Vlaamse stand-up comedy

Gisteren ook Geubels in bad gezien, en vond het wél lachen. Ik zie hem in ieder geval liever gewone standup doen dan die onnozele TV-showkes.
 
Gisteren ook Geubels in bad gezien, en vond het wél lachen. Ik zie hem in ieder geval liever gewone standup doen dan die onnozele TV-showkes.
Ongeveer de helft gezien en toch ook al veel moeten lachen. Ik denk niet dat ik ooit al een volledige show van hem heb gezien, en vooral wat afleveringen van taboe, dus de herhaling of voorspelbaarheid herken ik niet echt.
 
Tegen beter weten in toch eens opgezet op Streamz. Kan die mens om de 1 of andere niet goed bezig zien. Heb 10 minuten echt geprobeerd om louter op inhoud te kijken, maar kan me echt niet bekoren. Dan 100x liever HHVB, wsl ben ik meer van het "uitlachtype" 🙈
Ik snap dat dit soort humor niet voor iedereen is.

En je moet hem ook een beetje kennen om de humor van bepaalde zaken in te zien denk ik.

Maar los van de humor was dit toch al een pak interessanter dan hetgeen Kamal ieder jaar op tv mag brengen. ;)
 
Wat is daar zo speciaal aan? Ik zie ze nu bezig in de ideale wereld en zo grappig of origineel vind ik ze nu toch niet.
Los van het feit dat humor iets persoonlijk is en voor iedereen verschillend, is een zaalshow natuurlijk wel nog wat anders dan haar TV-werk.
Ik ben onlangs naar een try-out van haar geweest, en hoewel dat niks heel speciaals of opmerkelijk was op zich, was het echt top stand-up comedy (voor mij en mijn vriendin, en de rest van de zaal precies toch ook). Echt een natuurtalent.
 
Daar ga ik niet voor, maar is vaak toch een maatstaf van 'ok' naar 'hilarisch', toch?
Sure. Maar aanwezigheid van gelach is uiteindelijk wel de enige maatstaf. Je hebt veel applaus zoekende stand ups die gewoon te weinig materiaal hebben en dan teren op het karakter en goodwill van het publiek. Daar kijk ik geen comedy voor.
 
Gaan kijken naar Thomas Smith z'n nieuwe show (Rebel). Die kerel blijft toch wel zot veel energie etaleren. Je zou echt niet zeggen dat ie al 56 is. Had op die manier ook het publiek mooi mee.
 
. Op zijn laatste try-out voor de officiële première niet 1x de hele zaal aan het klappen gekregen.

Ik vind dat altijd maar bizar, dat geklap tijdens een show. Aan het einde niet meer dan normaal, of als de artiest opkomt.

Maar tijdens een show is uw gelach toch de appreciatie die je toont? Snap niet dat daar geklap tussen moet komen, die dan ook nog eens vaak de flow uit de show haalt.

Afschaffen graag, samen met dat onnozel geklap als een vliegtuig land. ;)
 
Heb Kamal zijn conference gezien en moet zeggen dat het beter was dan gedacht. Ik kreeg andere jaren Geert Hoste vibes bij zijn shows, maar nu was het goed hard. Alleen zijn manier van het te brengen is niet zo mijn ding.
 
Ik vind dat altijd maar bizar, dat geklap tijdens een show. Aan het einde niet meer dan normaal, of als de artiest opkomt.

Maar tijdens een show is uw gelach toch de appreciatie die je toont? Snap niet dat daar geklap tussen moet komen, die dan ook nog eens vaak de flow uit de show haalt.

Afschaffen graag, samen met dat onnozel geklap als een vliegtuig land. ;)

 
Gisteren geubels in bad gezien, toch zeer weinig moeten lachen moet ik zeggen.
Veel voorspelbare moppen die ik zelf ook zou kunnen maken en dan gevolgd door hele grote serieuze verhalen ook precies?

Het begin met zijn kind en zijn piemel vond ik toch ook maar een beetje raar :p
 
Jade Mintjes gezien deze week

Teleurstellend. Korte show (net iets meer dan 1u)voorspelbare grappen, herkauwde grappen, weinig samenhang. Viel veel en veel meer uit te halen.
 
Smaad van Vincent Voeten gezien.

Doog en grof, maar best wel goed.
Misschien toch nog iets meer van verwacht wel. Duurde ook maar een uur.
 
Smaad van Vincent Voeten gezien.

Doog en grof, maar best wel goed.
Misschien toch nog iets meer van verwacht wel. Duurde ook maar een uur.

Valt op bij al die nieuwe comedians. Die zitten precies allemaal rond een uur aan materiaal en noemen het 'een show'. Die denken allemaal dat ze een Netflix special aan het maken zijn of wat?
 
Een uur is nog steeds het formaat hoor. En dat bestond al lang voor Netflix. Ergens tussen de 50 en 70 minuten is ideaal. Langer word er meestal teveel herkauwt. Of zitten ze over die schizofrene lijn van stand up en cabaretier te struikelen.
Maar zeer weinig comedy specials die hun momentum kunnen houden over de volle 60 minuten.

Enige die ik nog jaarlijk herbekijk is Eddie Izzard's Dressed to Kill. Heeft die ook nooit meer weten evenaren.
 
Terug
Bovenaan