Misschien best dit topic hernoemen naar de bedrijfswagen topic want dat is zowat het enige waar hier nog over gepraat wordt.
Terechte kritiek, maar je kan ook geen eerlijke en rechtvaardige fiscaliteit op arbeid invoeren zolang deze olifant in de kamer zit.
Dat de minister van Financiën dit zelfs in zijn "blauwdruk" ongemoeid laat, maakt dat hij hooguit wat zal kunnen rommelen in de marge of andermaal een gat in de schatkist slaat, want zijn operatie zal zo nooit eerlijk en zéér moeilijk budgetneutraal zijn.
Maar goed, best ook hier aandacht voor de andere aspecten.
"is mogelijk" is geen oplossing. Het is ook perfect "mogelijk" om elke dag naar Polen te vliegen om daar te gaan werken...
Ik heb zo bijvoorbeeld een project gehad in Schellebelle, dat was met het OV 2 uur extra per dag tov de auto.
...
Het kan ook niet de bedoeling zijn dat de overheid een business-model zoals dat van IT-consultancy bedrijven fiscaal in stand blijft houden met riante subsidies voor salariswagens. Ofwel moet IT-consultancy dan maar meer evolueren naar vanop afstand, en véél minder tot quasi niet inhouse ofwel moeten bedrijven maar meer investeren in eigen ontwikkelaars.
Diezelfde logica geldt wat mij betreft ook voor maaltijdcheques bedrijven als Sodexo of Edenred. Ja, daar zouden dan misschien een aantal "Belgische" jobs verloren gaan... anderzijds dat zijn opnieuw Franse bedrijven.