Blind Getrouwd 2022

Blijkbaar zat zij boven in de badkamer om haar klaar te maken om te gaan slapen, hij heeft toen een bericht gestuurd maar dat heeft ze dan pas gelezen als ze terug beneden was, lijkt me dus nogal veel gedoe voor iets onnozels en ook dat er langs beide kanten wel onnozelheden geweest zijn. Hij die te koppig is om dan toch nog naar binnen te gaan bijvoorbeeld...
Ik geloof toch eerder versie van Joren, haar truttig gedrag op die eerste avond spreekt niet in haar voordeel alleszins.

Als je aan zo'n programma meedoet en je bent aan elkaar gekoppeld dan probeer je er toch zo goed mogelijk het beste van te maken. Lien haar gedrag op avond 1 was allesbehalve dit, en nu opnieuw doet ze maar weinig moeite.

Joren daarentegen gaat wel een massage regelen voor hun beiden, probeert de conflicten uit te praten ipv te liggen mokken... dus eigenlijk, trek de stekker er uit en zoek u een beter lief Joren, ge kunt beter krijgen :biglaugh: (die Jana misschien, blind getrouwd Australia style ...)

Ik stel me bij Jana de vraag of Christiaan haar niet constant doet denken "ik moet sportiever zijn", "ik moet slanker zijn", "hij kan goed eten en niet bijkomen, voor mij is alles zwoegen". Op die manier is Christiaan wel een heel straffende stimulus en gaat liefde nooit geen kans hebben.

Toen Sarah Hertens in de eerste aflevering zei Jana wil er graag goed uit zien was dat precies toch een eufimistische omschrijving van body dismorphic disorder. Wat ik gisteren zag in de aflevering vond ik heel zorgwekkend.
Exact ook de reden waarom ik hen toch een minder goede match vind dan initieel gedacht.

Ik denk niet dat Jana een tekort heeft aan mensen in haar leven die haar complimenten geven over haar uiterlijk. Het probleem is dat die complimenten haar mogelijke stoornis verergeren, want het legt weer de focus op het uiterlijke en bevestigt zo haar beeld dat dat het belangrijkste is. Terwijl in realiteit niemand van de mensen die je tegen komt het ook maar een sikkepit kan schelen of je buik nu wel of niet 1mm boller staat dan de dag voordien.

Ik heb me zelf lang zoals Jana gevoeld en kan haar dus zeker begrijpen. Het enige dat bij mij effectief geholpen heeft, is géén positieve commentaar krijgen over hoe ik eruit zie, en dat heb ik expliciet aan sommige mensen gevraagd om die opmerkingen niet te maken zolang ik niet van dat complex af was. In de plaats daarvan had ik nood aan mensen rondom me die me deden focussen op  wat ik deed en daar complimenten over gaven.

Ik denk dat Christiaan heel nauw op het uiterlijke focust, niet alleen bij zichzelf, maar ook bij Jana. En hij gaat nooit genoeg complimenten kunnen geven opdat ze die bevestiging niet meer gaat vragen; het voedt alleen maar die "verslaving" of drang, om het zo te noemen. Ik hoop dat eenmaal ze samenwonen hij haar meer gaat complimenteren op goede kwaliteiten die ze bezit dan enkel op wat hij fysiek ziet.

Exact ook de reden waarom ik hen toch een minder goede match vind dan initieel gedacht.

Ik denk niet dat Jana een tekort heeft aan mensen in haar leven die haar complimenten geven over haar uiterlijk. Het probleem is dat die complimenten haar mogelijke stoornis verergeren, want het legt weer de focus op het uiterlijke en bevestigt zo haar beeld dat dat het belangrijkste is. Terwijl in realiteit niemand van de mensen die je tegen komt het ook maar een sikkepit kan schelen of je buik nu wel of niet 1mm boller staat dan de dag voordien.

Ik heb me zelf lang zoals Jana gevoeld en kan haar dus zeker begrijpen. Het enige dat bij mij effectief geholpen heeft, is géén positieve commentaar krijgen over hoe ik eruit zie, en dat heb ik expliciet aan sommige mensen gevraagd om die opmerkingen niet te maken zolang ik niet van dat complex af was. In de plaats daarvan had ik nood aan mensen rondom me die me deden focussen op  wat ik deed en daar complimenten over gaven.

Ik denk dat Christiaan heel nauw op het uiterlijke focust, niet alleen bij zichzelf, maar ook bij Jana. En hij gaat nooit genoeg complimenten kunnen geven opdat ze die bevestiging niet meer gaat vragen; het voedt alleen maar die "verslaving" of drang, om het zo te noemen. Ik hoop dat eenmaal ze samenwonen hij haar meer gaat complimenteren op goede kwaliteiten die ze bezit dan enkel op wat hij fysiek ziet.
ah, a woman/man of culture die weet hoe mentale problemen werken.
Iemand complimenteren zorgt er ook voor dat tegengestelden in het brein geactiveerd worden. Een compliment kan goed doen, mensen constant complimenteren zal ze doen denken dat er iets scheelt. Bij dat soort stoornissen is elk compliment een reminder om naar zichzelf te kijken hoe lelijk hij of zij wel niet is. Lelijk is hier dan ook een synoniem voor niet goed genoeg/gefaald.

Hoe minder je dan bezig bent met je uiterlijk(in gedrag, niet in gevoelens) hoe beter je jezelf gaat voelen.

Klopt ongetwijfeld wat je zegt.

Maar dat zal toch ook maar een kleine druppel zijn, niet? Zoals je zegt, is hij zélf ook heel hard met zijn fysiek bezig. Als Jana zijnde wordt je dus elke dag geconfronteerd met iemand die veel met zijn lichaam bezig is (en waarbij het duidelijk ook loont, want die kerel staat wel scherp).

Het ging hier onlangs ook nog over een TikTok filmpje dat ze zelf heeft gepost. Dat is evenzeer die verslaving om likes en complimenten te krijgen.

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze zelf nog veel werk voor de boeg heeft en daar zelf ook hard aan zal moeten werken. Je krijgt het gevoel dat professionele hulp geen kwaad zou kunnen. In die gedachte was het van de experten inderdaad niet echt verstandig om ze te koppelen met iemand die zélf ook heel hard met zijn uiterlijk en lichaam bezig is.

Ik kan fout zijn, maar ik krijg stilletjes aan de indruk dat Christiaan dit voorlopig wel iets meer kan verbergen maar dat die gast ook erg onzeker is over zijn eigen lichaam, en dat hij in feite dezelfde disorder heeft dan Jana.

Jana is meer open op dat vlak. Ze zegt vlakaf: Ik heb een probleem, ik ben enorm onzeker en mijn lichaam sucks. Help.
Christiaan is eerder: Ik ben de stoere sportieve bink, maar dat is fake. Ik wil dit niet toegeven maar in praktijk ben ik enorm onzeker en mijn lichaam sucks. Help.

Terwijl beiden in praktijk, gewoon een mooi lichaam hebben, maar dit zelf zo niet aanvoelen.

Dus misschien moeten ze in therapie gaan bij elkaar? :tongue:

De medische diagnoses van forumgebruikers zijn er weer 😂
Waarom kijken we naar zo'n soort programma's?

- Om eens goed te kunnen lachen met een ander
- Om te oordelen over een ander / een ander te veroordelen (want jijzelf bent de MAX)
- Omdat we stiekem dromen dat het gras groener is aan de overkant en wij ons inbeelden dat wij de Christiaan, de Jiri, de Joren, den Brecht, Den Dziubi zijn .. (of als vrouw één van de vrouwen)
- Om te kunnen lachen met de zotten die mee doen aan dit programma (maar eigenlijk zelf ook zouden mee doen als we de kans kregen)

Edit mod: ongepast taalgebruik weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Joren heeft deze aflevering geluk, hij had de sleutel van het appartement. Enig nadeel: zijn vrouw was weg 🤣 Voorlopig zit hij meer in een co-housing project. De chemie van alle koppels is nog dezelfde als vorige aflevering, ze zullen nog langer moeten samenleven voor evolutie.

Den Dziubi leest hier mee en heeft snel zijn naam van de deurbel gehaald voor Gentei langskomt! :tongue:

Jiri: "Das helemaal niet cheesy!" denkende "Wen sex? nao? Tomorro? PLX GIIFFF"
Het is echt sad om te zien.

Florence: " Ik heb het moeilijk dat jij ooit een huis gekocht hebt. 2 jaar geleden das heel recent he! Jij was de perfecte man geweest als je 10 jaar ipv 2 jaar single was"

Ik snap niet waarom iedereen Jana zo knap vindt, er is toch iets raar aan de hand met haar hals/nek..

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F09%2F09%2Ff2fa6f08-6179-432c-8364-34c78b9356fc.jpg

Dat zagen wij ook onmiddellijk, te kort nekske.
Niets mis met haar nek maar zij heeft de gewoonte haar schouders op te trekken waardoor ge dus dit beeld krijgt en haar hoofd wat te groot lijkt dit zo kortbij haar (smalle) schouders te staan.

Op haar TikTok komt ze alleszins niet over als een vrouw die onzeker is over haar uiterlijk:

Jammer van die onzekerheid want ik kan nu echt niets opnoemen wat er "mis" is aan haar.
Het is tegenintuïtief maar het zijn net de mensen die zo'n dingen posten die gebukt gaan onder onzekerheden over hun uiterlijk. Die externe likes hebben ze nodig om zich goed te voelen en elke negatieve comment snijdt veel dieper dan 1000 likes

Den Dziubi leest hier mee en heeft snel zijn naam van de deurbel gehaald voor Gentei langskomt! :tongue:
Bwa maar zijn die ook niet verplicht tot de uitzendingen van het programma gedaan zijn om alles te laten zoals het is? En pas erna veranderen?

Terug
Bovenaan