Ook onlangs terug.
Leuke plaats voor maximaal 3 dagen imo.
uitgaansleven heb je vooral: boat quay en clark quay.
Het gekke er aan is: ze liggen vlak naast elkaar, maar in clark quay betaal je gauw 15 a 18 singaporese dollar voor een pintje. das ongeveer 10 a 12 euro!
maar boat quay dan, er net naast, en even plezierig, was het maar 5 euro voor een pintje.
chinatown, ook leuke vibe om es een avond in te kuieren.
alles ligt echt op wandelafstand, das ook wel plezierig! Marina bay sands op geweest en iets gedronken in 1 van de bars bovenaan. Ongelofelijk zicht. Ook s'nachts. Erg leuke tijd gehad. Ook die lasershow op het water!
enige slechte vonden wij: Sentosa island. Ongelofelijk kunstmatig strand boeltje. Alles lijkt er nog maar een aantal weken te zijn afgewerkt, en super toeristisch, om de 100 meter had je een kabelbaan of een parachute drop, of een zip line. Maar uitzicht trok op niets. Palau Ubin leek me mooier maar iets omslachtiger om er te geraken denk ik.
Qua prijzen dan. Restaurants zijn prijzig ja, maar food courts overal en zeer betaalbaar. taxi's ook niet duurder dan in Belgie (naar luchthaven was half uur rijden, 25 euro ongeveer). Hotels tja.... wij hadden een goede gevonden, aan 130 euro per nacht. voor een deftige kamer.
Als je goedkoper wil gaan, ga je niet veel hebben vrees ik.
Maar goed ja, met 3 nachten (wij hadden er 4) ga je al het meeste gezien hebben hoor.