Carnivore planten

Zitten hier nog mensen die hier mee bezig zijn? Sinds kort hier een beetje mee gestart, en ik vind het enorm boeiende planten. Heb van de grootste takken elks 1 of 2 plantjes, ondertussen zijn mijn beide zonnedauwen een bloem aan het maken.
Ik heb een Kaapse zonnedauw (zoals jouw eerste foto vermoed ik, de algemene starterplant) en een sarracenia bekerplant (een hybride van hier: https://www.vleesetendeplantshop.be/). Ik vind het wel wat hebben, al moet ik zeggen dat sinds ik een tuin heb mijn interesse in kamerplanten wat bekoeld is. Die sarracenia kan wel buiten in een moerasgebied ofzo, dus als hier ooit een vijver komt zet ik die daar misschien wel in een grote pot.
 
Ik ken er wel één en ander van maar heb al "planten" hobby's genoeg dus voorlopig geen interesse om ze effectief in huis te halen :laugh:
 
Vooral zindelijk qua water en zon, veel water nodig maar moet regenwater of gedistilleerd water zijn. Ook aantal uur volle zon nodig per dag.
 
Een goede week geleden was het de "Drosera voorjaarsbeurs" ; de vereniging voor liefhebbers van vleesetende planten.
Ne kameraad stond daar en da's plantjes ruilen enzo denk ik? als ge die hunne FB in het oog houd doen ze nog wel is iets.
 
Terug
Bovenaan