Muñoz
Well-known member
Ik heb nooit paniekaanvallen gehad, dus ik ken het niet, maar ik neem aan dat het wel het gevolg is van overmatig piekeren of 'acute' angst in bepaalde situaties? Dus misschien kan mindfulness wel een deel van de oplossing zijn op de lange termijn, @Waelvis?
Ik mediteer nu al een aantal jaren, en je kan u niet voorstellen wat voor mentale rust dat geeft. Ik vond meditatie vroeger altijd iets hebben van zo van die zweverige hippies en deed er lacherig over, maar boy oh boy was I wrong. Ik ben van nature redelijk zenuwachtig (niet het angstige soort, wel het overmatig drukke soort, terwijl ik geen ADHD heb), en ik heb daar nu totaal geen last meer van (ik heb nu veel meer energie, ook al 'show' ik minder energie). Ik babbel nu veel trager, bedachter en minder veel, ik laat me minder snel opfokken en ik ga ook minder 'in de aanval' als mensen of situaties mij irriteren. Ik laat het zenuwachtig, extreem extraverte 'beestje' soms nog wel eens op een gecontroleerde manier naar buiten, want heel soms kan dat nog wel eens plezant zijn voor mij of mijn omgeving.
Iedereen zou eigenlijk wat meer zen moeten zijn.
Ohja, ik ben zo geen fan van supplementjes en zo, maar ashwaganda helpt ook wel goed. Zowel ik als mijn vriendin nemen het in, en het helpt bijzonder goed om sneller in en dieper te slapen. Is geen sluitend wetenschappelijk onderzoek van dat het effectief helpt, maar er zijn wel redelijk wat aanwijzingen dat het een bepaalde anxiolytische werking heeft. Alles is tenslotte beter dan afhankelijk zijn van benzo's en/of antidepressiva.
Ik mediteer nu al een aantal jaren, en je kan u niet voorstellen wat voor mentale rust dat geeft. Ik vond meditatie vroeger altijd iets hebben van zo van die zweverige hippies en deed er lacherig over, maar boy oh boy was I wrong. Ik ben van nature redelijk zenuwachtig (niet het angstige soort, wel het overmatig drukke soort, terwijl ik geen ADHD heb), en ik heb daar nu totaal geen last meer van (ik heb nu veel meer energie, ook al 'show' ik minder energie). Ik babbel nu veel trager, bedachter en minder veel, ik laat me minder snel opfokken en ik ga ook minder 'in de aanval' als mensen of situaties mij irriteren. Ik laat het zenuwachtig, extreem extraverte 'beestje' soms nog wel eens op een gecontroleerde manier naar buiten, want heel soms kan dat nog wel eens plezant zijn voor mij of mijn omgeving.
Iedereen zou eigenlijk wat meer zen moeten zijn.Ohja, ik ben zo geen fan van supplementjes en zo, maar ashwaganda helpt ook wel goed. Zowel ik als mijn vriendin nemen het in, en het helpt bijzonder goed om sneller in en dieper te slapen. Is geen sluitend wetenschappelijk onderzoek van dat het effectief helpt, maar er zijn wel redelijk wat aanwijzingen dat het een bepaalde anxiolytische werking heeft. Alles is tenslotte beter dan afhankelijk zijn van benzo's en/of antidepressiva.
Laatst bewerkt: