Cultuur Ontspanning Vlaamse stand-up comedy

Mijn recensie over xdr:

2 uur letterlijk roepen en afgeven op "gemakkelijke" slachtoffers (bv's), een vooral heel flauwe en negatieve vertoning, ik werd er niet bepaald gelukkig van, van zoveel negativiteit.
1 uur werk gehad aan de show, 1 uur werk gehad om Tom Waes te overtuigen, en een halve dag werk gehad om de show salonfähig te maken.
1 uur werk gehad. Jonges toch... Geloof je dat nu echt zelf?
 
1 uur werk gehad. Jonges toch... Geloof je dat nu echt zelf?
Nee, natuurlijk meen ik dat niet. ;)
Ik probeer gewoon wat te duiden in hoeverre je materiaal verzamelt in een notebook, een heel jaar lang wellicht, en hoeveel je daarvan moet schrappen en een manier moet zoeken om het salonfahig te maken zodat je uw eigen als komiek niet verbrand.
woke, mellowcakes, N-woord... hij fietst er in een bocht wat omheen. beetje flauw hoor...

Wat dan wèl overblijft zijn influenzers bashen en een foto van joice de troch, wat eigenlijk niet grappig is maar eerder "tragisch/cringe".

Nu, ik heb het uitgekeken , mocht ik het echt slecht vinden had ik het zelf niet uitgekeken.
Maar XDR is niet mijn favoriete comedian, dan doet Alex Agnew het toch (beetje) beter.
Maar dat is ook weer zo een brulaap, dan vond ik de shows van Philippe Geubels vroeger wel wat sympathieker.
my 2 cents ;)
 
Wat dan wèl overblijft zijn influenzers bashen
Zijn reactie op insta wanneer de influencers aangeven duidelijk niet gediend te zijn met zen moppen kwam mij ook meer over als de bullebak van de speelplaats "don't poke the bear"...

De weinige fragmenten die ik al gezien heb konden me niet boeien. Ik moet het zoiezo al niet hebben van comedians die spelen op de man ipv inhoud.

Kijk dan niet en laat mensen die het appreciëren gerust.
Dus je mag alleen op een topic reageren als je het eens bent met de algemene concensus? Dan kunnen we beter de boeken toedoen.
 
Ik heb HHVB ook gezien op TV, best amusant. XDR is denk ik te bekend geworden om nog superscherp af te branden. En soms had ik het gevoeld dat hij bleef hangen zodat iedereen echt mee was, niet altijd nodig.
Dan heb je maar de helft gezien. Op TV was het 80-90 minuten, op VRTmax staat de volledige show van 2,5u.
 
De weinige fragmenten die ik al gezien heb konden me niet boeien. Ik moet het zoiezo al niet hebben van comedians die spelen op de man ipv inhoud.
Dat komt er natuurlijk van als je maar enkele fragmenten ziet. Xander speelt ook genoeg op de inhoud hoor.
 
Mijn recensie over xdr:

2 uur letterlijk roepen en afgeven op "gemakkelijke" slachtoffers (bv's), een vooral heel flauwe en negatieve vertoning, ik werd er niet bepaald gelukkig van, van zoveel negativiteit.
1 uur werk gehad aan de show, 1 uur werk gehad om Tom Waes te overtuigen, en een halve dag werk gehad om de show salonfähig te maken.
Roepen en afgeven op "gemakkelijke" slachtoffers... dat is een beschrijving die je ook perfect op Bill Burr kan plakken. Still: zijn show in de stadsschouwburg is het beste dat ik al gezien heb kwa live comedy.

Ik heb HHVB met een half oog gezien, de TV stond aan op de achtergrond... er zaten goeie stukjes in maar ik moet wel zeggen dat ik op geen enkel moment zoiets gehad heb van "ik ga stoppen waarmee ik bezig ben en meer aandacht aan de show kijken". Ik denk nochtans niet dat ik echt met iets belangrijk bezig was.

Ik heb HHVB ook gezien op TV, best amusant. XDR is denk ik te bekend geworden om nog superscherp af te branden. En soms had ik het gevoeld dat hij bleef hangen zodat iedereen echt mee was, niet altijd nodig.
Wordt dat niet een beetje mee in de hand gewerkt door de grotere bekendheid? Dat er nen helen hoop mensen plots naar die shows beginnen gaan die vooral gaan om te kunnen zeggen dat ze geweest zijn?

De vergelijking gaat niet helemaal op want het was geen comedy maar ik heb vorige maand Lieve Scheire zijn show gezien over AI. Den helft van de zaal was na 5 minuten al uitgecheckt en dat is niet omdat het te moeilijk was maar gewoon omdat daar nen hoop volk in de zaal zit dat de persoon gewoon van naam kijkt of van 2 grappige 30 seconden fragmentjes in een TV programma zonder te weten wat die mensen écht doen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn reactie op insta wanneer de influencers aangeven duidelijk niet gediend te zijn met zen moppen kwam mij ook meer over als de bullebak van de speelplaats "don't poke the bear"...
Gho ja. Het gaat hier om BV's en influencers. Mensen die veelvuldig in de media komen en er bewust voor kiezen om bekend te zijn. Velen komen (soms tot het gênante af met hun privé leven in de boekskes en ze delen het ook gretig op sociale media. Hoge bomen vangen veel wind. Dan moeten ze er ook maar tegen kunnen. Je kiest daar bewust voor, dan moet je de nadelen er ook maar bijnemen.
 
Je kiest daar bewust voor, dan moet je de nadelen er ook maar bijnemen.
Nadelen erbij nemen <> niet reageren.

Het één sluit het ander niet uit. Het ging mij om de reactie van Xander die erop gekomen is die mij meer degene leek van een bullebak dan iemand die er in slaagt om dan op een gevatte manier uit de hoek te komen.
Dit was meer iets van 'pas maar op of ik zal u is vernederen.'
 
Ik heb HHVB ook gezien op TV, best amusant. XDR is denk ik te bekend geworden om nog superscherp af te branden. En soms had ik het gevoeld dat hij bleef hangen zodat iedereen echt mee was, niet altijd nodig.
Dat blijven hangen is volgens mij ook door de grote zaal. Hij heeft heeft het daar in de podcast al over gehad, de respons van een groter publiek duurt nu eenmaal ook langer.
 
Ik vraag me vooral af waarom komen zuurpruimen (het werkwoord, niet persoon) in een thread over comedy als de comedy u niet aanstaat. Kijk dan niet en laat mensen die het appreciëren gerust.
Dan moeten mensen die kritiek geven in het film en serie topic ook maar zwijgen en niets meer posten, omdat films hun niet aanstaan volgens u?

Je hebt toch niets tegen Comedy als je deze show niet subliem vindt? Hier mogen toch gerust vraagtekens bij geplaatst worden?

Waar ik mij trouwens ook wel wat aan stoorde, is dat Lieven Van Gils stukje. Toen hij nog een talkshow was dat wel een goed stuk. Maar nu was dit echt wel volledig onnodig, en niet grappig. Wou Xander mss dé film man worden van de VRT? ;)
 
Waar ik mij trouwens ook wel wat aan stoorde, is dat Lieven Van Gils stukje. Toen hij nog een talkshow was dat wel een goed stuk. Maar nu was dit echt wel volledig onnodig, en niet grappig. Wou Xander mss dé film man worden van de VRT? ;)
Hij wou inderdaad overkomen als de kenner

Volgens mij gaat deze show hem goed doen, héél véél mensen doen niets liever dan eens goed lachen met de BV's.
Als daar dan vooraan een pestkop staat die die rol op zich wil nemen, go for it.

Misschien beseft hij het zelf niet, maar hij is nu al gelabeled als die comedian die de BVs eens goed uitlacht. Volgend jaar opnieuw graag.
 
Joost Vandecasteele voor mij de beste conference gemaakt sinds Van Peel gestopt is.

Paar keer goed gelachen, en bij momenten zelfs zeer informatief. Mag van mij dé conferencier worden ieder jaar ipv Kamal, die schrik heeft om zijn mening te geven of te fel tegen de schenen te schoppen, en het bij moppekes wil houden. Wat zijn keuze is, en waar zeker argumenten voor zijn. Maar een conference mag van mij toch wat meer zijn dan wat moppekes over het voorbije jaar. Mag je ook eens doen nadenken bij bepaalde zaken. En daar lijkt Vandecasteele mij wel een goed persoon voor.
 
Joost Vandecasteele voor mij de beste conference gemaakt sinds Van Peel gestopt is.

Paar keer goed gelachen, en bij momenten zelfs zeer informatief. Mag van mij dé conferencier worden ieder jaar ipv Kamal, die schrik heeft om zijn mening te geven of te fel tegen de schenen te schoppen, en het bij moppekes wil houden. Wat zijn keuze is, en waar zeker argumenten voor zijn. Maar een conference mag van mij toch wat meer zijn dan wat moppekes over het voorbije jaar. Mag je ook eens doen nadenken bij bepaalde zaken. En daar lijkt Vandecasteele mij wel een goed persoon voor.
Vond ik ook. Heel goeie cadans van lachen naar 'luisteren'.
 
Kunnen we die ergens bekijken?
Streamz

Vond het ook wel goed , ik moest nog eens opzoeken of dat nu echt waar is van die rode koe (zot absurd als het waar is).

er staan redelijk wat Nederlandstalige comedy op streamz (Steven mahieu , jade mintjes ,.. )
soms wel al van een paar jaar geleden , maar als je niet veel hebt kunnen buitenkomen , wel interessant.
 
De laatste HHVB van XDR was voor mij ook de minste. Maar dat komt denk ik vooral door de locatie. In de lotto arena staan is nog iets anders dan een kleiner zaaltje.

Terwijl voor mij de kracht bij HHVB zeker de eerste keren dat kleinschalige was.

Door in de lotto arena staan had hij anderzijds de mogelijkheden om extra's toe te voegen dat niet zou lukken in een kleinere zaal.
 
De laatste HHVB van XDR was voor mij ook de minste. Maar dat komt denk ik vooral door de locatie. In de lotto arena staan is nog iets anders dan een kleiner zaaltje.

Terwijl voor mij de kracht bij HHVB zeker de eerste keren dat kleinschalige was.

Door in de lotto arena staan had hij anderzijds de mogelijkheden om extra's toe te voegen dat niet zou lukken in een kleinere zaal.
De beste stukken in de show vond ik zijn old skool stukken, zoals de Tafel van 4 bv.

Ja, leuk om te experimenteren met de grote zaal, maar jammer dat het wat ten koste gaat van de essentie van zijn show.

Xander mss wat teveel bezig met de vorm van Comedy, en mss al iets te vroeg overtuigd dat comedy in zijn klassieke vorm al dood is.
 
Joost Vandecasteele voor mij de beste conference gemaakt sinds Van Peel gestopt is.

Paar keer goed gelachen, en bij momenten zelfs zeer informatief. Mag van mij dé conferencier worden ieder jaar ipv Kamal, die schrik heeft om zijn mening te geven of te fel tegen de schenen te schoppen, en het bij moppekes wil houden. Wat zijn keuze is, en waar zeker argumenten voor zijn. Maar een conference mag van mij toch wat meer zijn dan wat moppekes over het voorbije jaar. Mag je ook eens doen nadenken bij bepaalde zaken. En daar lijkt Vandecasteele mij wel een goed persoon voor.
Gisteren ook gezien. Zeker de moeite waard om te bekijken. Ik heb hem altijd wel al graag bezig gehoord.

Eigenlijk is dit de logica zelve voor hem. Zijn houding, zijn stijl, zijn humor ... zijn eigenlijk prima geschikt voor een eindejaars. Ik heb wel altijd een hit-or-miss gevoel bij hem, waarbij het echt ook wel een serieuze 'miss' kan zijn, maar absoluut ook enorme 'hits' en dan is hij absolute top.

Graag volgend jaar opnieuw! Al zei hij in het begin van de show dat het hem gevraagd is, nadat ze vorig jaar Jade Mintjens hadden gevraagd? Dus volgend jaar iemand anders? Wie zit daar achter? DPG?
 
Terug
Bovenaan