Vlaamse stand-up comedy

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Dit jaar ben ik op Spotify naar meer Vlaamse stand-up comedy beginnen luisteren.

Mijn favorieten zijn:
  • Xander De Rycke
  • Wim Helsen
  • Gunther Lamoot
  • Steven Mahieu
  • William Boeva
  • Alex Agnew
  • Adriaan Van den Hoof
Heeft iemand nog aanraders?
 
Hoop dat er terug een aantal (eindejaars?)shows op youtube komen te staan.
Zo rond deze tijd zou toch de show van Xander de Rycke Houdt het voor bekeken online moeten komen dacht ik
 
Stijn Meuris uiteraard!! ... 🤥

Ség, moet dit niet bij Cultuur?

Ik heb de laatste jaren vooral gekeken/geluisterd:
- Michael Van Peel
- Xander De Rycke
- Bart Cannaerts
- Alex Agnew
- Wim Helsen
- Jan-Jaap Der Wal (ja kom, het is een halve Vlaming 😋)

Van Geubels zou ik zijn laatste show nog wel eens willen zien.

Bert Gabriëls zijn eindejaarsconference heb ik vorig jaar gezien. Onderhouden, niet slecht, maar ook niet top.
Streamt nu vrijdag zijn nieuwe ook live blijkbaar (https://www.bertgabriels.be/)

Kamal Karmach vind ik wat te braaf. Sympathiek dat wel.

Thomas Smith zou ik misschien nog eens een kans moeten geven, al kon die mij tot hiertoe nooit echt overtuigen.
 
Ik ben heel erg fan van Michael van Peel en Wim Helsen.
Beiden omdat ze wat geraffineerder lijken te zijn dan anderen en het niet moeten hebben van schelden of naar onder trappen, of overdreven clichés. Michael van Peel omdat zijn maatschappijkritiek erg strookt met mijn maatschappijbeeld, dat helpt natuurlijk ook.
Van beiden dus erg jammer dat ze geen nieuwe zaalshows meer geven.
 
Wim Helsen is wel aan een nieuwe show aan het werken, dacht ik.
Ik verwacht dat Van Peel volgend jaar ook wel met iets anders zal komen, maar dat zal dan wel minder politiek getint zijn?
 
Hoop dat er terug een aantal (eindejaars?)shows op youtube komen te staan.
Zo rond deze tijd zou toch de show van Xander de Rycke Houdt het voor bekeken online moeten komen dacht ik
Vorige jaar was de laatste HHVB door corona. Hij wou er dit jaar zijn laatste maken om met andere dingen bezig te zijn, maar corona heeft anders beslist
 
Tijdje geleden eens een eindejaar gezien van Xander De Rycke en in de dagen daarna ze allemaal bekeken, kon me wel bekoren :D
Eens naar Bart Cannaerts live geweest en vond ik ook wel ok.
Alex Agnew hangt er wa vanaf vind ik, de laatste tijd doet die wat te overdreven vind ik.


En...

Waar is HANS TEEUWEN, de koning van de lach? :) Blijft toch een van mijn favorieten ook.
 
Hans Teeuwen is toch geen Vlaming?

Bij mij blijft het: oldskool Urbanus > al de rest
Wat waren die zijn oude shows goed!
 
Gaston & Leo is ook vermelding waard, al is dit niet echt stand up comedy maar veel hun sketches zijn wel subliem.

 
Gaston & Leo is ook vermelding waard, al is dit niet echt stand up comedy maar veel hun sketches zijn wel subliem.

Ik ben die de laatste dagen ook weer aan het bekijken. Daar zitten er echt wel goede tussen.
Zelf ben ik niet zo'n fan van de huidige generatie stand-up: veel geroep, vuile praat, schokeren en 'haatpraat' (lichtjes overdreven woord).
Op zich hou ik van de oude meesters zoals Toon Hermans. Zeveren over alledaagse dingen en toch mensen aan het lachen krijgen.
In het Engels kijk ik daarom graag naar Fluffy (Gabriel Iglesias) en het YouTube kanaal Dry Bar Comedy. Vooral Fluffy kan gewone gebeurtenissen heel grappig vertellen.

Spijtig genoeg ken ik niet direct Vlaamse stand uppers die dit onder de knie hebben.
 
Geert Hoste natuurlijk.
images
 
Hoop dat er terug een aantal (eindejaars?)shows op youtube komen te staan.
Zo rond deze tijd zou toch de show van Xander de Rycke Houdt het voor bekeken online moeten komen dacht ik
Hij heeft al aangekondigd dat die van dit jaar er niet komt, en het definitief over en out is.
 
Hij heeft al aangekondigd dat die van dit jaar er niet komt, en het definitief over en out is.

In de podcast “Welcome to the AA” zei hij dit jaar inderdaad geen te maken, maar voor 2021 mogelijks opnieuw wel.

Normaal gezien ging de HHVB van dit jaar de laatste worden voor de komende jaren, geen definitief einde. Die van dit jaar kan er uiteraard moeilijk komen aangezien hij die niet heeft kunnen spelen :p
 
Normaal gezien ging de HHVB van dit jaar de laatste worden voor de komende jaren, geen definitief einde. Die van dit jaar kan er uiteraard moeilijk komen aangezien hij die niet heeft kunnen spelen :p
Ik dacht dat hij had gezegd dat het de laatste ging zijn, maar ondrtusen heb ik hem in de Kerstspecial van WTTAA al horen zeggen dat hij er idd mee verder gaat. Eigenlijk hoop ik dat hij die van dit jaar niet zomaar in de vuilbak kletst. Hij kan die natuurlijk moeilijk volgend jaar in december brengen, maar ik met plezier iet geven om hem dat bv in maart te zien doen.
Sowieso zou er live publiek moeten zijn vind ik.

In de podcast “Welcome to the AA” zei hij dit jaar inderdaad geen te maken, maar voor 2021 mogelijks opnieuw wel.
Ha ik had uw comment niet gezien. Ik hoorde het gisteren ook :)
 
Terug
Bovenaan