Vlaamse stand-up comedy

Gisteren ook gezien. Zeker de moeite waard om te bekijken. Ik heb hem altijd wel al graag bezig gehoord.

Eigenlijk is dit de logica zelve voor hem. Zijn houding, zijn stijl, zijn humor ... zijn eigenlijk prima geschikt voor een eindejaars. Ik heb wel altijd een hit-or-miss gevoel bij hem, waarbij het echt ook wel een serieuze 'miss' kan zijn, maar absoluut ook enorme 'hits' en dan is hij absolute top.

Graag volgend jaar opnieuw! Al zei hij in het begin van de show dat het hem gevraagd is, nadat ze vorig jaar Jade Mintjens hadden gevraagd? Dus volgend jaar iemand anders? Wie zit daar achter? DPG?
Of gewoon Fokke. :)

Wel veel goeie moppen die het publiek niet snapte. Je moet de mens ook wel wat kennen om te snappen dat bepaalde zaken echt wel een mop zijn.

Het schater gelach van Fokke bij de captatie alleszins een meerwaarde. :)
 
De beste stukken in de show vond ik zijn old skool stukken, zoals de Tafel van 4 bv.

Ja, leuk om te experimenteren met de grote zaal, maar jammer dat het wat ten koste gaat van de essentie van zijn show.

Xander mss wat teveel bezig met de vorm van Comedy, en mss al iets te vroeg overtuigd dat comedy in zijn klassieke vorm al dood is.
Anderzijds heeft hij nu de bekendheid om een lotto arena te kunnen vullen. Het waren 3? shows die in ticketverkoop evenveel opbrengen dan 1 theater seizoen (gewoon hardop aan het denken) en hij kan het combineren met een doordeweekse radioshow.

Denk dat ik nu ook gewoon zou cashen ipv zijn pure HHVB te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Anderzijds heeft hij nu de bekendheid om een lotto arena te kunnen vullen. Het waren 3? shows die in ticketverkoop evenveel opbrengen dan 1 theater seizoen (gewoon hardop aan het denken) en hij kan het combineren met een doordeweekse radioshow.

Denk dat ik nu ook gewoon zou cashen ipv zijn pure HHVB te houden.
Maar dat publiek komt toch ook gewoon als hij een old skool HHB doet, nee?

Die extra’s toch vooral om zijn eigen creativiteit te uiten denk ik.
 
Jammer dat het niet meer op YT staat precies. Joost Vandecasteele zijn passage(s) bij 'Mag ik u kussen?' had ik graag nog eens teruggezien (zeker die met Veronique De Kock :D )
 
Maar dat publiek komt toch ook gewoon als hij een old skool HHB doet, nee?

Die extra’s toch vooral om zijn eigen creativiteit te uiten denk ik.
Een old Skool HHB is op korte tijd in veel theaters spelen om evenveel publiek te krijgen dan 3 keer lotto arena denk ik.

extra's zijn ook om aan te tonen dat hij zichzelf niet te serieus neemt. Wat hem wel eerder wel al verweten is.
 
Of gewoon Fokke. :)

Wel veel goeie moppen die het publiek niet snapte. Je moet de mens ook wel wat kennen om te snappen dat bepaalde zaken echt wel een mop zijn.

Het schater gelach van Fokke bij de captatie alleszins een meerwaarde. :)
Je merkte inderdaad dat sommige moppen niet echt landen, terwijl ik ze net wel echt goed vond :D
 
extra's zijn ook om aan te tonen dat hij zichzelf niet te serieus neemt. Wat hem wel eerder wel al verweten is.
Bizarre conclusie. Hele Tom Waes stuk resulteert zelfs in groot applaus voor onze Xander.

Ik vind dat er toch heel weinig is dat Xander als iemand afschildert die zich kapot zou relativeren.

Die hele vete met Geubels zegt voor mij bv net heel veel over de man zijn persoonlijkheid.
 
Bizarre conclusie. Hele Tom Waes stuk resulteert zelfs in groot applaus voor onze Xander.

Ik vind dat er toch heel weinig is dat Xander als iemand afschildert die zich kapot zou relativeren.

Die hele vete met Geubels zegt voor mij bv net heel veel over de man zijn persoonlijkheid.
Ben wel redelijk fan dus mijn inkijk is zeker gekleurd en niet objectief.
 
Ik vond de show van Xander wel gewoon lachen, er zitten echt grappige stukjes in. Iedere normale BV kan dat wel relativeren dat ze daar in voorkomen, op zich is het ook een reclame op zich. Zie naar James Cooke, die hij vroeger wel genoeg belachelijk heeft gemaakt, en nu een rolletje komt spelen.

Gisteren nog eens naar de show van Wouter Deprez gekeken op VTM2, ik had die al live gezien eerder dit jaar. Ook wel top, dat terwijl ik ervoor niet echt een fan was van zijn humor. Fout zo blijkt.

In maart gaan we live kijken naar Jade :love2:
 
Bizarre conclusie. Hele Tom Waes stuk resulteert zelfs in groot applaus voor onze Xander.

Ik vind dat er toch heel weinig is dat Xander als iemand afschildert die zich kapot zou relativeren.

Die hele vete met Geubels zegt voor mij bv net heel veel over de man zijn persoonlijkheid.
Die vete is intussen wel bijgelegd denk ik en is Xander wel tot inkeer gekomen daarrond, althans zo had ik het begrepen uit een podcast waarin ze in gesprek met elkaar gingen.
 
Die vete is intussen wel bijgelegd denk ik en is Xander wel tot inkeer gekomen daarrond, althans zo had ik het begrepen uit een podcast waarin ze in gesprek met elkaar gingen.
Lijkt idd bijgelegd. Maar dat die er ooit was zegt voor mij veel over de persoonlijkheid van Xander.
 
Ik vond hem op de humo's comedy cup finale er nogal arrogant bij zitten eerlijk gezegd
In de WTTAA kerstspecial ging het daar ook over, hoe hij jureerde en dat hij bv. express niet kijkt en vooral luistert. Kan misschien arrogant overkomen. (ik heb het niet gezien voor alle duidelijkheid).
 
Hij zat daar als een God, wat dus voor de modale Belg overkomt als arrogant aka dikkenek

Alsof hij die avond een lijn gesnoven had want dat past echt niet bij zijn imago tbh
 
Ik denk dat we ondertussen wel al weten wie XDR hier wel en niet kan luchten hoor, begint wat te vervelen.

Binnenkort naar Vincent Voeten gaan kijken.
Heb er nog niet veel van gezien dus ben wel benieuwd.
 
Bizarre conclusie. Hele Tom Waes stuk resulteert zelfs in groot applaus voor onze Xander.

Ik vind dat er toch heel weinig is dat Xander als iemand afschildert die zich kapot zou relativeren.

Die hele vete met Geubels zegt voor mij bv net heel veel over de man zijn persoonlijkheid.
Ja en dat hij zelf de strijdbijl kon begraven zegt ook dat hij als mens gegroeid is.

Achteraf spijt dat ik niet naar de Lotto gegaan ben. Goed gelachen met de show maar ook de analyse van het huidige tv-landschap was boeiend. In vergelijking met Agnew deed hij ook meer met de zaal en zijn grote wat ik wel cool vind
 
Vanavond naar de try-out van Jens De Doncker, qua comedy nooit iets van gezien dus wel benieuwd of het die VTM-kakapipi humor gaat zijn.

De XDR-discussie mag inderdaad stoppen.
 
Terug
Bovenaan