Buitenlandse stand-up comedy

D

Deleted member 1888

Guest
Wie zijn jullie liefhebbers?

Voor mij nummer 1 is en blijft Dave Chappelle.





Volledige versie
 
Goh vandegene die ik al live heb gezien? "smijt neus omhoog" Brian motherfuckin REGAN? CK? Billy Burr(3x)?
Stanhope tussen een meute poshy Amsterdammers waar ik bijna onderdeel van de show werd omdat ik de enige was die hij zo hard aan het lachen kreeg?

Chapelle ook gezien tussen de Netflix specials. 2018 iirc. Van de huidige generatie komt hij serieus dicht bij de 2e plek.
Gisteren nog eens een deel van "For What it's Worth" herbekeken. Zijn throw away lines zijn echt van een ander niveau. "Like a celery stog. PSH!"
All time zit hij zeker in mijn top 5. Maar ik volg al comedy sinds de jaren 70, ondanks da'k van 84 ben dus een echte lijst maken is moeilijk.

Laatste grote ontdekkingen hier Joe Zimmerman, Corey Holcomb en Mark Normand.
Net voor de lockdown beslist om toch maar niet Tom Segura te gaan zien, enorm spijt van.

Mijn huidige GOAT however, welke ik waarschijnlijk nooit live zal zien tenzij ik naar de states geraak, is de geweldige Norm MacDonald.
Heeft maar 2 officiële specials. "Me Doing Stand up"(Amazon Prime) en op Netflix "Hitler's Dog, Gossip and Trickery".

Die eerste is nauwelijk 50min lang maar is voor mij persoonlijk mijn favoriete special ooit. Er zitten in die 50min meer punchlines en settups dan in andere standups hun volledige carriere. Begin dus zeker niet hier. "Hitler's Dog" is zeker de betere om met te beginnen. Maar hij is vooral ook gekend voor zijn talk show appearances op Letterman, Conan etc waar ik bijna compulsief naar blijf terugkomen. Zijn Letterman appearances heeft een fan onlangs nog chronologisch bijeengeplakt en is enorm demoeite om te zien hoe hij evolueert. Maar ook om te zien hoe hij altijd wel dat donker kantje had.

Mooie om met te beginnen is zijn enige appearance op Fergusson, nog zo'n held.
 
Laatst bewerkt:
"I'm not fat, I'm fluffy!" Aantal jaren geleden gezien en is de enigste die ècht direct in mijn geheugen springt, buiten de Vlaamse en Nederlandse klassiekers (Roue Verveer, Jochem Meyer, Najib Amhali en natuurlijk... Alex Agnew!)

 
Laatst bewerkt:
Wauw is de Vlaamse stand up dan zo doorgebroken? Herinner me nog da'k op 9Lives namen als David o Doherty heb ontdekt etc :p
 
Opnieuw Dave Chapelle.....ik blijf er tranen in het oog krijgen van het lachen.
Het is ook ongelofelijk hoe lang de problematiek rond politie en zwarten bestaan in Amerika....

 
Michael McIntyre:

Deze van Louis CK vind ik ook meesterlijk. Perfecte timing, perfecte mimiek en een uppercut als pointe:
 
Laatst bewerkt:
Via Live at the apollo veel britse komieken ontdekt.
Bill Bailey mag ook zeker niet vergeten worden (zag hier nog niet passeren)!
 
Kevin Hart en vooral Bill Burr uit Amerika. Trevor Noah vond ik ook wel goed.

Uit de UK is het vooral James Acaster waar ik een grote fan van ben. Het programma van Rowan Atkinson uit de jaren 80 was ook meesterlijk.
Daarnaast Ricky Gervais, Jimmy Carr (al is die tegenwoordig wel weinig origineel meer en is het voornamelijk rinse & repeat met af en toe zijn idiote lach ertussen), Jack Whitehall, David Mitchell, Jason Manford, Sean Lock, Kevin Bridges en Jon Richardson.

Maar zoals misschien valt af te leiden uit die lijst, ben ik eerder fan van al die geweldige panel tv-shows uit de UK. QI, Big Fat Quiz, Would I Lie to You en 8 Out of 10 Cats (Does Countdown).

 
Iedereen die in de retail heeft gewerkt kan hier veel zaken herkennen:rofl:

 
  • Haha
Waarderingen: 515
Kevin Hart en vooral Bill Burr uit Amerika. Trevor Noah vond ik ook wel goed.

Uit de UK is het vooral James Acaster waar ik een grote fan van ben. Het programma van Rowan Atkinson uit de jaren 80 was ook meesterlijk.
Daarnaast Ricky Gervais, Jimmy Carr (al is die tegenwoordig wel weinig origineel meer en is het voornamelijk rinse & repeat met af en toe zijn idiote lach ertussen), Jack Whitehall, David Mitchell, Jason Manford, Sean Lock, Kevin Bridges en Jon Richardson.

Maar zoals misschien valt af te leiden uit die lijst, ben ik eerder fan van al die geweldige panel tv-shows uit de UK. QI, Big Fat Quiz, Would I Lie to You en 8 Out of 10 Cats (Does Countdown).
Bob Mortimer elke keer in Would I Lie to You toch een van de geniaalste dingen die ik al gezien heb.

 
Ik ben geen comedy-kenner maar Jimmy Carr vind ik wel goed. Heb tickets gekocht voor zijn show in Brussel in september 2022.
 
Echt een punch in the gut het nieuws van Sean Lock. De laatste paar jaar niet meer zo into comedy maar vroeger echt grote fan van de Britten, Bill Bailey, Dylan Moran, Sean Lock waren top of the list maar ook McIntyre, Ricky Gervais, Dara O'Briain, Lee Mack, Simon Amstell, Jack Whitehall .. En recenter James Acaster. Die staan allemaal af en toe wel eens op, misschien moet ik nog nog eens een effort doen om nieuwe namen/shows te bekijken. Maar eerst ff 8oo10cdc nog eens helemaal :) RIP
 
Terug
Bovenaan