Vlaamse stand-up comedy

Fragmenten van Kamal gezien: beter dan verwacht. Ik dacht dat hij braver zou zijn, maar dat viel goed mee. Soms wat voor de hand liggend, maar de herkenbaarheid maakt het dan weer goed.
De “stoute” stukken worden dan ook meestal uit de VRT uitzending geknipt. Zijn betere stukken meestal. Zelf geen fan van, en veel heel voorspelbare of flauwe moppen. Zou beter eens met de bezem door zijn schrijfteam gaan. Want in zijn publieksonteractie vind ik hem wel nog goed.

Laatst bewerkt:
Fragmenten van Kamal gezien: beter dan verwacht. Ik dacht dat hij braver zou zijn, maar dat viel goed mee. Soms wat voor de hand liggend, maar de herkenbaarheid maakt het dan weer goed.

Gisteren Xander De Rycke gezien op Canvas en vond dat eerder een tegenvaller. Hij is wel de perfecte man voor de stijl die hij hanteert: die norse cynische commentator langs de zijlijn. Mooi. Op zich zou ik daar een grote fan van kunnen zijn. Maar hij past dit jammer genoeg toe op wel zeer gemakkelijke slachtoffers en usual suspects zoals De Buurtpolitie, de Verhulstjes, de marginale Facebook-commentatoren, ... Tja, daar lacht iedereen sowieso al wat mee. Daar kun je dan nog een schepje bovenop doen, best op verdienstelijke wijze, maar echt fris en origineel vind ik dat allemaal niet. Hij blijft teveel in die Showbizz-sferen hangen.
Pas dat soort humor eens toe op de "moeilijkere" slachtoffers of op de machtsstructuren en fileer deze. Het dichtste kwam hij in de buurt met het tellen van de kijkcijfers bij Streamz en dergelijke. Meer van dat. Als Xander De Rycke in de leer zou gaan bij Michael Van Peel zou hij een heel stuk beter worden.
Van Peel is toch ook eerder gefocust op maatschappij en politiek terwijl HHVB puur enkel en alleen films, series + wat showbizz/media?

Blijkbaar ben ik wel naar de verkeerde dag gaan kijken naar HHVB, bij ons zat
Average Rob in het cactus pak, maar blijkbaar zat ook James Cooke er eens in :eek: Dat moet pas en ontploffing in de zaal geweest zijn!.

Laatst bewerkt:
Van Peel is toch ook eerder gefocust op maatschappij en politiek terwijl HHVB puur enkel en alleen films, series + wat showbizz/media?

Blijkbaar ben ik wel naar de verkeerde dag gaan kijken naar HHVB, bij ons zat
Average Rob in het cactus pak, maar blijkbaar zat ook James Cooke er eens in :eek: Dat moet pas en ontploffing in de zaal geweest zijn!.
Ik ben de 29ste geweest en toen was het inderdaad James Cooke.

Het is allemaal inderdaad goed, maar wel simpel. Iedereen kan eens goed lachen met de Verhulstjes en HLN commentaren. Desalniettemin is de show 100x beter dan Erik Van Looy zijn geklungel.

This.

Waren inderdaad minder lach-momenten na de universe maar wel pijnlijke momenten vol waarheid. Knap hoe hij er telkens toch weer een diepere én nieuwe laag in weet te steken, en tegelijkertijd zichzelf kapot weet te relativeren.
Maar wel een keer of 6 pronken met zijn VRT contract. ;)

Iedereen vond het hier precies minder worden na het Marvel stuk. Ik heb het toch omgekeerd ervaren.

Eerste uur vond ik zowat het slechtste wat ik van Xander al heb gezien. Wou bij momenten ook wat teveel uitpakken met zijn creatieve insteken. Die insteken op zich vond ik wel nog leuk, maar de uitwerking toch vooral niet grappig, en te lang duren.

Marvel stuk duurt veel te lang, einde duurt veel te lang, AI stuk, te lang en heel flauw.

Heel mooi gemaakte show. En uiteindelijk dat laatste uur eenhalf wel nog gelachen met de klassieke HHB stukken. Maar inhoudelijk zijn minste show die ik al heb gezien.

Ondanks het feit dat het op tv was (comedy in het echt is gewoonweg 10x beter) heb ik toch een aantal keer luidop moeten lachen. Dat is niet iedereen gegeven. Sterk werk dus. Maar ik ben ook deels akkoord met de vorige reacties. Er zaten echt zwakke stukken tussen. Misschien ook niet onlogisch, in een show van 2u30.

XDR23 zat wel een sterk uur in, niks mis mee dat hij paar keer lange show speelt om de rest van 't jaar vaderschapsverlof te nemen. De tragiek dat heel zijn leven rond entertainment draait maakt 'm voor mij minder relatable dan Kamal.

Vroeger veel naar comedy optredens geweest, en veel Vlaamse comedians hun eerste optredens zien doen. Destijds ook grote fan van XDR maar da´s met de jaren ook serieus afgenomen. Ik merk dat ik gedurende verschillende fases in mijn leven verschillende soort comedians kon apprecieren.

Gisteren en eergisteren de conferances bekeken, en vond die van XDR eigenlijk maat zwak. En zeker het tussendoortje met Tom Waes en het einde vond ik echt tenenkrullend.

Die van Kamal Kharrrrmag vond ik wel goed. Idd iets te actief/luid met momenten, maar allesinds een pak doordachter dan wat ik haf verwacht. Da´s ook een van de weinige comedians die ik nog niet live aan het werk heb gezien.

Pronken? Vreemde invulling heb jij daar dan toch van.

Niet zijn beste show, maar toch nog altijd zeer goed vond ik.
De stoelen op het middenplein waren idd wel echt bagger.
Pronken mss niet het juiste woord. Maar hij moest het toch weer genoeg vernoemen. Zijn goed recht, maar dat klinkt niet als iemand die zich kapot relativeert.

Dat stuk met Tom Waes vond ik toch ook minder. Zeker als hij daar dan staat te doen alsof dat niet gepland was. Had hij nu gewoon Tom Waes geïntroduceerd was het al heel wat anders.

Maar wel een keer of 6 pronken met zijn VRT contract. ;)
Dat hij ook heeft gerelativeerd met een mop en waarna hij het hele starts-gebeuren bekritiseerde van de VRT. Dus ik snap niet echt wat je punt is, tenzij dat hij is ingegaan op een goedbetaalde, veilige job waarop hij kan leunen?

En kom nu niet af met een unsure-smiley he Hans!

Dat hij ook heeft gerelativeerd met een mop en waarna hij het hele starts-gebeuren bekritiseerde van de VRT. Dus ik snap niet echt wat je punt is, tenzij dat hij is ingegaan op een goedbetaalde, veilige job waarop hij kan leunen?

Ik zeg toch nergens dat hij dat niet mag doen en dat geen slimme move is?

Ik beweer enkel dat Xander zichzelf niet kapot relativeert. Meer niet.

Conference van Joost Vandecasteele is wel nog plezant. Goeie mix van 'bespreking van het afgelopen jaar' en gewone standup.

Wat is Xander zijn job dan?

Dat stuk met Tom Waes vond ik toch ook minder. Zeker als hij daar dan staat te doen alsof dat niet gepland was. Had hij nu gewoon Tom Waes geïntroduceerd was het al heel wat anders.

Vond ik ook wat bij de haren getrokken.

Uiteraard heb je daar het verrassingseffect, wellicht nog meer in realiteit dan op TV. Maar wat zijn passage nu inhoudelijk heeft bijgebracht is mij een raadsel.

Vond ik ook wat bij de haren getrokken.

Uiteraard heb je daar het verrassingseffect, wellicht nog meer in realiteit dan op TV. Maar wat zijn passage nu inhoudelijk heeft bijgebracht is mij een raadsel.
Volgens mij wou Xander het concept van zijn conference, enkel Lotto arena en geen tour, ten volle benutten.

Marvel en rondgaan in de zaal, verrassingsacts kunnen als je het maar 3 keer organiseert.

Op zich goed dat hij het zich niet gemakkelijk maakt op dat vlak. Was die meerwaarde voldoende.. de interviews vond ik top. Waes overbodig en geforceerd gebracht.

En James als cactus is zijn manier om nogmaals te benadrukken dat de media hem maar blijft bestempelen als die verzuurde comedian die met iedereen in boel ligt. Terwijl dat eigenlijk niet zo is.

Terug
Bovenaan