Vlaamse stand-up comedy

Roepen en afgeven op "gemakkelijke" slachtoffers... dat is een beschrijving die je ook perfect op Bill Burr kan plakken. Still: zijn show in de stadsschouwburg is het beste dat ik al gezien heb kwa live comedy.

Ik heb HHVB met een half oog gezien, de TV stond aan op de achtergrond... er zaten goeie stukjes in maar ik moet wel zeggen dat ik op geen enkel moment zoiets gehad heb van "ik ga stoppen waarmee ik bezig ben en meer aandacht aan de show kijken". Ik denk nochtans niet dat ik echt met iets belangrijk bezig was.


Wordt dat niet een beetje mee in de hand gewerkt door de grotere bekendheid? Dat er nen helen hoop mensen plots naar die shows beginnen gaan die vooral gaan om te kunnen zeggen dat ze geweest zijn?

De vergelijking gaat niet helemaal op want het was geen comedy maar ik heb vorige maand Lieve Scheire zijn show gezien over AI. Den helft van de zaal was na 5 minuten al uitgecheckt en dat is niet omdat het te moeilijk was maar gewoon omdat daar nen hoop volk in de zaal zit dat de persoon gewoon van naam kijkt of van 2 grappige 30 seconden fragmentjes in een TV programma zonder te weten wat die mensen écht doen.

Bestaan er triestige planten die ergens naartoe gaan om te kunnen zeggen dat ze geweest zijn?

Je kunt namelijk zeggen dat je geweest bent, als dat toch een dingetje zou zijn, zonder dat je effectief geweest bent...

Anyway, ik ben een simpele figuur, ik heb anderhalf uur plat gelegen terwijl ik was aan het plooien was in de zetel. :laugh:

Ik ben een old school luie lineaire TV consument. Ik wil TV aan doen en iets opzetten zonder te veel te moeten zoeken. Ik ben al content dat er af en toe wat comedy op tv is, want voor de rest is het tussen 20 en 23 h echt huilen met de pet op.

Ik kijk al uit naar het zomeruur dat ik tot 's avonds in de tuin kan werken.
 
Joost Vandecasteele voor mij de beste conference gemaakt sinds Van Peel gestopt is.
Tegen beter weten in toch eens opgezet op Streamz. Kan die mens om de 1 of andere niet goed bezig zien. Heb 10 minuten echt geprobeerd om louter op inhoud te kijken, maar kan me echt niet bekoren. Dan 100x liever HHVB, wsl ben ik meer van het "uitlachtype" 🙈
 
Tegen beter weten in toch eens opgezet op Streamz. Kan die mens om de 1 of andere niet goed bezig zien. Heb 10 minuten echt geprobeerd om louter op inhoud te kijken, maar kan me echt niet bekoren. Dan 100x liever HHVB, wsl ben ik meer van het "uitlachtype" 🙈
Joost moet ge eerst in podcast leren kennen vind ik. Daar krijgt die meer ademruimte, als ge die via zijn comedy leert kennen kan het nogal een orkaan zijn
 
Tegen beter weten in toch eens opgezet op Streamz. Kan die mens om de 1 of andere niet goed bezig zien. Heb 10 minuten echt geprobeerd om louter op inhoud te kijken, maar kan me echt niet bekoren. 🙈
Idem. Scheerde qua humor voor mij geen hoge toppen. Al lijkt het me wel een persoon waarmee je boeiende conversaties op café kunt hebben :).
 
Vanavond naar de try-out van Jens De Doncker, qua comedy nooit iets van gezien dus wel benieuwd of het die VTM-kakapipi humor gaat zijn.

De XDR-discussie mag inderdaad stoppen.
Veel kakapipi zoals verwacht helaas. Op zijn laatste try-out voor de officiële première niet 1x de hele zaal aan het klappen gekregen.

Ofja toch, door een reactie van iemand uit het publiek. Zou ook wat minder mogen spotten met zijn laag zelfbeeld, dat verhaaltje horen we nu al een aantal jaren.
 
Begin dit jaar Geubels in zijn bad live gezien en ook echt héél weinig moeten lachen. De moppen zie je al van ver aankomen en heel weinig variatie.

Ofwel ben ik gewoon verzuurd aan het worden, kan ook :p
 
Veel kakapipi zoals verwacht helaas. Op zijn laatste try-out voor de officiële première niet 1x de hele zaal aan het klappen gekregen.

Ofja toch, door een reactie van iemand uit het publiek. Zou ook wat minder mogen spotten met zijn laag zelfbeeld, dat verhaaltje horen we nu al een aantal jaren.
Hij hanteert gewoon het tempo en niveau die hij gebruikt in zijn programma's en als jurylid van DSMTW. Van een zaalshow verwacht ik toch wel een pak meer, van wat één van onze grootste comedians van het land werd genoemd.
 
Geubels zijn hoogdagen als zaalshow speler lijken inderdaad wel achter hem te liggen. De meeste bits heb je ooit al wel eens gehoord en werden gewoon herkouwd door hem, verrassen en origineel uit de hoek komen zit er niet meer in.

Het is natuurlijk niet iedereen gegeven om steeds nieuwe shows uit te kunnen kakken zonder in herhaling te vallen. Tijd voor een nieuwe generatie.
 
Geubels zijn hoogdagen als zaalshow speler lijken inderdaad wel achter hem te liggen. De meeste bits heb je ooit al wel eens gehoord en werden gewoon herkouwd door hem, verrassen en origineel uit de hoek komen zit er niet meer in.

Het is natuurlijk niet iedereen gegeven om steeds nieuwe shows uit te kunnen kakken zonder in herhaling te vallen. Tijd voor een nieuwe generatie.
Denk dat er teveel Geubels is geweest op de TV waardoor, naar mijn gevoel, we al van ver zijn moppen zien komen.

Alex Agnew heeft dat voor mij ook wat, het wordt allemaal voorspelbaar.

Maar zeker de nieuwe mensen een kans geven of niet bekende ( voor mezelf dan) lag zo dubbel met Yannick Noben
 
Ik vond de show van Meubels ook enorm voorspelbaar. Het stuk in verband hypochonder zijn, de angst voor naar het toilet te gaan enzovoort zijn recyclage van oudere bits. Ze zijn wel iets veranderd maar het blijft altijd naar hetzelfde punt komen. Enkel de mop ivm de palliatieve vriend was zo droog dat ik wel hardop heb moeten lachen.
 
Er zaten inderdaad niet echt verrassende stukken in. Ik vond het best nog wel 'onderhouden', maar dus ook niet meer dan dat. Niet veel om te herinneren, maar ik had nu ook geen enkele keer de neiging om de show af te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Op zijn laatste try-out voor de officiële première niet 1x de hele zaal aan het klappen gekregen.
Als je voor te klappen naar comedy gaat kijken ben je al verkeerd bezig. En als je als komiek het klappen opzoekt ipv de lach, stap dan aub gewoon in de locale politiek ofzo.
 
Veel kakapipi zoals verwacht helaas. Op zijn laatste try-out voor de officiële première niet 1x de hele zaal aan het klappen gekregen.

Ofja toch, door een reactie van iemand uit het publiek. Zou ook wat minder mogen spotten met zijn laag zelfbeeld, dat verhaaltje horen we nu al een aantal jaren.
Ben ook naar zijn try-out geweest op een eerder tijdstip. Vond het ook echt enorm slecht. Meer een aaneenschakeling van slechte moppen dan een show met toch iet of wat een rode draad in.

Nu, hij had 1 minuut voor opgaan een epilepsieaanval, dus ik vergeef het hem zeker.
 
XDR zijn HHVB23 gezien. Beetje zoals anders, maar misschien iets te veel laaghangend fruit. Niet zijn beste, maar toch vermakelijk.
 
Terug
Bovenaan