TYPHOON-online
Well-known member
Wat me nog erger verontrust is dat bij de journalisten in Wallonië eenzelfde gevoel heerst.https://www.hln.be/binnenland/frans...-debatteer-je-niet-je-bestrijdt-het~a6f6aaec/
Ik vind dat toch zeer verontrustend als ik zo'n dingen lees. De meerderheidspartijen beslissen dus dat andere partijen "slecht" zijn en dus volledig moeten worden doodgezwegen en in de vergeetput moeten worden gestoken. Ik dacht dat België een democratie is, maar die uitspraken doen mij toch wel serieus twijfelen. En extreemlinks mag dan wel gewoon zijn zegje doen, dat is blijkbaar wel allemaal ok.
Vooral het volgende stukje vind ik bijna beangstigend:
Staatssecretaris Thomas Dermine (PS) hekelt de keuze van Bouchez om in een tv-studio de verbale strijd aan te gaan. “Er zijn ernstige studies die aantonen dat de verkiezingsresultaten van extreemrechts klein blijven als het wordt uitgesloten van debatten”, zegt hij bij de RTBF.
Christophe Deborsu gaf daarnet te kennen dat hij nog eerder ontslag neemt dan dat hij iemand van het VB in zijn programma's aan bod zou laten komen. Lijkt me toch enorm problematisch te zijn dat zelfs media daar het spelletje meespeelt en zo de demonisering en indoctrinatie door de machtspartijen daar in de hand werkt.