Goede topic en goed om andere verhalen te lezen. Want ik merk daar ook niet veel openheid over IRL. In de krant en in de media is er veel aandacht over, maar IRL merk ik dat het nog altijd bon-ton is om uit te pakken met carrière, reizen, gezinsleven, sociaal leven, ... Doe maar op!
Terwijl mijn vrouw en ik echt afzien de laatste tijd met fel-oplopende ruzies. We hebben ook wel baby's (gehad) die extreem weinig slapen en extreem onrustig zijn in vergelijking met anderen. Zie Ouders-thread.
Anderzijds ook een behoorlijk veeleisende job, met permanente prestatie- en tijdsdruk. Zie "Ergernissen-op-het-werk"-thread.
Als adolescent was ik eigenlijk een heel onbezorgd laat-maar-waaien type. Alle zorgen drupten van mij af als water van een eend. Dit terwijl ik nu een heel kort lontje heb, vooral tegen mijn vrouw en kinderen jammer genoeg. Chronisch slaaptekort en stress zijn mijn grootste vijanden.
Ik probeer alert te zijn voor burn-out toestanden. Dan dwing ik mezelf om te denken: "ik heb gelukkig geen kanker of andere vreselijke ziekte", "ik zit gelukkig niet aan het front in Oekraïne", ... Het voelt een beetje als een laatste strohalm om me aan op te trekken, en ik weet niet of dat een onnozele gedachte is of niet, maar die werkt wel (voorlopig). Volg mij voor meer tips!