, er net naast, en even plezierig, was het maar 5 euro voor een pintje.

chinatown, ook leuke vibe om es een avond in te kuieren.

alles ligt echt op wandelafstand, das ook wel plezierig! Marina bay sands op geweest en iets gedronken in 1 van de bars bovenaan. Ongelofelijk zicht. Ook s'nachts. Erg leuke tijd gehad. Ook die lasershow op het water!

enige slechte vonden wij: Sentosa island. Ongelofelijk kunstmatig strand boeltje. Alles lijkt er nog maar een aantal weken te zijn afgewerkt, en super toeristisch, om de 100 meter had je een kabelbaan of een parachute drop, of een zip line. Maar uitzicht trok op niets. Palau Ubin leek me mooier maar iets omslachtiger om er te geraken denk ik.

Qua prijzen dan. Restaurants zijn prijzig ja, maar food courts overal en zeer betaalbaar. taxi's ook niet duurder dan in Belgie (naar luchthaven was half uur rijden, 25 euro ongeveer). Hotels tja.... wij hadden een goede gevonden, aan 130 euro per nacht. voor een deftige kamer.
Als je goedkoper wil gaan, ga je niet veel hebben vrees ik.

Maar goed ja, met 3 nachten (wij hadden er 4) ga je al het meeste gezien hebben hoor.

Laatst bewerkt:
Ik vond Singapore een beetje overrated (maandje geleden geweest). Als je er aankomt is de eerste indruk wel fantastisch. Die hoge gebouwen met die groene terrassen, de wandelpaden die bijna continue overdekt zijn waardoor felle zon of regen niet deren, de verschillende buurten, ...

maar ...

Als je er even rondloopt dan merk je dat alles vrij zielloos is. China Town, Little India, Kampong Glam (Arabische buurt) voelen vrij artificieel tov andere buurten in grootsteden. De foodcourts zijn wel leuk maar heb je er 1 gezien dan heb je ze allemaal gezien en tis daar altijd veel te druk om gezellig te keuvelen tijdens het eten. Die binnen Tekka center vonden we nog het leukst gezien het Indische aanbod. Degene met het meeste keuze en het gezelligst was Lau Pa Sat naar mijn mening.

Marina Bay sands is ook wel eens leuk maar idd vrij duur om daar iets te eten / drinken. We zochten tevergeefs naar een gezellig terrasje om iets te drinken aan t water maar helaas. Flower Dome en Cloud Forest ook maar geskipt want vond het ook te duur voor wat t maar is. Gardens by the bay was dan wel weer leuk om 's avonds even rond te lopen. De lasershow met fonteinen was ook maar meh, had verwacht dat ze die hele oppervlakte zouden gebruiken gezien er toch fonteinen (of in elk geval toch structuren in het water die lijken op fonteinen) staan, maar dat is mss enkel voor speciale gelegenheden.

Sentosa zijn we niet geraakt wegens tijd tekort.

De luchthaven is dan wel weer magisch !! niet enkel door Jewel maar gewoon de manier van omgaan met passagiers. Early check-in waarbij je 5u op voorhand je bagage al kan inchecken, gewoon ticket scannen en je bent binnen, security pas aan de gate zelf ... Ook bij het binnenkomen gewoon paspoort scannen en je staat in Singapore. Daar laten ze echt zien hoe het zonder stress kan.

Laatst bewerkt:
Net ook terug van 4 dagen Singapore (afsluiter vakantie)

Overnachtingen in het Marina Bay Sands.
Ongezien overdreven luxe, beetje te.

Gardens by the bay was wel leuk, momenteel een Jurassic Park expo bezig.
1e show gezien om 20:00u tussen de bomen, 2e show op het balkon van onze hotel kamer. Toch een once in a lifetime denk ik.

Zwembad was top, fotoshoot in het zwembad inbegrepen in de prijs.. nog gaan zwemmen om 23u. Wat een uitzicht 's avonds.

Sentosa vonden wij ook minder zoals de meeste hier.

Belachelijk duur, ook the shoppes. Maar als je er dan eens bent vond ik het een must

Sentosa vonden wij ook minder zoals de meeste hier.

Belachelijk duur, ook the shoppes. Maar als je er dan eens bent vond ik het een must
vind je dat? ik wou dat ik er nooit naartoe was geweest. Boat quay en Clark quay voldoende imo.

sentosa zou ik iedereen aanraden te SKIPPEN!

vind je dat? ik wou dat ik er nooit naartoe was geweest. Boat quay en Clark quay voldoende imo.

sentosa zou ik iedereen aanraden te SKIPPEN!

Misschien fout uitgedrukt
Marina Bay vond ik wel een must als je in de regio bent, allè Singapore als locatie eigenlijk voor een dag of 2-3

Sentosa zou ik idd ook niet aanbevelen wegens niet veel te beleven en het strand is ook maar pover

Terug
Bovenaan