Buitenlandse stand-up comedy

FFFFFFFFFFFFFFffffffffffffffffffffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck 2021.

Zonder twijfel mijn favoriet aller tijden. Een persoonlijke troost bij de dood van Lock is dat ik hem dit jaar nog maar heb ontdekt en nog heel veel materiaal heb te bekijken. De eerste comic sinds ik Norm heb ontdekt dat me keer op keer wel doet strijkgaan.
Bij Norm heb ik spijtig genoeg alles al 74 keer opnieuw bekeken. RIP.


Attributed to Norm MacDonald, on battles with cancer: “I’m pretty sure, I’m not a doctor, but I’m pretty sure if you die, the cancer dies at the same time. That’s not a loss. That’s a draw.”
 
What the fuck. Blijkbaar heel stil kunnen houden, RIP Norm :( Ik keek altijd met plezier naar de filmpjes in uw signature (als ik door had dat er weer een nieuwe stond) en bleef dan op youtube hangen bij andere filmpjes van hem.
 
Indertijd ontdekt met de roast van Bob Saget, waar hij me eigenlijk grotendeels verwarde en vooral met z'n Henry Fonda quip charmeerde. Sinds dan best geobsedeerd geraakt en altijd wel een makkelijke manier om mijn dag wat op te fleuren.

1 van men favo interviews, waltz'd volledig over Kimmel, legendarische anekdote van Sinatra en Rickles tegen het einde
En dan nog deze appearance, al zen Conans zijn wel demoeite

Er is een chronologische serie van al zijn Letterman appearances. Enorm interessant om te zien hoe relatief nors en koud Letterman in de beginjaren is en dan naar het einde toe bijna als een vaderfiguur zijn zoon mist. Laatste appearance is een dikke tearjerker.
 
Laatst bewerkt:
Hing wel elektriciteit in de zaal. De vorige 'Sorry' special met een half oog bekeken, vond die maar wat tam en beneden zijn niveau, nu in de zaal was hij zodanig z'n oude rauwe zelf dat je op geen enkel moment moest denken aan het schandaal; hij moest ook echt een paar keer onbedaarlijk lachen over hoe fout z'n eigen grappen waren. Had 'm al lang niet meer op youtube gecheckt, zaten mogelijk paar oude stukjes in maar voor mij allemaal nieuw. 9/10
 
Zoals altijd volledig nieuw materiaal. Deze was inderdaad weer super, wreed content da'k hem nog is heb gezien. Geweldige openers ook, eens zien of ik hun namen vind.
 
Daniel simonsen was die Noor ? De vrouw vond ik nogal neurotisch, die middenste ook goed in de stijl van Louis
Die vrouw was wat onwennig maar toch nog goed eigenlijk. Enkel de tweede act was zeer matig. Effectief een aanslag op je gehoor ook. Voor de rest was de show in zijn geheel uitstekend. Het is zelden dat je zo waar voor je geld krijgt.
 
Ben nu ongeveer halfweg met 8 out of 10 Cats. Lock was echt belachelijk goed. Draagt met veel momenten de volledige show. Af en toe de Countdown versie ertussen. Ook de meeste van zijn specials al bekeken. Kijk er niet naar uit om geen nieuw materiaal meer te hebben.

Denk dat ik Cats hier of op 9Lives uiteindelijk nog heb opgevangen dus wie dat toen ook heeft vermeld, merci.

Openers voor CK waren overigens inderdaad Daniel Simonsen, Adrienne Iapalucci en Raanan Hershberg.
 
Laatst bewerkt:
Todd Barry voor begot 60? man deze zaterdag in't Zuiderpershuis. Met dat goei weer zelf nog getwijfeld om te gaan, maar zo blij da'k nog ben geweest. Met gemak 1 van de beste shows da'k al heb gezien. En 50 tot +-200 man is eigenlijk perfect voor comedy. Iemand de knorrige Sarah Millican nog meegepikt?
 
Ricky Gervais met een nieuwe special op Netflix. Niets bijzonders, een aantal gerehashte moppen uit vorige versies of tv-shows (de mop van de gecremeerde assen die in iemands mond vliegen en waarbij Ricky zegt dat hij hoopt dat het de geslachtsdelen waren, bv), maar ik hou wel van zijn soort humor dus heb me wel geamuseerd.

Uiteraard de nodige oproepen om de show te annuleren wegens enkele grappen met transvrouwen in een hoofdrol: https://variety.com/2022/tv/news/ricky-gervais-trans-jokes-netflix-special-supernature-1235275966/
 
Riicky Gervais zal binnenkort wel gewist worden.

Een ander die dat al gebeurde is Dieudonné

 
Gervais als stand up nooit echt kunnen uitstaan. Te weinig punchlines, teveel moraliserende applauszoeker.
 
Indeed, hoeveel co-writers heeft hij voor die Golden Globe moppen ? Heb Derek & After Life een kans gegeven maar ik geraakte er maar niet in.
 
Toch veel kunnen lachen met Gervais' laatste show, maar hij hergebruikt wel altijd dezelfde thema's in elke show en in zijn vroegere shows was dat materiaal beter. Die kerel is multimiljonair en trekt zelfs met matig materiaal toch volle zalen over heel de wereld, hij zal niet wakker liggen dat ze hem cancellen.
 
Terug
Bovenaan